یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 90392 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

بلایی که شرکت ایران خودرو دیزل بر سر مشتریان آورده است/ خودروهایی که بیمه شده اند اما تحویل مشتری نمی دهند!

شرکت ایران خودرو دیزل در اسفندماه سال گذشته اعلام کرد که به مناسبت فرا رسیدن سال نو و در راستای مشتری‌مداری و تنظیم بازار، محصول کامیونت آرنا پلاس را پیش فروش می کند. اما هنوز تا به امروز خودرویی تحویل مشتریان نداده است. علت چیست؟

اقتصادسنج؛ شرکت ایران خودرو دیزل در اسفندماه سال گذشته اعلام کرد که به مناسبت فرا رسیدن سال نو و در راستای مشتری‌مداری و تنظیم بازار، محصول کامیونت آرنا پلاس را پیش فروش می کند. این شرکت در آن طرح، آرنا پلاس را با مبلغ پیش‌پرداخت ۷۸۰ میلیون تومان و مابقی را به قیمت روز شرکت به مشتریان عرضه کرد. زمان تحویل این محصول نیز هفته آخر تیر ۱۴۰۲ اعلام شد.

اما بر اساس گزارش مخاطبان «اقتصادسنج» تا به اکنون یعنی آذر ۱۴۰۲ هیچ خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده و این شرکت علت آن را ممانعت محیط زیست از شماره گذاری خودرو اعلام کرده است. واقعا علت همین است یا شرکت ایران خودرو بهانه تراشی می‌کند تا مشتریان را از سر خود باز کند؟ در این باره یکی از مخاطبان اقتصادسنج می گوید:

«باسلام بنده و تعدادی از مردم درمورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ اقدام به ثبت سفارش تعدادی کامیونت آرنا پلاس از شرکت ایران‌خودرو دیزل نمودیم با موعد تحویل تیرماه ۱۴۰۲، ولی متاسفانه بعد از تکمیل وجه، شرکت ایرانخودرو مدعی مانع شماره گذاری خودرو ازطرف محیط زیست است؛ حال این وسط مردم چه گناهی کرده اند و چرا شرکت اقدام فروش و تکمیل وجه خودرویی که صلاحیت شماره گذاری نداشته است کرده. تکلیف مردمی که با هزار بدبختی و وام و قرض بنا به خرید خودرویی نموده اند که شرمنده زن و بچه خود نشوند چه می شود؟ مردم چه گناهی کرده اند کسانی که در بانکها ضامن مردم شده اند چه گناهی کرده اند به قول معروف یا پول مردم دهند یا خودرو».

نکته قابل توجه این است که علی رغم این که خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده اما بیمه این خودروها از تیر ۱۴۰۲ برای مشتریان صادر شده است.

این مخاطب ادامه داد: بعضی ماشینها دو ماه هست بیمه شان صادر شده مال من ۳۱ تیر. بخدا بدجوری گرفتار شدیم. مشاهده می فرمایید خودرویی که ۱۵ تیر بیمه شده هنوز تحویل مشتری نشده است.

بلایی که شرکت ایران خودرو دیزل بر سر مشتریان آورده است/ خودروهایی که بیمه شده اند اما تحویل مشتری نمی دهند!

به گفته مخاطبان اقتصادسنج زمانی که مشتریان برای پیگیری پلاک به دستگاه های ذی‌ربط مراجعه کردند به آن‌ها گفته شد که باید ۳۰ میلیون بدهند.

یکی از این مخاطبان عنوان کرد: «الان ما پنج ماهه زندگیمان را فروختیم، حال برای پلاک به ما می گویند باید ۳۰ میلیون تومان رشوه دهید تا کارتان درست شود. به چه کسی بگوییم. ۲۰۰۰ تا خانواده دارند نابود می شوند. دربه در شدیم زندگیمان دارد از هم می پاشد».

اقتصادسنج منتظر پاسخ شرکت ایران خودرو دیزل به درخواست مخاطبان است. امید است پاسخی موجه برای این خلف وعده خود داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      سلام وقت بخیر بله ایران خودرو بلایی سر مشتریان ارنا پلاس اورد که هیچ بحران دیگه نمیتونست..کامیونتی که قرار بود با قیمت تمام شده ۱۵۶۰ میلیون به دست مشتری برسه رو دویست چهل میلیون گران تر حساب کرد و البته فرایند شماره گذاری رو هم اسان نکرد و الان مشتریان ماندن و کامیونت های بدون پلاک