پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 50345 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ |
ارسال به دوستان
پ

بودجه انرژی چیست؟ چگونه می توانیم شادتر باشیم؟

همان‌طور که در یک روز همه حقوق خود را خرج نمی‌کنید، نباید همه انرژی خود را هم هر روز مصرف کنید.

اقتصادسنج| همان‌طور که در یک روز همه حقوق خود را خرج نمی‌کنید، نباید همه انرژی خود را هم هر روز مصرف کنید.

سارا سرکیس، روانشناس و مدیر ارشد روانشناسی عملکرد درمرکز اکسوس، یک شرکت آموزشی مستقر در فونیکس، می‌گوید: « با این حال، اکثر مردم دائماً انرژی خود را هر روز تا حد فرسودگی تخلیه می‌کنند.»

سرکیس به ورزشکاران، مدیران شرکت‌های عضو فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فورچون مانند “اینتل” و “هیومانا” و دیگر متخصصان کمک می‌کند تا در محیط‌های پرفشار بتوانند پیشرفت کنند. برای او، شایع‌ترین علت فرسودگی شغلی، حتی در میان افراد بسیار موفقی که با آن‌ها کار می‌کند، مدیریت ضعیف انرژی است.

سرکیس می‌گوید: «انرژی، درست مانند پول، محدود است. شما مقداری اعتبار در اختیار دارید و مقداری هم بدهی دارید. هر زمان که کاری انجام می‌دهید که برای سلامت روحی یا جسمی شما مفید است، مانند خواب یا ورزش، اعتبار دریافت می‌کنید. اما هر فعالیتی که برای آن مضر است، مانند تا دیر وقت کار کردن یا حذف یک وعده غذایی، بدهکاری است. »

او می‌افزاید: اگر موجودی حسابتان منفی شود؛ به سرعت انرژی شما تخلیه خواهد شد یا به طور کامل خاموش خواهید شد.

به گفته سرکیس، بهترین استراتژی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و تبدیل شدن به فردی شادتر و متمرکزتر، ایجاد «بودجه انرژی» است. اما چگونه؟

چگونه “بودجه انرژی” خود را ایجاد کنید

ابتدا، یک تا سه روز را برای پیگیری همه فعالیت‌های خود، از رفت‌وآمد گرفته تا چرخیدن در اپلیکیشن تیک‌تاک صرف کنید. ببینید بیشتر وقت و توجه خود را چگونه و کجا می‌گذرانید؟

هر فعالیتی را به عنوان “اعتبار انرژی” یا “بدهی انرژی” دسته بندی کنید. اعتبار چیزهایی هستند که به شما حس خوب می‌دهند و بدهی‌ها فعالیت‌هایی هستند که شما با آن احساس خستگی می‌کنید.

هنگامی که این ممیزی انرژی شما کامل شد، الگوها را شناسایی کنید. آیا زمان زیادی را صرف گوشی خود کرده‌اید؟ به اندازه کافی خوابیدید؟ سرکیس می‌گوید: چنین الگوهایی می‌توانند «خود تخریبی» باشند که تلاش‌های شما را برای عمل‌کرد بالا تضعیف می‌کند.

در نهایت، به این فکر کنید که چه فعالیت‌هایی را می‌توانید تغییر دهید، متوقف یا شروع کنید تا انرژی خود را دوباره بازیابید.

سارکیس می‌گوید: همیشه نمی‌توانید برنامه یا مسئولیت‌های خود را کنترل کنید، اما تنظیم اعتبارات و بدهی‌ها می‌تواند با اثرات مضر یک فعالیت تخلیه‌کننده انرژی مقابله کند. برای مثال، اگر زیاد در ترافیک گیر می‌افتید، می‌توانید به موسیقی، پادکست یا کتاب صوتی درباره موضوعی گوش دهید که هنگام رانندگی شما را هیجان‌زده می‌کند.

یا برنامه‌ای برای بهبود و رهایی از فعالیت‌های استرس‌زا تهیه کنید. ورزش‌های درمانی مانند مدیتیشن، یوگا، یادداشت روزانه یا پیاده‌روی در فضای باز را امتحان کنید. کاری را در تقویم خود برنامه‌ریزی کنید، مانند قرار ملاقات با پزشک یا ملاقات با رئیستان.

سارکیس می‌گوید، تغییر کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی در احساس شما و آنچه که می‌توانید انجام دهید ایجاد کند: «تعجب خواهید کرد که چقدر انرژی را برای چیزهایی که مهم نیستند تلف می‌کنیم.»

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید