شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 60901 |
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

چرا در بازار مسکن نباید منتظر معجزه ماند؟/ پیش بینی مهم یک کارشناس

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: این‌که فکر کنیم معجزه می‌شود و یک‌ساله یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود، هیچ خبری نیست.

اقتصادسنج| عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: این‌که فکر کنیم معجزه می‌شود و یک‌ساله یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود، هیچ خبری نیست.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: با شوآف و شعار و اعلام آمارهای میلیونی، نه مردم صاحب مسکن می‌شوند و نه تولیدی به اسم مسکن خواهیم داشت.

پورحاجت می‌افزاید: ما به عنوان فعال بخش مسکن اعتقاد داریم که هیچ اتفاق مثبتی در حوزه مسکن رخ نداده و هیچ برنامه‌ریزی‌ای هم برای این حوزه صورت نگرفته است. این‌که دولت هر روز مدل برنامه‌ریزی‌اش را عوض می‌کند؛ یک روز می‌گوید تولید انبوه خواهم داشت و یک روز هم اعلام می‌کند که می‌خواهیم توزیع انبوه داشته باشیم و زمین بدهیم، با این صحبت‌ها نه مسکنی تولید می‌شود و نه مردم صاحب مسکن می‌شوند و نه شرایط حاکم بر بازار مسکن اصلاح می‌شود.

وی عنوان می‌کند: به نظر می‌رسد که باید یک برنامه‌ریزی مشخص با اولویت رفع موانع تولید در حوزه مسکن و ساختمان صورت بگیرد و به صورت کاملا عملیاتی و برنامه ۵ ساله، شاید بتوانیم آب رفته را به جوی بازگردانیم. در غیر این صورت، این‌که فکر کنیم معجزه می‌شود و یک‌ساله یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود، هیچ خبری نیست.

وی تصریح می‌کند: با این شوآف‌هایی که بگویند ما رفتیم با فلان اداره تفاهم کرده‌ایم و فلان اداره با فلان سازمان تفاهم کرده و داخل دولت پاسکاری داشته باشیم، به نظر من فقط کار رسانه‌ای شده تا اجرایی.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 3
    1. نویسنده :ناشناس

      اندفعه احتمالا میخواید مردم پولشون وببرند داخل مسکن دلار که کنترل شد خودرو که ریزش داشت طلاهم که بادلاره وخبری نیست فقط میمونه مسکن حالا اگه مالیات برارزش افزوده ازمسکن بگیرند حال شما دیدنیه آخ آخ برید بمیرید نوسان خورها

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر در هر استان یک میلیون زمین تحویل شود ،مردم بسازن مشکل حله

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام با توجه به وضعیت سخت معیشیتی بدستور رهبر معظم انقلاب امسال مالکین محترم برای تمدید قرارداد مستاجران از افزایش نرخ اجاره صرف نظر می کنند و با همان نرخ سال قبل نسبت به تمدید قرارداد اقدام می کنند. همزمان امسال سازمان مالیات از دریافت افزایش سالیانه مالیات بر واحدهای مسکونی استیجاری خودداری می کند. درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران.