جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 54206 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

هفته آینده وقت خرید سهام بورسی است یا فروش؟

بورس تهران در حالی هفته ابتدایی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را با بازدهی مثبت پشت سر گذاشت که محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: نشانه اصلاح در بورس تهران نمایان شده، اما کلیت بازار فعلا مثبت است.

اقتصادسنج؛ بورس تهران در حالی هفته ابتدایی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را با بازدهی مثبت پشت سر گذاشت که محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: نشانه اصلاح در بورس تهران نمایان شده، اما کلیت بازار فعلا مثبت است.

شاخص کل هم وزن بور‌س که برآیندی از نماد‌های کوچک و متوسط بازار سهام است در حالی روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت را با رشد ۵ هزار واحدی پشت سر گذاشت که شاخص کل بورس قرمز شد.

علامت‌های اصلاح در بو‌رس تهران ظاهر شده، اما قدرت بالای خریداران در بازار سرمایه و ورود بی وقفه پول مانع از اصلاحات مداوم شده است.

اما سوال اصلی این است که آیا شاهد ریزش ناگهانی شاخص کل در بورس تهران خواهیم بود؟ یا سقف شکنی‌های بازار سرمایه دوباره تکرار می‌شود؟

فرصت طلایی برای ورود به بازار سرمایه

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه گفت: در کل وضعیت مثبتی را برای بازار سرمایه می‌توان متصور بود.

وی در مورد دلایل افت شاخص کل بورس در آخرین روز کاری این هفته بازار سرمایه گفت: البته در میانه رشد بو‌رس، نوسانات و اصلاحاتی هم خواهیم داشت که این اصلاحات فرصت طلایی برای ورود سرمایه گذاران به بو‌رس است.

بورس پس از دو سال رخوت بالاخره به تعادل رسید

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، ترند کلی بورس تهران فعلا مثبت است. درایور اصلی بازار سرمایه در حال حاضر دلار است و مارکت دلاری بازار نسبت به سال ۹۹ در وضعیت ارزانی قرار دارد.

غفوری با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم بازار سرمایه در وضعیت فعلی گران است، گفت: بورس در سطح تعادلی قرار دارد و ورود نقدینگی و اقبال سهامداران می‌تواند این رشد را برای بازار سرمایه پررونق کند.

ارزش معاملات در وضعیت سبز

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت شاخص کل بورس در آخرین روز کاری این هفته بازار گفت: شاخص کل بو‌رس روز چهارشنبه با عقبگرد ۳ هزار و ۴۲۲ واحدی، ۰.۱۴ درصد افت داشت که البته افت جزئی است.

غفوری با بیان اینکه با وجود افت بورس در روز چهارشنبه، حجم معاملات خوب بود، گفت: در آخرین روز کاری این هفته بورس تهران ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم در بازار معامله شد که نشان می‌دهد ارزش معاملات در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد.

اقبال سهامداران به کدام نماد‌های بورسی است؟

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ارزش معاملات ۱۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. روز چهارشنبه ۵۸ درصد سهام بورس تهران در بازه مثبت معامله شده اند و ۴۲ درصد هم در بازه منفی.

غفوری با اشاره به تعداد نماد‌های مثبت و منفی بورس در آخرین روز کاری اردیبهشت ماه گفت: در ساعت پایانی بازار سرمایه ۳۸۵ نماد در بازه مثبت و ۳۰۷ نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند.

صنایع جذاب بورس کدامند؟

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در کل اقبال سهامداران این روز‌ها بیشتر روی سهام متوسط و کوچک بازار است گفت: وضعیت فعلی بازار سرمایه نشان می‌دهد شاخص سازان در وضعیت سایدی قرار دارند.

غفوری خاطرنشان کرد: بیشترین ورود نقدینگی در حال حاضر در صنایع دلاری محور، صنعت پتروشیمی و صنعت فلزات اساسی است. بیشترین خروج نقدینگی هم برای صندوق‌های سهامی و صنعت خودروسازی و قطعات بوده که نشان می‌دهد اقبال سهامداران بیشتر به صنایع دلاری است تا صنایع ریالی.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید