جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 37633 |
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

۱۰ خبری که برای بورس فردا مهم است+ پیش بینی بورس فردا

امروز ۲ بهمن ماه نیز اخبار زیادی پیرامون مسائل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

اقتصادسنج | امروز ۱ بهمن ماه نیز اخبار زیادی پیرامون مسائل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

۱- جلسات معارفه سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب با نماد ثجنوب برای آماده شدن عرضه اولیه فردا یکشنبه ۲ بهمن و دوشنبه ۳ بهمن برگزار میشود.

۲- طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته تنها با  ۱ صدم درصد اختلاف نسبت به هفته ماقبلش به ۲۱.۰۴ درصد افزایش یافت.

۳- سخنگوی اتحادیه اروپا: بورل به تعامل با ایران و آمریکا در زمینه مذاکرات برجام ادامه می‌دهد.

۴- قیمت شکر متاثر از خبری از هند در بازار‌های جهانی افزایش یافته است. هند به عنوان دومین صادر کننده شکر اعلام کرد سهیمیه صادرات شکر را تا ۶ میلیون کاهش خواهد داد. همچنین هند اعلام کرده است که این کاهش تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می‌شود. همین امر باعث شد قیمت شکر در بازار‌های جهانی و در کوتاه مدت افزایش داشته باشد.

۵- عضو هیئت رئیسه مجلس: آیت الله رئیسی رئیس جمهور فردا برای دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس می‌آید.

۶- از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ محدودیت حجمی (حداکثر تعداد  اوراق بهادار در هر سفارش) در نماد‌های معاملاتی (استقلال ۱)، (پرسپولیس ۱)،  (چنوپا ۱)، (ودانا ۱) و (وزمین ۱) به میزان ۲۰۰، ۰۰۰ سهم و نماد معاملاتی (کابگن ۱) به  میزان ۱۰۰، ۰۰۰ سهم تعیین می‌گردد.

۷- فردا یکشنبه اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید نحوه حمایت از سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.

۸- افزایش سرمایه ایران ترانسفو (بترانس) به دلیل عدم موافقت گروه توسعه ملی (وبانک) که دارای بیش از ۳۳ درصد از سهام این شرکت است به تصویب نرسید.

۹- بانک قرض الحسنه رسالت در ۶ ماهه منتهی به شهریور به سود خالص ۱۵۶۹ میلیارد تومانی دست یافت.

۱۰- مدیر بنادر شرق هرمزگان:دومین محموله خودرو‌ها به تعداد ۱۲۰ دستگاه وارد بندر شهید باهنر شد. این خودرو‌ها ساخت شرکت هیوندا محصول کره جنوبی از نوع سواری سدان و مدل ۲۰۲۳ هستند که پس از پایان رویه گمرکی از بندر شهید باهنر خارج خواهند شد.

پیش بینی بورس فردا

در بورس تهران در پایان جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای در روز جاری نماگر اصلی رنگ سرخ به خود گرفت. شاخص کل به واسطه افت ۱.۸۷ درصدی، ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۷۷ واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار شاخص کل هم‌وزن به عنوان نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار همسو با نماگر اصلی، در سمت منفی دامنه نوسان حرکت کرد. شرایط در سهام متوسط و کوچک بازار سرمایه کمی از نماد‌های شاخص‌ساز بهتر بود.

در پایان معاملات امروز، نماگر هم‌وزن با کاهش ۴ هزار و ۲۴۵ واحدی مواجه شد. این افت باعث شد تا شاخص کل هم‌وزن در ایستگاه ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحدی قرار گیرد.

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده ۹ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومانی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح بالایی در بورس تهران دنبال شود.

از سوی دیگر حجم معاملات نیز با ثبت رقم ۱۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون برگه سهم نشان داد معاملات با حجم بالایی در بازار سرمایه بین اهالی بازار دنبال می‌شود.

بررسی ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه خبر از خروج ۷۹۷ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۲۳۱ نماد سبز و ۴۰۲ نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل ۲۸۳ میلیارد دلار شد.

شکاف ۴۰ درصدی نرخ ارز نیما و آزاد

طی دو ماه منتهی به ۱ بهمن ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۵ درصدی نرخ دلار آزاد در مقابل رشد حدود ۲ درصدی نرخ خرید حواله دلار در سامانه نیما بودیم. از سوی دیگر تثبیت نرخ عرضه ارز در سامانه نیما به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از ۱۱ دی ماه اجرایی شد که با اعتراض بسیاری از فعالان بازار سرمایه همراه شد.

با این اوصاف شکاف میان نرخ ارز سامانه نیما و دلار آزاد در یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ معادل ۵۶ درصد است.

بررسی تکنیکال شاخص کل

شاخص کل بورس طی روند صعودی که از آبان‌ماه امسال آغاز شد در غالب یک ایمپالس صعودی از محدوده یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد تا محدوده یک میلیون ۶۹۳ هزار واحدی پیش رفت.

بورس

به نظر می‌رسد این موج صعودی از ۵ ریزموج تشکیل شده است. واگرایی مشاهده شده در اندیکاتور RSI احتمال شروع یک موج اصلاحی را افزایش می‌دهد.

در این صورت محدوده حمایتی مشخص شده در تصویر یعنی محدوده یک میلیون و ۵۹۰ هزار تا یک میلیون ۶۱۰ هزار واحد می‌تواند سنگر خوبی برای بازگشت دوباره نماگر اصلی به ریل صعودی خود باشد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید