جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 4471 |
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ |
ارسال به دوستان
پ

آزادسازی منابع ارزی ایران منجر به سقوط قیمت ها میشود؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران گفت: با رسیدن خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده باید منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم. 

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران گفت: با رسیدن خبر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده باید منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم.

به گزارش «اقتصادسنج»، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار کرد: افزایش ۲۸ دلاری اونس طلا و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده است.

وی با اشاره به اخبار مربوط به آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران گفت: با وجود اینکه خبر هنوز به کف بازار نرسیده ولی باید منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم. البته قیمت های صبح امروز نسبت به معاملات پایانی دیروز بیانگر کاهش است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر حباب سکه را بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام و تأکید کرد: دیروز در معاملات پایانی قیمت سکه طرح جدید به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم رسیده بود ولی صبح امروز قیمت فروش سکه طرح جدید با کاهش همراه شد و به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

وی ضمن تأکید بر اینکه تقاضایی در بازار برای خرید طلا و سکه شکل نگرفته است، گفت: هرچند قیمت ها در بازار افزایش یافت ولی معاملات نشان می‌دهد که تقاضای چشم‌گیری برای خرید طلا و سکه نداریم و اینطور نیست که بگوییم مردم خریدار شده اند.

بذرافشان با بیان اینکه فضای معاملات در بازار طلا و سکه مانند ایام محرم و صفر است، گفت: امیدواریم با ورود به ماه ربیع معاملات بازار طلا و جواهر نیز از رکود خارج شود.

همشهری

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید