پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 80455 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای بورسی بیشترین و کمترین بازدهی را هفته اخیر داشتند؟

بررسی معاملات هفته چهارم مهرماه نشان می‌دهد زنگان و ثشرق با افزایش ۲۴ درصدی پربازده‌ترین، و ثامان و کسعدی با کاهش ۱۵ درصدی کم‌بازده‌ترین نمادهای بازار سهام بوده‌اند.

اقتصادسنج | بررسی معاملات هفته چهارم مهرماه نشان می‌دهد زنگان و ثشرق با افزایش ۲۴ درصدی پربازده‌ترین، و ثامان و کسعدی با کاهش ۱۵ درصدی کم‌بازده‌ترین نمادهای بازار سهام بوده‌اند.

نگاهی به معاملات هفته چهارم بازار سرمایه نشان می‌دهد کندل هفتگی شاخص کل پس از ۶ هفته، صعودی بسته شد. به طوری که شاخص کل طی این هفته با خوابیدن نسبی تنش‌های جنگ و مجوز سازمان بورس به بازارگردانان برای رعایت نکردن تعهدات خود در فروش، توانست حدود ۰.۱۹ درصد رشد کند و از دو میلیون و ۱۹ هزار واحد به دو میلیون و ۲۳ هزار واحد برسد.

اما مسیر میانگین هم‌وزن بازار با شاخص کل متفاوت بود و در این هفته حدود ۰.۵۷ درصد کاهش ارتفاع داد و از ۶۹۰ هزار واحد به ۶۸۲ هزار واحد رسید. همچنین لازم به ذکر است طی این هفته بورس به طور میانگین ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات خرد نیز به سه هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید. در نهایت نیز حدود هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادها

بازدهی بازارها

نگاهی به عملکرد نمادهای پربازده بورس در چهارمین هفته از مهرماه حاکی از آن است که زنگان و ثشرق طی پنج روز کاری حدود ۲۴ درصد افزایش قیمت داشتند به ترتیب به سطوح ۸۰۷۵ و ۱۴۳۵ تومان رسیدند. نگاهی به چارت قیمتی زنگان نشان می‌دهد دو سطح ۶۷۰۱ و ۸۶۸۶ تومان به ترتیب مهم‌ترین حمایت و مقاومت این سهم شناسایی شده‌اند. همچنین ۱۲۵۸ و ۱۷۲۹ تومان نیز دو تراز مهم برای ثشرق هستند که در صورت شکست هر یک روند سهم مشخص می‌شود. به علاوه ثفارس، سدشت و ثپردیس نیز دیگر سهم‌های پربازده بورس بودند که در این هفته ۱۹ درصد بازدهی داشتند.

بازدهی نماد بورس

در طرف مقابل اما ثامان باز هم در ابتدای صف سهم‌های کم‌بازده بود و حدود ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت. بدین ترتیب ثامان در پایان هفته در تراز ۲۱۹۹ تومان قرار گرفت و در هفته آینده میان دو حمایت ۱۷۷۱ تومان و مقاوت ۳۱۲۵ تومان نوسان خواهد کرد. کسعدی نیز دیگر سهم کم‌بازده بازار بود که با کاهش ۱۵ درصدی به ۶۱۹ تومان رسید. همچنین سصفها، کورز و غبهنوش در این هفته حدود ۱۴ درصد کاهش داشتند و دیگر سهم‌های کم‌بازده بازار سرمایه بودند.

تجارت‌نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید