جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 62498 |
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای بورسی کمترین و بیشترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

معاملات این هفته بازار در حالی به کار خود خاتمه داد که والماس مانند هفته گذشته پربازده‌ترین نماد بورس لقب گرفت و با رشد ۲۷ درصدی به قیمت ۳۳۰ تومان رسید. در مقابل، ولبهمن با افت ۲۷ درصدی به سطح ۳۸۷ تومان رسید.

اقتصادسنج | معاملات این هفته بازار در حالی به کار خود خاتمه داد که والماس مانند هفته گذشته پربازده‌ترین نماد بورس لقب گرفت و با رشد ۲۷ درصدی به قیمت ۳۳۰ تومان رسید. در مقابل، ولبهمن با افت ۲۷ درصدی به سطح ۳۸۷ تومان رسید.

بررسی معاملات هفته چهارم خردادماه نشان می‌دهد، والماس مانند هفته گذشته، همچنان پرچم‌دار طرف مثبت بورس است. چرا که با رشد ۲۷ درصدی طی این هفته بازار به قیمت ۳۳۰ تومان رسید. البته باید توجه کرد، در حال حاضر این سهم بالاتر از NAV خود معامله می‌شود. غگلپا و وشهر نیز طی این هفته بازار ۲۶ درصد رشد کردند و به سطوح ۶۰۷۰ و ۱۴۵۸ تومان رسیدند. همچنین، سطوح مقاومتی ۶۶۹۳ و ۱۵۰۳ به ترتیب مهم‌ترین سدهای پیش روی غگلپا و وشهر تلقی می‌شوند.

بازدهی نمادهای بورس

در مقابل، ولبهمن پیشتاز قعرنشینان بازار سهام شد. به طوری که این سهم طی این هفته بازار، حدود ۲۷ درصد کاهش قیمت داشت و عدد ۳۸۷ تومان را روی تابلو ثبت کرد. تحلیل تکنیکال ولبهمن نشان می‌دهد، حمایت ۳۵۰ تومان، مهم‌ترین سطحی است که می‌تواند از ادامه نزول سهم جلوگیری کند.

بورس هفته چهارم خرداد در یک نگاه

نزول دلار به زیر کانال ۵۰ هزار تومانی در هفدهم خردادماه سبب افت سنگین بورس در ۲۰ خرداد شد. به طوری که شاخص کل در اولین روز معاملاتی این هفته به دنبال ریزش دلار، ۳.۲۱ درصد کاهش یافت.

طی هفته گذشته بازار سهام هم مانند دیگر بازارهای موازی چشم به دلار داشت تا آنجا که با هر خبر مثبت در ارتباط با برجام، قیمت دلار کاهش می‌یافت و به دنبال آن نماگرهای بورس هم منفی می‌شدند.

در ادامه هفته اما دلار تا حدودی به کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد و همین امر سبب بالا رفتن نسبی شاخص کل شد.

در مجموع می‌توان گفت، تا زمانی که رشد و نزول بازار سرمایه منوط به رفتار دلار باشد، همچنان حرکات بازار سهام اسمی خواهد بود و ارزش شرکت‌های بورسی به طور واقعی افزایش نمی‌یابند.

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید