یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 39417 |
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ |
ارسال به دوستان
پ

نمادهای بورسی با بیشترین و کمترین بازدهی در هفته اخیر

در جریان معاملات دومین هفته بهمن ۱۴۰۱، بیشترین بازدهی هفتگی، به سومین عرضه اولیه قرن، «اردستان» تعلق گرفت. «فسرب» نیز با کاهش ۲۱.۵ درصدی، کمترین بازدهی این هفته بازار را از آن خود کرد.

اقتصادسنج | در جریان معاملات دومین هفته بهمن ۱۴۰۱، بیشترین بازدهی هفتگی، به سومین عرضه اولیه قرن، «اردستان» تعلق گرفت. «فسرب» نیز با کاهش ۲۱.۵ درصدی، کمترین بازدهی این هفته بازار را از آن خود کرد.

هفته دوم بهمن در حالی پایان یافت که شاخص کل با کشمکش‌های فراوان پس از افت ۳.۳۶ درصدی در این هفته، در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۴ واحدی به کار خود خاتمه داد.

مهمترین اتفاق این هفته بازار در روز یکشنبه نهم بهمن رخ داد. به طوری که شاخص کل در این روز با خروج ۲ هزار میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بورس، کندل فول بادی قدرتمند نزولی تشکیل داد و در سطح یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی ایستاد.

از سویی دیگر شاخص کل‌هم‌وزن در این هفته پرچالش بازار، افت سنگین‌تری را شاهد بود. این نماگر که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بورس است، با کاهش حدود پنج درصدی در سطح ۴۸۶ هزار و ۸۶۶ واحدی قرار گرفت.

بیشترین بازدهی هفته

بازار هفته دوم بهمن در حالی به کار خود پایان داد که سومین عرضه اولیه قرن بیشترین بازدهی هفته را ثبت کرد. «اردستان» که در روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ با تعداد ۱۷۰ میلیون و ۲۵۰‌ هزار برگه سهم در بورس تهران عرضه شده بود، در این هفته ۲۷.۴ درصد بازدهی کسب کرد.

همچنین «غدانه» دیگر عرضه اولیه بورس بود که توانست دومین سهم پربازده هفته دوم بهمن شود.

«کیا» نیز در این هفته بازار افزایش قیمت ۲۳.۳ درصدی را تجربه کرد. گفتنی است سطح حمایتی مهم این سهم ۷۷۲ تومان است.


کمترین بازدهی هفته

«فسرب» با کاهش ۲۱.۵ درصدی، کمترین بازدهی این هفته بازار را از آن خود کرد. در صورت حمایت نشدن این سهم در سطح ۱۶۰ تومانی، دیگر حمایت مهم این سهم ۱۴۲ تومانی است.

«گدنا» و «ثغرب» نیز طی دادوستد‌های دومین هفته بهمن در بازار با افت ۱۹.۲ و ۱۸.۸ درصدی به حمایت‌های ۸۹۸ و ۶۳۵ تومانی خود نزدیکتر شدند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید