پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 20235 |
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

ارزانترین هزینه تولید در جهان؛ هند در رتبه نخست و ایران در رتبه ۴۲

ارزانترین ترین هزینه تولید برای کدام کشور است؟ براساس آخرین آمارهای سال ۲۰۲۲، هند علی رغم کیفیت زندگی پایین، ارزانترین هزینه های تولید را در جهان به خود اختصاص داده است. 

به گزارش اقتصادسنج، ارزانترین ترین هزینه تولید برای کدام کشور است؟ براساس آخرین آمارهای سال ۲۰۲۲، هند علی رغم کیفیت زندگی پایین، ارزانترین هزینه های تولید را در جهان به خود اختصاص داده است.

گزارشی درباره وضعیت زندگی کارگران در جهان، با بررسی عوامل گوناگون اعلام کرد هند ارزان‌ترین هزینه تولید در جهان را دارد اما در کیفیت زندگی و برابری درآمد، در جایگاه ضعیف‌ترین کشورها قرار گرفته است.

بر اساس یک گزارش، هند به عنوان کشوری با ارزان ترین هزینه تولید، بالاتر از چین و ویتنام قرار گرفته است. بر اساس گزارش اخبار ایالات متحده و جهان (US News and World)، از میان ۸۵ کشور، هند در رده بندی کلی بهترین کشورها در جایگاه سی و یکم قرار گرفته است.

ارزانترین هزینه های تولید در جهان

هند در رده «برای تجارت آزاد» در جایگاه سی و هفتم قرار گرفت.

این گزارش ۸۵ کشور را در ۷۳ ویژگی ارزیابی می کند. این ویژگی ها در ۱۰ زیرمجموعه، شامل ماجراجویی، چابکی، کارآفرینی، برای تجارت آزاد، هدف اجتماعی و کیفیت زندگی گروه بندی می شوند.

در زیر شاخه برای تجارت آزاد، هند در مورد هزینه های تولید ارزان ۱۰۰ درصد امتیاز کسب کرده است. اما در محیط مالیاتی مطلوب، امتیاز ۱۶.۲ از ۱۰۰ را کسب کرده است. ۱۸.۱ در رده سلامت کاری و ۳.۵ در سیاست های شفاف دولت را به دست آورده است.

به طور مشابه، در بخش کیفیت زندگی، هند امتیاز ۱.۹ را در برابری درآمد کسب کرده است. ۴.۳ در ایمنی کار، ۲.۳ در سیستم بهداشت عمومی به خوبی توسعه یافته و ۹.۹ در زیر پارامتر پایدار اقتصادی، را دریافت کرده است.

دولت اقداماتی مانند اجرای طرح‌های تشویقی مرتبط با تولید و تبدیل هند به یک مرکز تولید جهانی انجام داده است.

در رده بندی کلی بهترین کشورها، سوئیس در صدر جدول قرار دارد و پس از آن آلمان، کانادا، ایالات متحده و سوئد قرار دارند.

جایگاه ایران کجاست؟

براساس این گزارش، ایران با نمره ۳۱.۱ رتبه ۴۲ جهانی در هزینه های تولید را به خود اختصاص داده است. در واقع، ایران در میانه جدول ارزانترین و گرانترین کشورها در هزینه های تولید قرار دارد.

هزینه های تولید ایران

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید