جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3445 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

بنیاد برکت از اشتغالزایی برای معلولین خبر داد

بنیاد برکت در نظر دارد با همکاری سازمان بهزیستی کشور و موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، رویداد «حرکت با برکت» را با هدف احصا ایده های کارآفرینی افراد دارای معلولیت، افزایش اشتغال آنان، بهبود تولید در کشور و سرمایه‌گذاری بر‌روی طرح‌ها و ایده‌های کسب‌وکار نوآورانه، کارآفرینانه و دانش‌بنیان در حوزه معلولین، برگزار کند.

به گزارش «اقتصاد سنج»، بنیاد برکت در نظر دارد با همکاری سازمان بهزیستی کشور و موسسه نیکوکاری رعد الغدیر، رویداد «حرکت با برکت» را با هدف احصا ایده های کارآفرینی افراد دارای معلولیت، افزایش اشتغال آنان، بهبود تولید در کشور و سرمایه‌گذاری بر‌روی طرح‌ها و ایده‌های کسب‌وکار نوآورانه، کارآفرینانه و دانش‌بنیان در حوزه معلولین، برگزار کند.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت از برگزاری رویداد ملی «حرکت با برکت» خبر داد و بیان کرد: این رویداد با هدف جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و دانش‌بنیان در حوزه کارآفرینی معلولین و سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: امیدواریم که با برگزاری رویداد «حرکت با برکت» ۱۰۰ رسته شغلی متناسب با توانایی معلولین تعریف و اجرا شود.

وی افزود: کارشناسان، نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود در حوزه اشتغال‌زایی برای معلولین را به رویداد «حرکت با برکت» ارائه دهند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که معلولیت محدودیت نیست اظهار کرد: برگزاری رویداد «حرکت با برکت» می‌تواند شروع یک حرکت جدی برای اشتغال پایدار و توانمندسازی معلولین باشد.

ترکمانه یادآور شد: ۸ تا ۱۵ درصد افراد جوامع در حال توسعه از نوعی معلولیت رنج می‌برند و در حال حاضر نرخ بیکاری در معلولان ۵۵ درصد و در میان نابینایان بالای ۶۰ درصد است. ما در رویداد «حرکت با برکت» به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد ظرفیت برای توانمندی معلولین هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده این بنیاد شامل ۲ هزار و ۷۰۰ طرح برای معلولین و خانواده‌هایشان، یک‌هزار و ۴۵۰ طرح زنان سرپرست خانوار، ۲۰۰ طرح زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و ۱۵۰ طرح ویژه زنان دارای سرپرست خانوار زندانی می‌‌شود.

قابل توجه است که فعالان و ایده‌پردازان این حوزه می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود در حوزه‌ اشتغال معلولین، اشتغال معلولین در حوزه‌ اشتغال بنگاه‌محور، خوداشتغالی معلولین و حوزه تولید خدمات و محصولات مورد نیاز معلولین را به آدرس event.barkat.ir ارسال نمایند. علاقه‌مندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای بنیاد برکت به آدرس مراجعه www.barakatfoundation.com و یا با دبیرخانه رویداد به شماره تلفن ۶۶۳۰۵۳۵۲- ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد «حرکت با برکت» توسط داوران ارزیابی و طرح‌های برگزیده همزمان با ۲۱ آذر روز جهانی معلولین معرفی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با ارائه تسهیلات، از طرح‌های منتخب حمایت خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید