پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 78960 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

کدام سهم های بورسی بیشترین و کمترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

بررسی معاملات هفته سوم مهرماه حاکی از آن است که آباد با افزایش ۲۴ درصدی بیشترین بازدهی مثبت را داشته است و سدشت با افت ۱۵ درصدی کم‌بازده‌ترین نماد بازار سرمایه بود. همچنین باید گفت ارقام صعودی و نزولی سهم‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

اقتصادسنج | بررسی معاملات هفته سوم مهرماه حاکی از آن است که آباد با افزایش ۲۴ درصدی بیشترین بازدهی مثبت را داشته است و سدشت با افت ۱۵ درصدی کم‌بازده‌ترین نماد بازار سرمایه بود. همچنین باید گفت ارقام صعودی و نزولی سهم‌ها در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

نگاهی به بورس هفته سوم مهرماه نشان می‌دهد، بازدهی شاخص‌های بورسی تحت تاثیر جنگ اسرائیل و حماس با سقوط سنگینی روبه‌رو شد و همین موضوع نیز سبب شد حدود سه همت پول حقیقی از بازار خارج شود.

گفتنی است کندل هفتگی بازار سرمایه در پایان معاملات چهارشنبه مانند پنج هفته گذشته نزولی بسته شد. نگاهی به معاملات این هفته بازار سهام نشان می‌دهد شاخص کل حدود ۳.۲ درصد طی این هفته کاهش ارتفاع داد و از دو میلیون و ۶۹ هزار واحد به دو میلیون و ۱۹ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن در این مسیر پنج روزه همراه شاخص کل بود و معادل ۳.۱۸ درصد پایین آمد. به طوری که شاخص هم‌وزن در این هفته از سطح ۷۱۵ هزار واحد به ۶۹۰ هزار واحد رسید.

قدرت معاملات سومین هفته از مهرماه پایین بود و حتی نسبت به هفته گذشته نیز کمتر شد. نگاهی دقیق‌تر به معاملات هفته سوم نشان می‌دهد بورس در این هفته، روزانه به طور میانگین هفت میلیارد و ۳۶۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات چهار هزار و ۱۲۵ میلیارد تومانی را رقم زد. در نهایت باید گفت در این هفته بیشتر از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه ‌حقیقی‌ها تحت تنش جنگ اسرائیل و حماس از بازار سرمایه خارج شد.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته سوم مهرماه

بررسی معاملات سومین هفته از مهر ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ارقام صعودی سهم‌های پربازده بالا رفته است. به طوری که آباد با رشد ۲۴ درصدی پربازده‌ترین سهم این هفته لقب گرفت. بررسی تکنیکال این سهم نشان می‌دهد که دو سطح پنج هزار و ۹۱۵ تومان و هشت هزار و ۹۷۱ تومان به ترتیب مهم‌ترین حمایت‌ و مقاومت این سهم تلقی می‌شوند.

همچنین بسوییچ و حپترو نیز طی این هفته به ترتیب ۲۳ و ۱۸ درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح به ترتیب ۵۰۷ و ۵۷۲ تومان رسیدند.

در طرف مقابل اما سهام صنایع سیمان دشتستان «سدشت» در کنار بکاب و سجام کم‌بازده‌ترین نماد بورس در این هفته بود. به طوری که این سهم طی هفته سوم مهرماه با کاهش ۱۵ درصدی به قیمت پنج هزار و ۲۱ تومان رسید. در حال حاضر مهم‌ترین حمایت سهم چهار هزار و ۴۸۴ تومان است.

غفارس و ورنا نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده این هفته بودند که با نزول ۱۴ درصدی به سطوح به ترتیب هزار و ۴۷۱ تومان و ۶۸۱ تومان رسیدند. حمایت و مقاومت‌های این دو سهم نیز در جدول نمایش داده شده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید