پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-30
کد خبر: 117629 |
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۲۴ |
ارسال به دوستان
پ

خواص فوق‌العاده‌ی و بی نظیر گوشت بلدرچین برای کودکان که باید بدانید

شما هم به دنبال بهترین و سالم‌ترین غذاها برای بچه‌های خود هستید؟ همراه ما باشید تا این بار، مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان را بررسی کنیم.

اقتصادسنج| شما هم به دنبال بهترین و سالم‌ترین غذاها برای بچه‌های خود هستید؟ همراه ما باشید تا این بار، مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان را بررسی کنیم.

خوردن گوشت بلدرچین برای درمان کم خونی کودکان مفید است. زیرا مقادیر بالایی آهن در آن یافت میشود. همچنین گوشت بلدرچین منبع خوبی از نیاسین و فسفر و سلنیوم و ویتامینهای ب کمپلکس بوده و یک خوراکی ایمن برای کودکان میباشد.

خوردن گوشت حاصل از بلدرچین به خواب بهتر کودک نیز کمک میکند و باعث آرامش روانی کودک میشود.

یافتن غذاهای سالم و خوشمزه برای بچه‌ها، همیشه یک دغدغه مهم است. برای تامین ویتامین‌ها، پروتئین و مواد مغذی بدن کودکان، انواع خوراکی‌های سالم و مقوی وجود دارد که یکی از آن‌ها، گوشت بلدرچین است. اگر می‌خواهید این ماده غذایی خوشمزه را در برنامه غذایی فرزندان خود بگذارید، بهتر است ابتدا مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان را بدانید و بعد از آن نیز بهترین روش پخت این مدل گوشت را یاد بگیرد.

ارزش غذایی گوشت بلدرچین به‌ ازای هر ۱۰۰ گرم

کالری ۱۳۷ کالری
مجموع چربی ۴ گرم
پتاسیم ۲۱۶ میلی‌گرم
پروتئین ۲۸.۵ گرم
آهن ۴.۵ گرم

برخی از مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان شامل این موارد است:

فراهم‌کردن پروتئین کافی بدن: بدن برای بازسازی بافت‌های خود و رشد بهتر، روزانه به میزان مشخصی پروتئین نیاز دارد و این نیاز در بدن کودکان در سنین رشد، بسیار بیشتر است. کمک به رشد عضلات بدن و قدکشیدن بچه‌ها، یکی از مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان است.

ویتامین A و D: این دو ویتامین برای تقویت سیستم عصبی بدن، تقویت بینایی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ضروری هستند. گوشت بلدرچین با فراهم‌کردن این دو ویتامین مهم، باعث حفظ سلامت جسمانی کودکان شده و از بیماری‌های ناشی از ضعف سیستم ایمنی، جلوگیری می‌کند.

ویتامین B: سیستم عصبی بدن، سیستم گوارش و سیستم قلبی و عروقی برای عملکرد بهتر، به ویتامین‌های گروه B نیاز دارند. گوشت بلدرچین با داشتن میزان کافی از این ویتامین، باعث بهبود سلامت جسمی بدن کودکان و البته بزرگسالان خواهد شد.

فسفر: بدن برای ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها و برای انتقال پیام‌های عصبی، تنظیم تپش‌های قلب و حرکت عضله‌ها به فسفر نیاز دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان فراهم‌کردن فسفر و سولفات مورد نیاز بدن آن‌ها است.

ویتامین PP: یکی دیگر از مهم‌ترین خواص گوشت بلدرچین برای کودکان تامین ویتامین PP است. این ویتامین باعث سلامت قلب و عروق شده و جریان گردش خون را بهبود می‌دهد.

علاوه بر این مواد مغذی و ویتامین‌ها، گوشت بلدرچین حاوی میزان زیادی ویتامین C، منیزیم و کلسیم است.

گوشت بلدرچین برای کودک زیر یک سال

بدن کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی، به‌سرعت رشد می‌کند و به همین خاطر، فراهم‌کردن مواد غذایی سالم و باکیفیت، اهمیت زیادی در سلامت جسمانی‌شان دارد. دستورالعمل مصرف گوشت بلدرچین برای نوزادان و کودکان کمتر از یک سال، همانند سایر گوشت‌ها است. برای این کار، حتما با پزشک کودک‌تان مشورت کرده و در صورت نبود منع مصرف، این گوشت را در سوپ و یا دیگر غذای آن‌ها، استفاده کنید.

گوشت بلدرچین برای کودکان بالای یک سال و نوجوانان، به دلیل داشتن مقادیر بسیار زیادی ویتامین، مواد معدنی و پروتئین بسیار لازم بوده و به سلامت بدن کودکان و رشد بهتر آن‌ها، کمک می‌کند.

هر چند فراموش نکنید که گوشت بلدرچین را نباید جایگزین گوشت قرمز کنید و هر کدام از آن‌ها باید به‌صورت مجزا و به اندازه مشخص و کافی، در برنامه غذایی کودکان وجود داشته باشند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید