یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 51385 |
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

جزئیات و شرایط کامل ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۲

تنها داوطلبان و متقاضیانی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون های استخدامی فراگیر اجرایی ۱۴۰۲ بوده که حائز شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲بوده و تمامی موارد و شرایط درج شده در دفترچه آزمون استخدامی برای ثبت نام مهم می باشند. 

اقتصادسنج؛ تنها داوطلبان و متقاضیانی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون های استخدامی فراگیر اجرایی ۱۴۰۲ بوده که حائز شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲بوده و تمامی موارد و شرایط درج شده در دفترچه آزمون استخدامی برای ثبت نام مهم می باشند.

دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲ نیز مانند دیگر آزمون های مرکز آزمون جهاد دانشگاهی دارای شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام می باشد. در وهله اول داوطلبان می بایست به مطالعه شروط الزامی نام نویسی در این رقابت پرداخته و سپس به شرکت در آن اقدام نمایند.

در صورتی که مندرجات فرم ثبت نام توسط داوطلب بنا به هر دلیلی دچار خطا باشد، ایشان امکان شرکت در آزمون را نداشته و در مواردی قبولی فرد نیز ملغی می گردد. در ادامه به منظور سهولت دسترسی داوطلبان به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه.های اجرایی ۱۴۰۲ و همچنین شرایط اختصاصی اعلام شده برای هر یک از ارگان های دولتی متقاضی آزمون سال ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

ثبت نام در یکی از رشته های آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ تابع برخی شرایط بوده که رعایت تمامی این شروط برای داوطلبان ضروری می نماید. شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲ برای تمامی متقاضیان، ارگان ها و رشته های شغلی یکسان است.

به طور معمول در هر دوره از برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، شرایط ثبت نام آزمون در دفترچه راهنمای آن توسط مرکز آزمون های جهاد دانشگاهی منتشر می گردد لذا داوطلبان آزمون سال جاری با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، از شرایط عمومی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ مطلع گردند.

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام دهمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲، در ادامه شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی ادارات دولتی سال جاری را ارائه شده است.

دارا بودن تابعیت کشور ایران

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی و شناخته شده (در قانون اساسی)

التزام عملی به قانون اساسی کشور

داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت قانونی از خدمت (داوطلبان آقا)

داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب با شغل انتخابی

عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی

داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال تمام برای داوطلبان و برای متخصصین با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج ۴۵ سال تمام

عدم محکومیت به محرومیت از استخدام در ارگان های دولتی

عدم استخدامی رسمی و یا پیمانی در سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی

رعایت شرایط بومی پذیری

داوطلبان متقاضی ثبت نام دهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی می توانند با مطالعه مطلب زیر از جزئیات ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۲ مطلع شوند.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

داوطلبان پس از اطلاع از رشته ها و شغل های ارائه شده سال ۱۴۰۲ می بایست شرایط اختصاصی اعلام شده برای ارگان مورد نظر خود را نیز مطالعه نموده و در نهایت داوطلبان در صورتی که علاوه بر شرایط عمومی، واجد شرایط اختصاصی دستگاه مورد تقاضا نیز باشد، می تواند در آزمون استخدامی فراگیر اجرایی ۱۴۰۲ نام نویسی نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که در جدول مربوط به شغل و محل های ارائه شده آزمون سال جاری برای هر کد شغل محل شرایط احراز تحصیلی تعیین شده است که داوطلبان می بایست مدرک تحصیلی تعیین شده در مقطع و رشته (گرایش) مشخص را دارا باشند.

با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام دهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲، شرایط اختصاصی برخی از سازمان های آزمون استخدامی دوره جاری ارائه شده است.

سازمان ملی بهره وری ایران: داوطلبان برگزیده به صورت ۵ برابر ظرفیت برای طی مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد. نمره نهایی داوطلبان، بر اساس ۵۰% نمره امتحان کتبی و ۵۰% ارزیابی تکمیلی محاسبه خواهد شد.

سازمان شیلات کشور: متقاضیان شغل «کارشناس ارزیابی ذخایر و حفاظت از منابع آبزیان» با تایید پزشک معتمد شیلات باید از نظر جسمانی توانایی فعالیت در دریا و بر روی شناور را داشته باشند و دوره های آموزشی تخصصی لازم را با موفقیت بگذرانند.

سازمان امور مالیاتی کشور: نمره نهایی داوطلبان، بر اساس ۴۰% نمره امتحان کتبی و ۶۰% ارزیابی تکمیلی محاسبه خواهد شد.

سازمان تبلیغات اسلامی: داوطلبان برگزیده به صورت ۵ برابر ظرفیت برای طی مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد. نمره نهایی داوطلبان، بر اساس ۳۰% نمره امتحان کتبی و ۷۰% ارزیابی تکمیلی محاسبه خواهد شد

همچنین به متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش توصیه می شود نخست از جزئیات دقیق شرایط ثبت نام ازمون استخدامی آموزش و پرورش اطلاع یافته و سپس به منظور شرکت در آزمون اقدام نمایند.

شرط سنی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

یکی از مهم ترین بندهای مربوط به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲، شرط سنی تعیین شده برای داوطلبان این آزمون بوده که متقاضیان می بایست با توجه به رشته و مدرک تحصیلی خود شرط سنی تعیین شده برای دارندگان آن مدرک را داشته باشند در ادامه شرط سنی ثبت نام آزمون استخدامی ۱۴۰۲ ارائه شده است.

داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال تمام برای داوطلبان و داشتن حداکثر ۴۵ سال تمام برای داوطلبان متقاضی شرکت با مقطع تحصیلی دکتری

معافین شرط سنی: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۵ %و بالاتر، فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر (با تمام این تفاسیر داوطلبان بهتر است از تاثیر سابقه بیمه در سن استخدام غافل نشوند.)

داوطلبان می بایست توجه داشته باشند که موارد ذکر شده تنها مربوط ثبت نام ایشان در آزمون می باشد. متقاضیان در وهله بعد می بایست منابع و مواد امتحانی را به خوبی مطالعه کرده و پس از آن که موفق به کسب حد نصاب در آزمون شدند، به مصاحبه دعوت خواهند شد.

سوالات متداول

۱- با چه مدارکی می توان در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی نام نویسی کرد؟

داوطلبان فارغ التحصیل دیپلم تا دکتری می توانند با رعایت سایر شرایط ذکر شده در این مطلب، به منظور شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ثبت نام نمایند.

۲-  آیا برای ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ شرط سنی معینی وجود دارد؟

داوطلبان با توجه به مدرک تحصیلی می بایست شرط سنی تعیین شده را رعایت کرده که حداکثر سن مورد پذیرش فارغ التحصیلان هر مقطع در متن مطلب ارائه شده است.

۳-  آیا شرایط پذیرش در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ برای تمامی سازمان ها یکسان است؟

همانطور که در این مطلب اشاره شده است، پذیرش و استخدام نهایی در هر سازمان منوط به رعایت شرایط اختصاصی تعیین شده از سوی آن ارگان می باشد.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید