شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 100728 |
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

با چه بودجه ای می‌توان در شیراز خانه خرید؟

با چه حدود قیمتی می‌توان در کلانشهری مانند شیراز یک واحد مسکونی خریداری کرد؟

اقتصادسنج|قیمت خانه در سراسر کشور به معضلی جدی برای مردم تبدیل شده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد مسکن، تنها در تهران چالشی جدی است اما در شهرهای دیگر هم، نوسانات قیمت مسکن مورد توجه مردم قرار دارد. اما با چه حدود قیمتی می‌توان در کلانشهری مانند شیراز یک واحد مسکونی خریداری کرد؟

تمام آمارهای منتشر شده از جزئیات بازار مسکن توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مربوط به شهر تهران است، اما در سال‌های اخیر قیمت مسکن در باقی شهرهای ایران، همسو با قیمت ملک در تهران روندی صعودی را پیموده است.

برای مثال در کلانشهرهایی مانند شیراز نیز قیمت آپارتمان اکنون سقف بالایی دارد، اما با این وجود باز هم ممکن است که با دو تا سه میلیارد تومان آپارتمانی بالای ۷۰ متر خریداری کرد.

برای مثال صاحب واحدی ۸۱ متری در منطقه فضل‌آباد شیراز، ملک خود را دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است؛ آپارتمانی که ۱۱ سال عمر دارد.

همچنین بررسی آگهی‌های این شهر نشان می‌دهد، واحدی ۸۷ متری در محدوده بلوار شهید مطهری که در سال ۱۳۷۳ ساخته شده دو میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

با حدود قیمت چهار تا پنج میلیارد تومان، می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر و سال ساخت کمتر برای خرید یافت. آپارتمانی ۱۰۰ متری با عمر هفت ساله در منطقه سفیر شمالی، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین این واحد از امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ هم برخوردار است.

قیمت خانه شیراز

البته با این محدوده قیمتی امکان خرید آپارتمانی نوساز در محلاتی مانند پاسداران نیز وجود دارد. برای مثال آپارتمانی نوساز در این منطقه که ۹۰ متری است، چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

 

تجارت نیوز/

 

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید