یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-12
کد خبر: 103018 |
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۸ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۴

بازار ارزهای دیجیتال در پایان سال ۲۰۲۳ رشد زیادی داشت و حالا وارد سال جدیدی شده است. یکی از ارزهای دیجیتالی که اخیرا در بازار توجه افراد را به خود جلب کرده ترون است. ترون با تیم پویا و نوآورانه‌های خود توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به یک اندازه به خود جلب کرده است. در این مطلب، ما نگاهی […]

بازار ارزهای دیجیتال در پایان سال ۲۰۲۳ رشد زیادی داشت و حالا وارد سال جدیدی شده است. یکی از ارزهای دیجیتالی که اخیرا در بازار توجه افراد را به خود جلب کرده ترون است.

ترون با تیم پویا و نوآورانه‌های خود توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به یک اندازه به خود جلب کرده است. در این مطلب، ما نگاهی دقیق‌تر به عملکرد ترون خواهیم داشت. اگر علاقمند به پیش بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۴ هستید با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال ترون

ترون یک پروژه ارز دیجیتال و بلاک چین است که توسط جاستین سان راه اندازی شده است تا تولید کنندگان محتوای سرگرمی بتوانند کسب درآمد کنند. ارز دیجیتال این بلاک چین، Tronix است که با نماد (TRX) شناخته می‌شود و همه تراکنش‌ها بین سازندگان و خریداران محتوای سرگرمی با این ارز دیجیتال انجام می‌شود.

کاربران فعال در پلتفرم ترون می‌توانند این ارز دیجیتال را به صورت پاداش هم دریافت کنند. شبکه TRON از محتوای کاربر درآمدزایی می‌کند. ترون در واقع یک پلتفرم شبکه اجتماعی متصل به بلاک چین است که در آن می‌توانید محتوا ایجاد کنید و با هر کسی به اشتراک بگذارید. این ارز دیجیتال نزدیک به صد میلیون هولدر دارد و یکی از بلاک چین‌های سریع محسوب می‌شود. چرا که حدود ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. این ارز دیجیتال در سال‌های اخیر رشد قیمتی زیادی داشته است که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال ترون

ترون در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰.۰۰۳ دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. سال ۲۰۱۸ سال رشد بازار بود و ترون در بازه زمانی بسیار کوتاهی توانست به قیمت ۰.۱ دلار برسد که سقف قیمتی تاریخی این ارز دیجیتال بود و توجه بسیاری از افراد به این ارز دیجیتال جلب شد.

ترون در طی دو سال بعد، با ریزش بازار ارزهای دیجیتال روند نزولی داشت. با خبر شیوع کرونا قیمت این ارز دیجیتال تا ۰.۰۱ سقوط کرد اما مدت کوتاهی بعد دوباره قیمت به سطح قبلی برگشت.

ارزش بازار ترون در اواخر سال ۲۰۲۰ مجددا از ۱ میلیارد دلار گذشت و قیمت بین ۰.۰۲۰ تا ۰.۰۳۰ در نوسان بود. سال ۲۰۲۱ مجددا ترون با رشد بازار ارزهای دیجیتال بسیار بالا رفت و قیمت ترون مجددا به سقف تاریخی خود رسید ولی نتوانست زیاد بالاتر برود و در قیمت ۰.۱۴ دلار متوقف شد. در این سال ترون جزو ۲۰ ارز دیجیتال بازار بود.

سال ۲۰۲۲ برای شبکه TRON کاملا ناموفق بود زیرا قیمت ترون تا اواسط نوامبر به ۰.۰۵۰ دلار کاهش یافت و پایین ماند و در تلاش برای شکستن مقاومت و صعود مجدد بود.

بازار کریپتو به طور کلی نوسانات زیادی را در این سال تجربه کرد و اخبار منفی مدام باعث ریزش بازار می‌شد. سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای ترون بود. در ۷ می، قیمت ترون ۰.۰۷۰ دلار بود و به رشد خود ادامه داد. در ۲۴ می‌ارزش ترون حتی بیشتر شد و به ۰.۰۷۸ رسید و به صعود ادامه داد. در حال حاضر ترون با قیمت ۰.۱۰۸ خرید و فروش می‌شود.

تحلیل فاندامنتال ترون

اگر بخواهیم ترون را از نظر فاندامنتال بررسی کنیم، باید به اخبار و شرایطی که ترون در آن قرار دارد اشاره کنیم. ترون که زمانی پیشرو در حجم استیبل کوین بود، جایگاه اول خود را به سولانا داده است و نگرانی‌هایی را در مورد موقعیت بازار و اعتماد کاربران به وجود آورده است. با این حال، ترون هنوز با ۷۰ میلیارد دلار حجم هفتگی استیبل کوین، یک رقیب قوی برای اتریوم است که بزرگترین بلاک چین بعد از بیت کوین و بزرگترین بلاک چین دارای استیبل کوین است.

همچنین سال قبل ترون درگیر دو دادگاه قضایی (یکی مربوط به پرونده شرکت circle و دیگری ورشکستگی FTX) بوده است. علی رغم انحلال اخیر دارایی‌های TRX توسط FTX، این ارز دیجیتال در برابر نوسانات بازار انعطاف‌پذیری نشان داده است که این مسئله به ما می‌گوید کاربران به این شبکه اعتماد دارند.

آزمایشگاه DWF، که یک مارکت میکر بزرگ و شرکت سرمایه گذاری Web3 است، همکاری استراتژیک با ترون ایجاد کرده تا اکوسیستم ترون را تقویت کند و روی پروژه‌های این بلاک چین سرمایه‌گذاری کند. جاستین سان، مدیر عامل Tron، کمی بعد از انتشار این اخبار، چشم انداز جدیدی برای این شرکت اعلام کرد که هدف آن ایجاد یک پورت رایگان Metaverse و امکان خدمت‌دهی به کل جمعیت جهان در این متاورس است.

بنیاد ترون همچنین اخیرا صرافی نیمه‌ورشکسته هیوبی را به طور کامل خریداری کرده است تا به آن تزریق پول کند و آن را دوباره به جایگاه اصلی برگرداند.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال ترون

پیش بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۴

تحلیل تکنیکال ترون نشان می‌دهد این ارز دیجیتال وضعیت مناسبی برای ورود دارد. شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهد که احساسات فعلی بازار صعودی است و شاخص ترس و طمع سطح ۷۰ را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده طمع است. در ۳۰ روز گذشته، ترون ۱۷ روز رشد قیمتی داشته است.

با در نظر گرفتن روندهای تاریخی قیمت ترون و چرخه‌های هاوینگ بیت کوین، پیش‌بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۴ می‌گوید کمترین قیمت این ارز دیجیتال عددی نزدیک به ۰.۰۸۱ دلار است. در مقابل، بالاترین قیمتی که انتظار می‌رود در همان سال به آن دست پیدا کند، تقریباً ۰.۵۲ دلار است.

نکته قابل توجه این است که طبق اکثر پیش‌بینی‌ها و با توجه به این که ترون دو بار توانسته تا یک سقف قیمتی برود پیش بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۴ چند برابر شدن قیمت آن است. علاوه بر این، با نگاهی به سال ۲۰۳۲، برخی از افراد پیش بینی می‌کنند که قیمت این ارز دیجیتال از ۲ دلار رد خواهد شد.

نظر تحلیلگران برتر در مورد قیمت ترون در سال ۲۰۲۴

گروه سرمایه‌گذاری GOV Capital اعلام کرده است که «طبق پیش‌بینی و تحلیل بنیادی ترون، احتمال زیادی برای رسیدن قیمت ترون به ۰.۱۷۶۴ دلار در پایان سال وجود دارد. تا سال ۲۰۲۸، TRX ممکن است به ۰.۶۳۰ دلار برسد. و با توجه به پیش بینی قیمت (TRX)، تا پنج سال آینده قیمت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت».

وبسایت Price Prediction اعلام کرده است که «پیش‌بینی می‌شود که قیمت ترون در سال ۲۰۲۴ به ۰.۱۴۹۶ دلار برسد».

وبسایت Trading Education اعلام کرده است «بالاترین پیش بینی کوتاه مدت قیمت ترون برای سال ۲۰۲۴ ۰.۱۲ دلار و کمترین آن ۰.۰۷۵ دلار است. TRX میانگین قیمت ۰.۴۹ دلار را به دست خواهد آورد».

وبسایت تحلیلی Digital Coin Price هم اعلام کرده «طبق پیش بینی ما از ترون، انتظار می‌رود قیمت TRX از سطح ۰.۲۰ دلار عبور کند. انتظار می‌رود تا پایان سال، این ارز دیجیتال به حداقل کارمزد ۰.۰۹۱۰ دلار برسد. علاوه بر این، قیمت TRX قادر است حداکثر قیمت ۰.۲۲ دلار را به دست آورد.»

چه عواملی در آینده ترون تاثیرگذار است؟

تعداد کل حساب‌های کاربری فعال ترون از ۴ میلیون فراتر رفته است و نشان می‌دهد ترون هنوز در حال پیشرفت است. تراکنش‌های ترون همچنین سه برابر تعداد تراکنش‌های ثبت شده روزانه در بلاک چین بیت کوین است.

عوامل مؤثر بر قیمت ترون مانند هر ارز دیجیتال دیگری عمدتاً عرضه و تقاضای ترون است. در حال حاضر، ثبت‌کنندگان تراکنش در شبکه ترون، باید ترون قفل کنند تا کسب درآمد کنند. این رقم در حال حاضر حدود ۷ درصد است که تورم این ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. با این حال، این بازده در طول زمان و بر اساس شرایط بازار متفاوت خواهد بود.

از سوی دیگر، تقاضا برای ترون از سمت سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند آن را به علت رشد قیمت، خریداری کنند. در شبکه ترون، امکان استیک وجود دارد و بسیاری از افراد به خاطر استیک این ارز دیجیتال آن را می‌خرند.

اخیراً شایعاتی مبنی بر تحقیق قضایی ایالات متحده و چین در مورد بنیاد ترون و خود بلاک چین منتشر شده است. جاستین سان، بنیانگذار شبکه ترون، در حساب توییتر خود اطمینان داده است که اتهامات بی‌اساس هستند.

در ماه‌های گذشته، شبکه ترون چندین برنامه‌ غیرمتمرکز (DApps) را راه اندازی کرده است. در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ برنامه غیرمتمرکز بر روی بلاک چین در حال اجرا هستند که حجم زیادی از آن‌ها به بازی‌های بلاک چینی اختصاص دارد. همه این پیشرفت‌ها جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری در ترون ایجاد کرده است.

آیا در سال ۲۰۲۴ روی ترون سرمایه گذاری کنیم؟

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۴ احتمالا سالی صعودی برای بازار ارزهای دیجیتال است و ترون هم احتمالا رشد قیمتی خواهد داشت. پیشرفت شبکه هم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال آینده روشنی دارد و سرمایه‌گذاری‌ها روی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و خرید صرافی بزرگ هیوبی نشان می‌دهد هنوز هم ترون می‌تواند با رشد قیمتی مواجه شود. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال مطمئن را دارید، ترون گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود.

نتیجه‌گیری

در این مطلب مروری بر ترون داشتیم و دیدیم که ترون چرا توانسته رشد کند و در عین حال دیدیم توانسته سهم خود را از بازار استیبل کوین‌ها نگه دارد. پیش بینی قیمت ترون در سال ۲۰۲۴ مثبت است و برخی کارشناسان احتمال چند برابر شدن قیمت را هم می‌دهند. اگر قصد دارید روی یک پلتفرم بلاک چینی سریع با توان مارکتینگی بالا و احتمال رشد قیمت سرمایه‌گذاری کنید، ترون با ارزش بازار ۸ میلیارد دلاری خود حتما جزو بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید