یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 78227 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۰۷ |
ارسال به دوستان
پ

بهترین زمان برای خرید زعفران چه موقع از سال است؟+ جدول قیمت

خرید زعفران همواره با نگرانی هایی همراه است که ممکن است طعم خوش زعفران را تلخ کند. از این رو بر آن شدیم به کلیه سوال های قبل از خرید زعفران پاسخ دهیم تا خرید موفقی داشته باشید.

اقتصادسنج؛ خرید زعفران همواره با نگرانی هایی همراه است که ممکن است طعم خوش زعفران را تلخ کند. از این رو بر آن شدیم به کلیه سوال های قبل از خرید زعفران پاسخ دهیم تا بهترین زمان خرید زعفران را بشناسید و خرید موفقی داشته باشید.

فصل برداشت زعفران چه زمانی است؟

زعفران در ماه های اواخر آبان تا اوایل دی برداشت می شود که ماه اصلی برداشت زعفران آذر ماه است. زعفران مرغوب در خراسان یافت می شود که مرکز جهانی زعفران شهرهای گناباد و قاینات می باشد. برای خرید زعفران تازه باید در فصل پاییز به این شهرها مسافرت کنید و یا از طریق فروشگاه های فروش زعفران سفارش دهید.

چه زمانی زعفران بخریم؟

زعفران با کیفیت و مرغوب در همه فصول موجود است فقط باید زعفران را بشناسید و از جایی بخرید که هم مرغوبیت و هم شیوه نگهداری بهتری دارد. اینکه زعفران امسالی بهتر است یا پارسالی، نباید ملاک انتخاب زعفران باشد. یک زعفران پارسالی می تواند از زعفران امسالی با کیفیت تر باشد. زعفران اول برداشت مقداری رطوبت دارد و خرید آن مقرون به صرفه نیست.

چه نوع زعفرانی بخریم؟

فرقی نمی کند چه نوع زعفرانی بخرید هر نوع زعفرانی که می خرید ملاک انتخاب مرغوبیت و کیفیت زعفران است. البته با توجه به نوع مصرف، زعفران مناسب را انتخاب کنید که در ادامه توضیح می دهیم. زعفران سرگل و پوشال برای مصرف خانگی و زعفران سفید و دسته برای مصارف رستوران انتخاب می شوند که البته اجباری نیست. برای هدیه دادن و تعارفی بردن، زعفران نگین یا سوپر نگین پیشنهاد می شود. زعفران سوپر نگین یک زعفران صادراتی بسیار باکیفیت است.

بهترین زعفران کدام است؟

هر زعفران یک قیمت مخصوص خود دارد. در واقع باید بگوییم هر زعفران با کیفیت و مرغوب یک زعفران خوب و بهترین زعفران است. در حالت کلی زعفران سوپر نگین بهترین و گرانترین زعفران است و بعد به ترتیب: زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشال، زعفران دسته دخترپیچ و زعفران سفید. اگر از زاویه دیگری به زعفران نگاه کنیم، زعفرانی که خوب نگهداری شده باشد، قلم درشت داشته باشد و رنگ و بوی خوبی داشته باشد بهترین زعفران خواهد بود.

گرانترین زعفران کدام است؟

گرانترین زعفران، زعفران سوپر نگین اتویی است که فرآوری شده باشد. بقیه زعفران ها به ترتیب از گرانترین به ارزانترین عبارتند از: زعفران سوپر نگین، زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشال، زعفران دسته و زعفران سفید.

زعفران کدام شهر بهتر است؟

اجازه دهید صریح عرض کنم که اصلا نمی توان گفت زعفران کدام شهر بهتر است! زعفران دو زمین مجاور می تواند بسیار باهم فرق داشته باشند. پس ملاک انتخاب زعفران نباید شهر آن باشد و باید مرغوبیت و کیفیت آن باشد. زعفران مناطق گناباد و قاینات و بیرجند بیشتر زبان زد است اما ملاک صداقت و کیفیت زعفران نیست.

زعفران مناسب مصرف خانگی کدام است؟

برای مصرف خانگی از کلیه زعفران ها می توان استفاده کرد اما چون در مصارف خانگی موضوع هزینه و مقرون به صرفه بودن مطرح است پیشنهاد ما خرید زعفران سرگل یا پوشال است.

زعفران مخصوص رستوران کدام است؟

چون خرید زعفران برای مصارف رستوران ها بصورت عمده است و هدف طعم اندک می باشد بیشتر زعفران سفید یا پوشال مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این خصوص توصیه ای نمی کنیم و رستوران داران عزیز می توانند با توجه به کیفیت غذایی که ارائه می کنند به ترتیب زعفران سرگل، زعفران پوشال و زعفران سفید انتخاب نمایند.

چه زعفرانی برای هدیه دادن مناسب است؟ برای هدیه دادن زعفران می توانید زعفران سوپر نگین، زعفران سرگل و یا زعفران دسته انتخاب نمایید. در هدیه دادن هم ظاهر مهم است و هم کیفیت.

چقدر زعفران برای چایی لازم است؟ معمولا برای چهار لیوان چایی حدود نیم گرم زعفران سرگل کافی است. اگر زعفران آسیاب شده استفاده می کنید با توجه به نوع زعفران آسیاب شده و بصورت تجربی داخل زعفران بریزید. هرچه سفیده زعفران کمتر باشد مرغوب تر و رنگ و طعم بیشتری خواهد داشت.

در بازار زعفران قیمت ۴ گرم زعفران سرگل مبلغ ۱۹۵ هزار تومان است. این در حالیست که قیمت ۵ گرم زعفران نرمه مبلغ ۹۹ هزار تومان اعلام شده است.

بهترین زمان برای خرید زعفران چه موقع از سال است؟+ جدول قیمت

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید