شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 69964 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای بورسی بیشترین و کمترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

نگاهی به معاملات هفته دوم مردادماه نشان می‌دهد، سهام شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان که با نماد وآفر در بورس فعالیت می‌کند، با رشد ۳۹ درصدی پربازده‌ترین سهم این هفته بود. فلوله نیز با افت ۲۰ درصدی بیشترین کاهش را میان سهم‌های بورسی داشت.

اقتصادسنج| نگاهی به معاملات هفته دوم مردادماه نشان می‌دهد، سهام شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان که با نماد وآفر در بورس فعالیت می‌کند، با رشد ۳۹ درصدی پربازده‌ترین سهم این هفته بود. فلوله نیز با افت ۲۰ درصدی بیشترین کاهش را میان سهم‌های بورسی داشت.

بررسی معاملات هفته دوم مرداد ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی در ابتدای هفته با نزول شدید همراه بودند. رفته رفته با شروع معاملات روز دوشنبه، تب عرضه کاهش داشت و نماگرها کم‌کم افزایش ارتفاع دادند. به این ترتیب برآیند معاملات چهار روزه این هفته، افت ۰.۳۴ درصدی شاخص کل و کاهش ۰.۷۵ درصدی شاخص هم‌وزن بود.

بررسی معاملات هفته دوم مردادماه نشان می‌دهد، شاخص کل در چهار روز معاملاتی سعی در حفظ ارتفاع کندل هفتگی خود داشت. به طوری که با هر صعود قدرتمند، نزول قوی خود را جبران می‌کرد. اما ذکر این نکته نیز ضروری‌ست که صعود آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه به دلیل رشد دلار بوده است. به این ترتیب شاخص‌های تولید و فروش یا المان‌های بنیادی تاثیری روی رشد بازار سهام نداشتند.

باید گفت تا زمانی که تنها محرک بازار سهام، نوسانات میدان فردوسی باشد، وضعیت کنونی ادامه دارد و هر صعود یا نزول تنها حرکتی کوتاه‌مدت است. برای اثبات این قضیه، تنها نگاهی به سایت کدال کافی‌ست. در بهاری که گذشت، اکثر شرکت‌های بورسی گزارش‌های خوبی منتشر کردند. اما بازار سرمایه نه تنها اعتنایی به آن نداشت بلکه گویی افزایش سودآوری را خبری منفی می‌دانست!

بیشترین و کمترین بازدهی

بیشترین و کمترین بازدهی

نگاهی به معاملات هفته دوم مردادماه نشان می‌دهد، سهام شرکت سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان «وآفر» با رشد ۳۹ درصدی طی یک هفته بیشترین بازدهی هفته را از آن خود کرد و به سطح سه هزار و ۳۸۵ تومان رسید. تحلیل تکنیکال سهم نشان می‌دهد مهم‌ترین مقاومت استاتیکی پیش روی سهم تراز سه هزار و ۵۴۰ تومان است. از این رو در حال حاضر سهم در موقیعت مهم تکنیکالی قرار دارد. باید دید این مقاومت شکسته خواهد شد یا خیر؟

سصفها و سقاین نیز دو سهم پربازده دیگر این هفته بازار سرمایه بودند که هر یک به ترتیب ۲۹ و ۲۶ درصد گران شدند.

بیشترین و کمترین بازدهی

در مقابل، فلوله با سقوط ۲۰ درصدی به ۴۲۲ تومان رسید و بدترین عملکرد را در میان رقبا از خود نشان داد. تحلیل تکنیکال سهم حکایت از آن دارد که قیمت فعلی فلوله به خط حمایت نزدیک بوده و در صورت افزایش ارزش معاملات و تقاضا، حمایت از این سهم دور از انتظار نیست.

وپخش و ورازی نیز دو نماد دیگری بودند که از رالی بورس عقب ماندند. به طوری که هر یک با نزول ۱۵ و ۱۳ درصدی به سطوح حمایت خود نزدیک‌تر شدند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید