یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 94767 |
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷ |
ارسال به دوستان
پ

تازه ترین روش های دریافت گرین کارت در سال ۲۰۲۳/ بهترین روش دریافت گرین کارت چیست؟

 تازه ترین روش های دریافت گرین کارت آمریکا در سال ۲۰۲۳ را بخوانید.

اقتصادسنج| تازه ترین روش های دریافت گرین کارت آمریکا در سال ۲۰۲۳ را بخوانید.

گرین کارت آمریکا بسیار با ارزش است. سالانه مهاجران بسیاری برای دریافت کارت سبز روش های متفاوتی را امتحان می کنند. گرین کارت به افراد این امکان را می دهد که به صورت دائم در آمریکا اقامت داشته باشند و به کار و تحصیل بپردازند. دارنده کارت سبز آمریکا مقیم این کشور محسوب می شود و می تواند از مزایایی که دولت آمریکا به شهروندان خود ارائه می دهد استفاده کند. ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و سالانه مهاجران بسیاری وارد این کشور می شوند. روش های بسیاری برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که در بخش های بعدی به آن اشاره می کنیم.

روش های دریافت گرین کارت

برای گرفتن گرین کارت امریکا در ابتدا باید از نوع ویزایی که مناسب شرایط و مدارک شماست مطلع شوید تا در وقت و هزینه تان صرفه جویی کنید. ثانیا در مورد آن نوع ویزا آگاهی لازم را کسب کنید و بعد برای آن اقدام کنید. در طول پروسه اخذ ویزا هم صبور باشید، فرم های مربوطه را با آگاهی و به صورت صحیح تکمیل کنید. کلیه مدارک لازم برای نوع ویزای درخواستی را فراهم کنید و از قبل خود را برای مصاحبه آماده کنید. بدانید پروسه ویزا در صورتی که از نحوه انجام مراحل آگاهی نداشته باشید ممکن است بسیار زمان بر باشد و در نهایت درخواستتان رد شود و متحمل پرداخت هزینه گزافی در طول پروسه شوید. بنابراین از افراد آگاه و با تجربه که به کلیه امور مسلط هستند، کمک بگیرید.

گرین کارت به واسطه لاتاری

لاتاری ساده ترین و کم هزینه ترین روش دریافت گرین کارت می باشد برنامه مهاجرتی آمریکا به گونه ای است که هر ساله از طریق لاتاری (ویزای گوناگونی) افراد از کشور های مجاز اقدام به ثبت نام نموده و پس از قرعه کشی به افراد منتخب گرین کارت تعلق می گیرد دولت آمریکا هر سال از طریق قرعه کشی لاتاری به افراد برنده کارت سبز می دهد. برندگان لاتاری می‌تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند. هر سال تقریباً ۱۰ هزار نفر از کشورهای مختلف دنیا کارت سبز آمریکا را دریافت می کنند.

گرین کارت به واسطه ازدواج

اگر همسر شما شهروند آمریکا باشد، شما می توانید مجوز کار و زندگی در ایالات متحده آمریکا را دریافت کنید. دارندگان کارت سبز آمریکا می توانند بعد از سه سال کار و اقامت دائم در این کشور برای شهروندی آمریکا درخواست بدهند. برای دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق ازدواج باید مدارک زیر را داشته باشید:

_ گواهی نامه

_ سند ازدواج

_ تمکن مالی

_ اثبات تابعیت ایالات متحده یا اقامت دائم همسر

_ مدارک ورود قانونی به ایالات متحده آمریکا

_ گواهی عدم سوء پیشینه

_ ممکن است در شرایط مختلف مدارک بیشتری از شما درخواست شود.

 گرین کارت به واسطه خویشاوندی

شهروندان ایالات متحده آمریکا در مواردی می توانند امکان دریافت گرین کارت را به بستگان خود بدهند. افرادی که تابعیت آمریکا را دارند می توانند اقوام خود مانند خواهران و برادران به این کشور بیاورند. افراد بالای ۲۱ سالی که اقامت دائم و یا پاسپورت آمریکایی دارند می توانند بر اساس دو نوع ویزا والدین خود را به آمریکا بیاورند:

بستگان درجه یک (Immediate Relative) : این ویزا به اعضای خانواده یک شهروند آمریکایی تعلق می گیرد.

بستگان درجه دو (Family Preference) : این ویزا به افرادی که ارتباط خانوادگی با یک شهروند آمریکایی دارند تعلق می گیرد.

گرین کارت به واسطه تحصیل

افرادی که برای تحصیل به آمریکا می آیند نمی توانند ویزای اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی روش های بسیاری برای گرفتن کارت سبز برای شما وجود دارد. دانشجویان می توانند ویزای دانشجویی خود را تبدیل کنند و گرین کارت را برای اقامت دائم آمریکا دریافت کنند. اما چه راه هایی برای تبدیل ویزای دانشجویی وجود دارد؟

• پیشنهاد کاری

• ازدواج با شهروند آمریکایی

• پناهنده شدن

• برنده شدن در لاتاری

• اقامت آمریکا از طریق اعضای خانواده

• استخدام در ارتش آمریکا

• تمکن مالی والدین

تفاوت کارت سبز با ویزای دانشجویی

خیلی از مواردی که گفته شد جزو مزایای گرین کارت نسبت به ویزای دانشجویی است. با ویزای دانشجویی از ایران شما فقط یک بار می‌توانید وارد آمریکا شوید و اگر بعد از ورود خارج شوید باید دوباره ویزا بگیرید (البته این قانون در حال تغییر است). با گرین کارت این مشکلات رو نخواهید داشت.

با ویزای دانشجویی در آمریکا نمی‌توانید کار کنید و یا تنها اجازه کار پاره وقت دارید. با گرین کارت می‌توانید هم مشغول تحصیل و یا کار شوید. با ویزای دانشجویی شما دانشجوی خارجی محسوب می‌شوید و در بسیاری از دانشگاه‌ها باید شهریه به مراتب بیشتری نسبت به دانشجویان آمریکایی بپردازید. با گرین کارت بعد از یک سال شما دانشجوی بومی محسوب می‌شوید و شهریه آمریکایی‌ها را می‌پردازید.

فرد صاحب گرین کارت اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد. دارنده‌ی گرین کارت امریکا می تواند بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کارشده و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید