یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 75570 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای بورسی بیشترین و کمترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

بررسی معاملات آخرین هفته شهریورماه حاکی از آن است که رافزا با رشد ۲۳ درصدی طی چهار روز معاملاتی این هفته پربازده‌ترین سهم و سدبیر با کاهش ۱۲ درصدی کم‌بازده‌ترین سهم بازار سرمایه لقب گرفتند.

اقتصادسنج | بررسی معاملات آخرین هفته شهریورماه حاکی از آن است که رافزا با رشد ۲۳ درصدی طی چهار روز معاملاتی این هفته پربازده‌ترین سهم و سدبیر با کاهش ۱۲ درصدی کم‌بازده‌ترین سهم بازار سرمایه لقب گرفتند.

نگاهی به معاملات هفته سوم شهریورماه حاکی از نزولی بسته شدن کندل هفتگی شاخص کل است. به طوری که شاخص کل با افت ۰.۲۶ درصدی از تراز دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحد به سطح دو میلیون و ۱۲۱ هزار واحد رسید.

اما تغییرات ارتفاع شاخص هم‌وزن مشابه شاخص کل نبود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در هفته گذشته حدود ۰.۵۲ درصد افزایش ارتفاع داد و از ۷۱۸ هزار واحد به ۷۲۱ هزار واحد رسید.

گفتنی است در هفته پایانی شهریور در مجموع، ۹۷۵ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد. همچنین میانگین ارزش معاملات خرد نیز چهار هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان ثبت شد که در مقایسه با هفته گذشته افت پنج درصدی را پشت سر گذاشت. میانگین حجم معاملات نیز در هفته چهارم شهریورماه هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم بوده است.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته


بررسی معاملات هفته چهارم شهریورماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، سهام شرکت رایان هم افزا با افزایش ۲۳درصدی طی چهار روز معاملاتی، پربازده‌ترین سهم بازار سرمایه شناخته شد و به قیمت هزار و ۹۷۷ تومان رسید. تحلیل تکنیکال رافزا نیز حاکی از آن است که مهم‌ترین حمایت برای سهم سطح هزار و ۷۵۰ و نزدیک‌ترین مقاومت آن تراز دو هزار و ۱۷ تومان است.

همچنین دو سهم بخاور و قزوین نیز در این چهار روز کاری به ترتیب ۱۷ و ۱۸درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح ۵۳۳ و ۸۵۰ تومان رسیدند. همچنین سطوح حمایت و مقاومت این دو سهم نیز در جدول فوق نمایش داده شده است.


در طرف مقابل نیز سدبیر که یک سهم سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود با افت ۱۲درصدی بدترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود رقم زد و تراز چهار هزار و ۶۸۵ تومان را بر تابلو بازار اول فرابورس ثبت کرد. دو سطح چهار هزار و ۲۳۷ تومان و پنج هزار و ۵۳۱ تومان نیز مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت سهم شناسایی شده‌اند.

تپولا و حشکوه نیز دیگر سهم‌های پربازده بورس در هفته چهارم شهریور لقب گرفتند. گفتنی است این دو سهم در این هفته با کاهش ۱۱ درصدی به سطوح دو هزار و ۳۰۰ تومان و ۵۴۵ تومان رسیدند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید