جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 55466 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ |
ارسال به دوستان
پ

کدام سهم ها بیشترین و کمترین بازدهی را در بورس هفته اخیر داشتند؟

بررسی رفتار بازیگران بازار سهام در هفته جاری حاکی از توجه معامله‌گران به سهام کوچکتر بازار است. نگاهی به معاملات هفته دوم اردیبهشت‌ماه بازار سرمایه نشان می‌دهد که سهم‌ خنصیر با افزایش ۴۶ درصدی توانست عنوان بهترین عملکرد بورس را از آن خود کند.

اقتصادسنج | بررسی رفتار بازیگران بازار سهام در هفته جاری حاکی از توجه معامله‌گران به سهام کوچکتر بازار است. نگاهی به معاملات هفته دوم اردیبهشت‌ماه بازار سرمایه نشان می‌دهد که سهم‌ خنصیر با افزایش ۴۶ درصدی توانست عنوان بهترین عملکرد بورس را از آن خود کند. ونیکی نیز با افت ۱۷ درصدی بیشترین کاهش را میان نمادهای بورسی در این هفته ثبت کرد.

نگاهی به معاملات هفته دوم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، با وجود جهش نسبتا قوی شاخص کل در روز شنبه، اما این نماگر در روزهای بعدی رشد نسبتا نامحسوسی داشت و حتی در روز دوشنبه تابلوی بورس رنگ قرمز را به سهامداران نشان داد. اما پس از آن معاملات بازار سرمایه با خبر اخذ مالیات از بازارهای رقیب بورس توانست بار دیگر جان بگیرد و به ریل صعودی خود بازگردد.

به طوری که شاخص کل در این هفته با افزایش ۶.۳۲ درصدی توانست خود را از ارتفاع دو میلیون و ۳۶۵ هزار واحد به ارتفاع دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحد برساند.

اما شاخص کل هم‌وزن که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار است گوی سبقت را از نماگر اصلی ربود و توانست با جهش ۸.۸۲ درصدی خود را به سطح ۸۵۵ هزار و ۸۷۷ واحدی برساند. همین امر سبب شد تا بار دیگر ثابت شود سهام شرکت‌های کوچک در بورس امسال حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

معاملات بورس در هفته دوم اردیبهشت نیز با تمام نوسانات خود به پایان رسید و خنصیر توانست بهترین عملکرد را میان شرکت‌های بورسی ثبت کند. خنصیر با رشد ۴۶ درصدی در این هفته توانست به سطح ۲۱۹ تومان برسد. در حال حاضر مقاومت ۲۳۶ تومانی، مهم‌ترین مقاومت پیش روی این سهم برای رسیدن به تارگت‌های گران‌تر خنصیر است.

ثپردیس و وساخت نیز در این هفته معاملاتی به ترتیب ۳۹ و ۳۶ درصد بازدهی کسب کردند و توانستند به سطوح ۱۵۳۷ و ۳۲۹ تومان برسند. رسم فیبوناچی اکستنشن در چارت قیمت این دو سهم نشان می‌دهد که مهم‌ترین مقاومت‌های این دو سهم در ادامه راه، ۱۶۶۹ و ۳۴۶ تومان هستند.


در مقابل اما ونیکی نتوانست مانند شاخص کل رفتار کند و کارنامه بدی را به سهامداران خود نشان داد. چرا که با افت ۱۷ درصدی بار دیگر به قیمت هزار و ۲۴ تومان برگشت. در حال حاضر حمایت ۸۸۶ قدرتمندترین سطح حمایتی شناسایی شده برای این سهم است.

همچنین خفولا نیز در بازار هفته دوم اردیبهشت سهامداران خود را ناامید کرد و در این بازار سبز از صعود جا ماند. به طوری که با افت ۹ درصدی به سطح ۳۹۷۰ تومان رسید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید