جمعه, ۱۶ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-12-06
کد خبر: 5923 |
تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2022 - 15:01 |
ارسال به دوستان
پ

بازار تلفن هوشمند جهانی، تحت تاثیر مشکلات اقتصادی که مصرف کنندگان را واداشته است خریدهای غیرضروری مانند دستگاه‌های الکترونیکی شخصی را به تاخیر بیاندازند، بدترین سه ماهه سوم را از سال ۲۰۱۴ سپری کرد.

بازار تلفن هوشمند جهانی، تحت تاثیر مشکلات اقتصادی که مصرف کنندگان را واداشته است تا خریدهای غیرضروری مانند دستگاه‌های الکترونیکی شخصی را به تاخیر بیاندازند، بدترین سه ماهه سوم را از سال ۲۰۱۴ سپری کرد.

به گزارش «اقتصادسنج»، شرکت تحقیقات بازار Canalys‌ اعلام کرد فروش تلفن هوشمند در سراسر جهان، در مدت سه ماه منتهی به سپتامبر، ۹ درصد کاهش یافت و به کاهشی ادامه داد که کل سال ۲۰۲۲ وجود داشته است. روند نزولی تقاضا، احتمالا به مدت ۹ ماه دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

افزایش نرخ بهره و قیمت‌های انرژی، امسال اعتماد مصرف کنندگان را متزلزل کرده است. از این رو، کندی اقتصاد و قرنطینه‌های کووید ۱۹ در چین، عامل مهمی در کاهش فروش تلفن هوشمند بوده است. سازندگان چینی نظیر شیائومی، ویوو و اوپو همگی امسال کاهش دو رقمی فروش را ثبت کرده‌اند. تنها آیفون اپل بوده که در برابر شرایط بازار منعطف مانده است.

طبق آمار تخفیف‌ها و تبلیغ‌ها کمک کرد شرکت سامسونگ الکترونیکس که حضور چندانی در چین ندارد، برتری خود در بازار جهانی را با در اختیار داشتن ۲۲ درصد سهم، حفظ کند.

اپل که سری ۱۴ آیفون را از سپتامبر روانه بازار کرد، سهم بازارش را به ۱۸ درصد افزایش داد. اما شرکتهای اوپو و ویوو سهم کوچک‌تری نسبت به سال گذشته داشتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اپل برنده اصلی سهم بازار در سه ماهه سوم بود، برنامه‌های افزایش تولید خانواده آیفون ۱۴ را لغو کرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید