یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 84694 |
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه انار خوب را از بد تشخیص دهیم؟+ راهنمای کامل/با کلاهک انار قرمزی آن را تشخیص دهید!

انار که میوه ای محبوب و پرطرفدار فصل پاییز است، ارزش غذایی بسیار  بالایی دارد و سرشار از منابع غنی از ویتامین‌هایی مانند c، B2 و B1  و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند سدیم، فسفر، آهن، منیزیم و پتاسیم است.

اقتصادسنج| انار  میوه محبوب و پرطرفدار فصل پاییز است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و سرشار از منابع غنی از ویتامین‌هایی مانند c، B2 و B1  و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند سدیم، فسفر، آهن، منیزیم و پتاسیم است.

اما بسیاری از علاقمندان انار هنگام خرید آن ممکن است با شک و تردید مواجه شوند. دقیقا مشکل از جایی شروع میشه که انار را می خریم و کلی هم پول میدیم ولی موقعی که با هزار امید میخواهیم انار را ببریم، می بینیم بر خلاف ظاهر آن باطنی با دانه سفید خشکیده در مقابل چشم های ما ظاهر می‌شود.

اما راهی وجود دارد که بتوانیم از ظاهر این میوه در مورد باطن آن قضاوت کنیم؟

در پاسخ این سوال باید بگویم بله؛ شما با دقت به چند نکته ساده می‌توانید انار دلخواه خود را خریداری کنید. ما در این مطلب به ارائه نکاتی برای خرید و نگهداری میوه انار  پرداخته ایم.

ضروری ترین کار برای تشخیص انار خوب و مرغوب باید انجام داد دقت به قسمت گلوگاه و گردنه ی انار است. اگر این قسمت، دارای سوراخ یا لکه های سیاه رنگ باشد؛ از انتخاب و خرید انار اجتناب کنید. زیرا مهم ترین آفت انار در صورت بروز آسیب جدی به آن وارد می کند؛ کرم گلوگاه می باشد. این آفت تاج انار را سوراخ کرده و از این طریق وارد آن می شود.

پوست انار

پوست انارخوب

انارهایی را انتخاب کنید که پوست آنها از چند طیف رنگی سایه روشن برخوردار باشد، از قهوه ای سیر تا صورتی کم رنگ.هر اندازه پوست انار رنگ سرخ با تناژ تیره‌تر داشته باشد، دانه‌های داخل آن نیز ظاهری قرمزتر با طعم بهتری از شیرینی و آبداری دارند. این سرخی انار فرم خاصی دارد. اهل ‌فن که باشید در همان نگاه اول می‌توانید در مورد رنگ رخساره انارهای سرخ قضاوت کنید.

وزن انار

یکی از راه‌های تشخیص انار خوب از بد وزن کردن آن است. برای اینکار اناری را در دستتان بگیرید و اگر در دستتان سنگین به نظر رسید، این یعنی انار پر آب و دانه است. اگر انار سبک به نظر بیاید یعنی دانه‌های داخل آن پوک و بی‌آب هستند.

کلاهک انار

کلاهک انار

گاهی می‌توانید به کلاهک انار توجه کنید. این کلاهک با آن ظاهر ساده را دست‌ کم نگیرید. کلاهک انار رسیده و شیرین ظاهری برجسته و داخلی تمیز و سرحال دارد. کلاهکی که رشته‌های داخل آن ریخته باشد نشان‌دهنده این است که زمان زیادی از چیدن انار گذشته و میوه‌ای که شما در دست دارید تازه نیست. همین موضوع باعث می‌شود احتمال گندیدگی داخل میوه بالا برود. کلاهک‌ها خیلی ساده کرم خوردگی داخل انار را نشان می‌دهند. فقط کافی است به رنگ داخل آن توجه کنید، اگر سیاه بود شک نکنید انار مورد نظر دچار آفت کرم گلوگاه شده و قابل‌خوردن نیست.

شکل انار

شکل انار خوب

انارهای رسیده، گرد و شبیه توپ نیستند. به دنبال انارهایی باشید که کج و معوج هستند و خیلی صاف و یکدست دیده نمی شوند.

بوی تازگی انار

یک انار باکیفیت باید بوی تازه‌ای داشته باشد و اگر بوی فاسد یا نامطلوبی از آن بیاید، بهتر است آن را نخرید؛ زیرا مطمئناً آن انار خراب و فاسد شده است.

 چگونه یک انار شیرین را از ترش تشخیص بدهیم؟

بدون شک انار قرمز هرچه رنگ پوست آن روشن‌تر باشد؛ رسیده‌تر و شیرین‌تر است. تشخیص انار شیرین بدون چشیدن آن کمی چالش‌برانگیز است، اما با ارائه نکاتی که ذکر کردیم، شما می توانید انار شیرین را از ترش تشخیص دهید.

راه های نگهداری از انار

_انار تازه را می‌شود در دمای اتاق و البته در محیطی تاریک و خنک، تا یک هفته نگه داشت و برای نگهداری بیشتر، باید انار ترک خورده را توی یخچال گذاشت. این‌طوری، تا ۲ هفته می‌شود انار سالمی داشت.

_آنهایی که می‌خواهند انار تابستان را برای زمستان‌ انبار کنند، چاره‌ای ندارند جز اینکه دانه‌های آن را در ظرف درداری، در فریزر بگذارند. تجربه نشان می‌دهد تا ۶ ماه می‌شود از سلامت دانه‌های انار مطمئن بود.

_انار اصولا میوه ماندگاری است، به شرطی که در محیطی مناسب نگهداری شود. محیط مرطوب، حتی اگر یخچال باشد، باکتری‌ها و قارچ‌های پوسته انار را فعال می‌کند و کپک می‌زند؛ پس انار را در ظرف دردار یا پلاستیکی – که رطوبت را حفظ می‌کند – نگه ندارید.

_همیشه بهتر است انار را تازه بخرید، به‌ویژه در فصل پاییز، چون از ابتدای این فصل، زمان برداشت انار شروع می‌شود.

_انار حتی بعد از رسیدن کامل، تا ۲ ماه می‌تواند روی درخت سالم بماند.

_برای نگهداری انار به مدت طولانی‌تر می‌توانید آن را لای کاغذ روزنامه پیچیده و در سبد چوبی در جایی دور از آفتاب و خنک مثل زیرزمین، از سقف آویزان کنید. البته در بازار کاغذهای مخصوصی آغشته به مواد نگهدارنده هم وجود دارند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید