یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 85324 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ |
ارسال به دوستان
پ

مقایسه آمار شهدا و زخمی های فلسطین با کشته ها و مجروحین اسرائیل از سال ۲۰۰۸ تاکنون+ اینفوگرافیک

 با توجه به اینکه جنگ کنونی در غزه مرگبارترین جنگ بین اسرائیل و حماس است، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که این فلسطینی‌ها هستند که بیشترین هزینه را پرداخت می‌کنند.

اقتصادسنج؛ با توجه به اینکه جنگ کنونی در غزه مرگبارترین جنگ بین اسرائیل و حماس است، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که این فلسطینی‌ها هستند که بیشترین هزینه را پرداخت کرده اند.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه، در تمام درگیری های بزرگ بین اسرائیل و حماس – ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۲۱ و اکنون، در سال ۲۰۲۳، تعداد تلفات در سرزمین های فلسطینی همیشه با اختلاف زیادی از اسرائیل بیشتر بوده است.

با گذشت بیش از یک ماه از جنگ بین اسرائیل و حماس، میزان مرگ و میر و ویرانی ناشی از درگیری در بسیاری از جبهه‌ها بی‌سابقه است.

هفتم اکتبر به عنوان “مرگبارترین روز برای یهودیان پس از هولوکاست” توصیف شده است و بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسرائیل در یک روز کشته شدند. این داده ها نشان می دهد که تعداد تلفات نوار غزه از ۷ اکتبر از مجموع تلفات فلسطینی ها در ۱۵ سال گذشته در نتیجه درگیری با اسرائیل پیشی گرفته است.

در نمودارهای زیر تعداد شهدا و زخمی های فلسطینی ها و همچنین تعداد کشته ها و زخمی های اسرائیلی ها از سال ۲۰۰۸ تا کنون نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید بیشترین شهید و زخمی را فلسطینی ها داده اند. فلسطین از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۱۸,۶۰۰ نفر شهید و ۱۸۳,۵۰۰ نفر زخمی داشته است. این درحالی است که در اسرائیل تعداد کشته ها ۱۵۰۰ نفر و تعداد زخمی ها ۱۱,۷۰۰ نفر بوده است.

تلفات جنگ اسرائیل و فلسطین

تلفات جنگ اسرائیل و فلسطین

بیشترین شهید را فلسطین در سال های ۲۰۰۸(۸۹۹ شهید)، ۲۰۰۹(۱,۰۶۶ شهید)، ۲۰۱۴(۲,۳۲۹ شهید) و ۲۰۲۳(۱۲,۲۵۴ شهید) داده است؛ در حالی که تعداد کشته های اسرائیل در این سال ها به ترتیب، ۳۳، ۱۱، ۸۸ و ۱,۲۴۵ نفر بوده است که شمار زیادی از کشته های سال ۲۰۲۳ مربوط به عملیات طوفان‌الاقصی است.

مقایسه آمار شهدا و زخمی های فلسطین با کشته ها و مجروحین اسرائیل از سال ۲۰۰۸ تاکنون+ اینفوگرافیک

بر اساس داده های گردآوری شده توسط دفتر سازمان ملل متحد، تعداد شهدای فلسطینی ها از ۲۰۰۸ تا کنون ۱۲ برابر کشته های اسرائیل در این سال ها بوده است. این تفاوت زیاد آماری فقط مربوط به کشته ها نمی‌شود و در تعداد زخمی ها نیز مشاهده می شود که بیانگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین است. طبق این داده ها، تعداد زخمی های فلسطینی ها حدودا ۱۶ برابر زخمی های اسرائیلی ها در این مدت بوده است.

توجه: داده‌های سال ۲۰۲۳ ترکیبی از حوادث تأیید شده تا ۶ اکتبر ۲۰۲۳ و آمار اولیه و تأیید نشده جمع‌آوری‌شده از زمان آغاز درگیری کنونی است.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید