دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 83346 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

رهن و اجاره آپارتمان در مناطق مختلف تهران چند؟+ جدول

فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار اجاره منطقه ۱۸ شهر تهران نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون برای اجاره مسکن در این منطقه حداقل به بودجه ۴.۵ تا ۵ میلیون تومانی رهن کامل به ازای هر مترمربع مسکن نیاز است.

اقتصادسنج | فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار اجاره منطقه ۱۸ شهر تهران نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون برای اجاره مسکن در این منطقه حداقل به بودجه ۴.۵ تا ۵ میلیون تومانی رهن کامل به ازای هر مترمربع مسکن نیاز است.

به این ترتیب، برای اجاره یک واحد مسکونی ۶۰ مترمربعی در این منطقه، متقاضیان، باید دست‌‌‌کم مبلغی حول و حوش ۲۷۰ تا ۳۰۰میلیون تومان برای رهن کامل در اختیار داشته باشند. به این ترتیب، اجاره‌‌‌بهای کل ماهانه هر مترمربع مسکن در این منطقه به طور متوسط حداقل حول و حوش ۱۵۰‌هزار تومان است. این میزان به طور متوسط معادل نصف میانگین اجاره‌‌‌بهای مسکن در مناطق مصرفی نیمه شمالی شهر تهران مانند منطقه ۵ است. میانگین مبلغ رهن کامل هر مترمربع مسکن در منطقه ۴ و ۵ شهر تهران در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون تومان است که با محاسبه کل اجاره‌‌‌بها به صورت اجاره ماهانه، این میزان مترمربعی حدود ۳۰۰‌هزار تومان برآورده می‌شود.

فعالان بازار اجاره مسکن شهر تهران می‌‌‌گویند: در حالی که انتظار می‌‌‌رفت با شروع پاییز شرایط برای مستاجرها در این بازار بهتر شود اما، شرایط این بازار همچنان برای مستاجرها ملتهب است و این التهاب در بازار مناطق جنوبی بیشتر احساس می‌شود. اگرچه سطح اجاره‌‌‌بها در مناطق جنوبی نسبت به محله‌‌‌های بالاتر مناسب‌‌‌تر است اما به دلیل کمتر بودن سطح درآمد خانوارهای مستاجر ساکن در این محله‌‌‌ها، همواره آسیب‌‌‌پذیری آنها از تورم اجاره بیشتر است. در جدول زیر تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار اجاره مسکن شهر تهران عرضه شد، آمده است.

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

 

دنیای اقتصاد/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید