سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
کد خبر: 103609 |
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ |
ارسال به دوستان
پ

کدام منطقه تهران برای خرید خانه ارزان تر است؟

مرکز تهران به دلیل موقعیت اداری و دسترسی آسانی که به آن وجود دارد، توجه خریداران و مستاجران را به خود جلب می‌کند.

اقتصادسنج| مرکز تهران به دلیل موقعیت اداری و دسترسی آسانی که به آن وجود دارد، توجه خریداران و مستاجران را به خود جلب می‌کند.

براساس اطلاعات اخیر از بانک مرکزی درباره وضعیت بازار مسکن در تهران، قیمت متوسط هر مترمربع مسکن در منطقه ۶ تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در منطقه ۷ تهران ۷۱ میلیون تومان، در منطقه ۱۱ تهران ۵۴ میلیون تومان و در منطقه ۱۲ تهران ۷۱ میلیون تومان است.

همچنین در آخرین ماه فصل گذشته، تعداد معاملات مسکن انجام شده در این مناطق به ترتیب، ۱۴۳، ۲۰۱، ۳۲۹ و ۱۵۰ فقره معامله بوده و در مناطق ۶ و ۷، با کاهش معامله و در مناطق ۱۰ و ۱۱، با افزایش در تعداد معامله نسبت به ماه قبل از خود همراه بوده است.

بررسی فایل‌های ۵۰ متری سطح پایتخت نشان می‌دهد که هم‌اکنون فایل‌های مشکی (در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه) و سبز (از میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه پایین‌تر) سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و فایل‌های قرمز (از میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه بالاتر) کاهش یافته است.

در مناطق مرکزی تهران، برای خرید واحدی ۵۰ متری، دست‌کم به بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۶ میلیارد تومان نیاز است.

در محله انقلاب، واحدی با ۵۰ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال ساخت و دارای امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری، ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و در محله جمال زاده، واحدی ۵۰ متری و ۷ سال ساخت، ۴ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

در بلوار کشاورز، برای واحدی با این متراژ و ۱۳ سال ساخت، ۶ میلیارد تومان و در بهارستان، آپارتمانی ۵۰ متری و ۱۶ سال ساخت، ۳ میلیارد تومان تعیین شده است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید