دوشنبه, ۶ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-25
کد خبر: 19936 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ |
ارسال به دوستان
پ

ساخت مسکن می تواند تورم را کنترل کند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود حتما باید مسکن بسازیم، زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

به گزارش اقتصادسنج، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود حتما باید مسکن بسازیم؛ زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

هادی عباسی ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات احداث ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن اظهار کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن، تحکیم بنیان خانواده در راستای نگاه حضرت امام (ره) است که فرمودند بدون تامین مسکن، فقر ریشه‌کن نمی‌شود.

وی افزود: احداث مسکن تمام شاخص‌های اقتصاد کلان را بهبود می‌بخشد. اگر در دولت قبل رشد اقتصادی صفر بود، به این دلیل است که ساخت مسکن متوقف شده بود. اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود حتما باید مسکن بسازیم؛ زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

عباسی گفت: در پروژه‌های مسکونی هرچقدر تراکم را کاهش دادیم زودتر به نتیجه رسیدیم. راهبرد، توجه ویژه به شهرهای کوچک، روستاها، شهرهای جدید و بافت فرسوده است.

درخصوص تسهیلات، بانک مسکن پای کار آمده و امیدواریم سایر بانکها هم ورود کنند.

تعهد ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

ادامه این برنامه اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن احداث ۱۰۳ هزار واحد مسکونی را دنبال می‌کند که تعدادی از آنها در هفته دولت به بهره برداری رسید.

تسهیلات در بحث مسکن روستایی به دست انداز افتاده بود که خوشبختانه اخیرا پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی محقق شده است.

احداث ۱۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن

وی افزود: علاوه بر ۱۰۳ هزار واحد مذکور ۱۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور در حال احداث است. بنیاد ساخت ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن را در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها بر عهده دارد که امیدواریم ۴۱۰ هزار واحد را آغاز کنیم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید