یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 104391 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

اگر بیش از حد تخم مرغ بخوریم چه می‌شود؟

در حالی که تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است، خوردن آن در حد اعتدال سالم در نظر گرفته می شود و هیچ خطر قابل توجهی برای سلامتی ندارد.

اقتصادسنج| در حالی که تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی کلسترول است، خوردن آن در حد اعتدال سالم در نظر گرفته می شود و هیچ خطر قابل توجهی برای سلامتی ندارد.

تخم مرغ منبع پروتئینی است که به طور منظم در بسیاری از خانواده ها مصرف می شود و سرشار از مواد مغذی ضروری مختلف از جمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)، ویتامین B۱۲، ویتامین D، کولین، آهن و فولات است که به حفظ سلامت کلی کمک می کند. اما مهم نیست که یک ماده غذایی چقدر سالم یا مغذی باشد، مصرف بیش از حد آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خطرات مختلفی برای سلامت ما داشته باشد.

تخم مرغ و کلسترول

گرفتن میزان کلسترول افراد از منابع دیگر، ارتباط با تخم مرغ به طور خاص ضعیف شد و نشان داد که کلسترول رژیم غذایی، نه فقط خود تخم مرغ، ممکن است عامل مهم تری باشد که باید در انتخاب های سالم برای قلب در نظر گرفت.

توجه به این نکته مهم است که واکنش های فردی به مصرف تخم مرغ متفاوت است و برای بسیاری، مصرف متوسط تخم مرغ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بی خطر است.

افراد با شرایط سلامتی خاص، مانند دیابت، اختلال کلیوی یا بیماری قلبی، باید برای مشاوره شخصی با متخصص مشورت کنند. متعادل کردن مصرف تخم مرغ با یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی سلامت کلی را ارتقا می دهد و خطرات بالقوه را کاهش می دهد.

مصرف چند عدد تخم مرغ در روز بی‌خطر است؟

در حالی که تخم مرغ غنی از مواد مغذی است، هر زرده تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۱۸۶ میلی گرم کلسترول است که از حد توصیه شده روزانه ۳۰۰ میلی گرم فراتر می رود.

مصرف روزانه تخم مرغ بر اساس سلامت فردی، نیازهای غذایی و کالری دریافتی کلی متفاوت است. برخی تحقیقات محدود کردن مصرف تخم مرغ به ۲ تا ۴ تخم مرغ در هفته را برای افراد سالم و حتی مصرف محدودتر آن را برای افرادی که از بیماری های قلبی عروقی (CVD) و دیابت نوع ۲ رنج می برند، توصیه می کنند.

مطالعه دیگری که در مجله کره ای علوم غذایی و منابع حیوانی منتشر شد، نشان داد که خوردن ۲ تا ۷ تخم مرغ در هفته به حفظ سطح کلسترول HDL و کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک کمک می کند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید