پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 71093 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

با بودجه ۲ میلیارد تومان در کدام مناطق تهران خانه بخریم؟+ جدول

اکنون شرایط بازار مسکن به‌گونه‌ای رقم خورده که خرید واحدهای ریزمتراژ و ارزان‌قیمت را در اولویت خرید قرار داده است. اما اکنون با بودجه دو میلیارد تومان که تقریبا کف قیمت ملک محسوب می‌شود، در کدام مناطق تهران می‌توان واحد مسکونی خرید؟

اقتصادسنج| اکنون شرایط بازار مسکن به‌گونه‌ای رقم خورده که خرید واحدهای ریزمتراژ و ارزان‌قیمت را در اولویت خرید قرار داده است. اما اکنون با بودجه دو میلیارد تومان که تقریبا کف قیمت ملک محسوب می‌شود، در کدام مناطق تهران می‌توان واحد مسکونی خرید؟

افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر به موازات کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است خرید خانه به‌ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران برای قشر بزرگی ناممکن شود.

از سوی دیگر کاهش ارزش پول ملی و نااطمینانی در بازارهای موازی باعث شده است برخی از مردم که سرمایه بیشتری دارند برای حفظ ارزش پول خود تصمیم بگیرند به بازار مسکن ورود کنند.

مواردی که ذکر شد از جمله دلایلی هستند که تمایل به خرید خانه‌های کوچک‌متراژ و ارزان‌قیمت را در شهر تهران بالا برده‌‍اند. اما اکنون با بودجه دو میلیارد تومان در کدام مناطق تهران می‌توان واحد مسکونی خریداری کرد؟

واحدهای ۲ میلیاردی در تهران

اکنون دو میلیارد تومان تقریبا از کمترین مبالغی محسوب می‌شود که باید برای خرید یک واحد حداقلی در شهر تهران هزینه کرد و آگهی‌های مربوط به خرید و فروش مسکن در پایتخت نشان می‌دهد در مناطق جنوبی و برخی مناطق شرقی تهران هنوز واحدهایی با این حدود قیمتی وجود دارد.

بررسی فایل‌ها نشان می‌دهد یک واحد ۵۱ متری و با عمر ۱۸ سال در منطقه گمرک با همین قیمت به فروش می‌رسد. این آپارتمان در طبقه اول یک ساختمان بنا شده و پارکینگ ندارد.

آپارتمان ۳۵ متری دیگری در منطقه سبلان و خیابان گرگان حدود متری ۵۷ میلیون تومان قیمت خورده است و دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد. این واحد مسکونی کوچک‌متراژ سال ۱۳۸۴ ساخته شده است.

قیمت مسکن

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید