جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 68280 |
تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای بورسی کمترین و بیشترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

بررسی معاملات بازار سرمایه نشان می‌دهد که بازار سهام طی دو هفته گذشته تاکنون درگیر اخبار و حواشی نرخ خوراک بوده است. به‌طوری که تا بازار جان می‌گرفت، دولت خبری جدید در رابطه با خوراک گاز می‌داد. باید دید بالاخره چه زمانی این حواشی پایان می‌یابد و بازار راه خود را می‌رود.

اقتصادسنج | بررسی معاملات بازار سرمایه نشان می‌دهد که بازار سهام طی دو هفته گذشته تاکنون درگیر اخبار و حواشی نرخ خوراک بوده است. به‌طوری که تا بازار جان می‌گرفت، دولت خبری جدید در رابطه با خوراک گاز می‌داد. باید دید بالاخره چه زمانی این حواشی پایان می‌یابد و بازار راه خود را می‌رود.

بازار سهام آخرین هفته تیرماه ۱۴۰۲ را در حالی به پایان رساند که غائله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هنوز گریبان‌گیر صنایع بورسی است. به طوری که در روز سه‌شنبه که بازار اندکی به خود آمد و سعی در تغییر روند نزولی خود داشت، باز هم تب اخبار پتروشیمی بالاگرفت و دوباره در روز چهارشنبه، نقشه بازار قرمز شد.

به این ترتیب در حالی که مسیر بازار در جهت صعودی در حال تثبیت‌شدن بود، حاشیه‌سازی‌های دولت پایان نیافت و در نهایت سبب شد که شاخص کل بورس با افت بیش از ۲.۶درصدی این هفته را به پایان برساند. شاخص هم‌وزن نیز طی این هفته افت ۱.۶درصدی را تجربه کردند. همچنین تراز ورود و خروج پول حقیقی به بازار منفی شد و به هزار و ۴۷۱میلیارد تومان رسید.

بیشترین و کمترین بازدهی

معاملات چهارمین هفته تیرماه نشان می‌دهد، نماد کایتا با ۱۶درصد رشد، عنوان پربازده‌ترین سهم این هفته را از آن خود کرد. سهام شرکت ایتالران‌ که P/E بالای ۳۳۵ دارد، از لحاظ تکنیکالی در وضعیت بدی قرار نگرفته و با نزدیک‌ترین مقاومت خود فاصله ۲۰۰ تومانی دارد.

کارام نیز طی این هفته بورس، حدود ۱۵درصد افزایش داشت و به ۷۰۸ تومان رسید. تحلیل تکنیکال این سهم نشان می‌دهد، نزدیکترین حمایت سهم، سطح ۵۱۴ تومان است.

والماس نیز که به دلیل عرضه اولیه بودن در هفته‌های گذشته خوش می‌درخشید، در این هفته نیز حدود ۱۳درصد به ارزش خود افزود و به مقاومت ۲۷۹ تومانی خود نزدیک‌تر شد.


اما عنوان بدترین عملکرد هفته چهارم تیرماه به سهام شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران تعلق گرفت. چرا که آباد با افت ۱۸درصدی به سطح ۹ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. تحلیل تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که مهم‌ترین حمایت سهم، سطح هشت هزار و ۴۷۵ تومان تلقی می‌شود.

لابسا و غگلپا نیز هرکدام با افت ۱۴درصدی به سطوح حمایت ۵۸۵ و ۵۱۸۶ تومانی خود نزدیک‌تر شدند. باید دید این سطوح توانایی جلوگیری از ادامه ریزش این دو سهم را دارند یا خیر؟

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید