یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 59549 |
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ |
ارسال به دوستان
پ

عرضه اولیه «والماس» در راه است+ جزئیات

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان در اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام «والماس» در فرابورس ایران به تشریح آخرین وضعیت این شرکت پرداخت.

اقتصادسنج | مهدی بیگلری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان با اشاره به اینکه این شرکت در نماد والماس، آذرماه سال ۱۴۰۰ پذیرش و ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ در بازار دوم فرابورس درج شده است، گفت: سرمایه شرکت الماس حکمت ایرانیان ۴۰۰ میلیارد تومان و موضوع فعالیت اصلی هم طبق اساسنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است.

وی مهم‌ترین قوانین حاکم بر فعالیت این را شرکت قانون تجارت، قانون بازار سرمایه، قانون کار، استانداردهای حسابداری و قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مبارزه با پول‌شویی، اساسنامه و مصوبات هیئت‌مدیره عنوان کرد و گفت: نظام راهبری شرکت، این مجموعه را ملزم به رعایت همه اصول حاکمیت شرکتی کرده است.

بیگلری با اشاره به اینکه کمیته سرمایه‌گذاری و ریسک‌ از کمیته‌های مهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که در والماس فعال است، افزود: فرایند تصمیم‌گیری در حوزه سرمایه‌گذاری نیز در بیانیه سیاست سرمایه‌گذاری مصوبه هیئت‌مدیره، کاملاً مشخص شده است.

صورت‌های سود و زیان

مدیرعامل والماس در تشریح آخرین وضعیت سود و زیانی این مجموعه تصریح کرد: درآمد خالص این شرکت در سال گذشته ۱۹۲ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص سایر اعداد و ارقام صورت‌های مالی این مجموعه، گفت: سود خالص هم در سال گذشته ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و جمع دارایی‌های شرکت نیز به‌صورت دفتری سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بیگلری سود واقعی هر سهم شرکت برای سال گذشته را ۴۶۵ ریال اعلام کرد و افزود: بدهی‌های والماس به‌طور کامل تسویه شده و این مجموعه بدهی خاص در صورت‌های مالی ندارد.

وی یکی از نقاط قوت والماس را تقسیم سود نقدی دانست و افزود: مجمع شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان هنوز برگزار نشده اما با توجه به سیاست تقسیم سود مناسب سهامدار عمده، این موضوع یک نقطه قوت برای سهامداران جدید است.

وی در ادامه بهای تمام‌شده پرتفوی والماس در سال گذشته را ۵۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخش عمده پرتفوی شرکت بورسی و فرابورسی است.

ترکیب پرتفوی «والماس»

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان بخش عمده سهام پرتفوی والماس را تشریح کرد و گفت: ۲۴ درصد پرتفوی این شرکت متعلق به صنعت بیمه، ۱۲ درصد چند رشته‌ای، ۱۱ درصد فلزات اساسی و حدود ۱۰ درصد شیمیایی است.

وی با تأکید بر اینکه سهام داخل پرتفوی والماس شامل سهام بنیادی با p/e پایین هستند، گفت: سرمایه‌گذاری در املاک نیز داخل پرتفوی غیر بورسی است که حدود ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

روش عرضه اولیه

بیگلری در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان و روش عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان گفت: ۱۵ درصد شرکت عرضه اولیه خواهد شد و کشف قیمت بر اساس روش حراج و دومرحله‌ای خواهد بود که در مرحله اول صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت را انجام می‌دهند.

جزییاتی از ارزش‌گذاری «والماس»

غلامی، مدیر خدمات مشاوره مالی تأمین سرمایه کاردان به‌عنوان ارزش‌گذار والماس در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه در پایان فروردین‌ماه، ۵۳۳ میلیارد تومان بهای تمام‌شده پرتفوی شرکت والماس بوده است، روش ارزش‌گذاری این شرکت را تشریح کرد: روش ارزش‌گذاری، خالص ارزش دارایی‌ها بوده و بر اساس ارزش روز سهام و مبنای قیمت سهم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری است. ارزش ساختمان هم بر اساس گزارش کارشناس رسمی دادگستری است.

به گفته وی محاسبه NAV نیز بر مبنای صورت مالی حسابرسی شده سال ۱۴۰۱ شرکت است. پس از بررسی‌ها مجموعاً به عدد ۱۰۰۲ میلیارد تومان برای پرتفوی بورسی رسیدیم. در بحث سرمایه‌گذاری در املاک نیز به‌عنوان مهم‌ترین آیتم پرتفوی غیربورسی به عدد ۱۲۳ میلیارد تومان رسیده‌ایم. در نهایت نیز پس از جمع‌بندی‌ها ارزش قیمت هر سهم والماس ۲۵۴۲ ریال برآورد شده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :ناشناس

      من موندم چرا وقتی بازار سبزه خبری از عرضه اولیه نیست و به محض اینکه بازار می‌ریزه یادشون میاد عرضه اولیه بزارن… البته که یه مشت آدم بی‌سواد توی رأس بورس هستن و البته که بورس پاکی نداریم و البته که از بالا تا پایین برنامه شون هست ملت و بدبخت کنن و البته که یه مشت احمق هم درس عبرت نمی‌گیرند و خودشون دستی دستی بدبخت میکنن…. و البته که تا وقتی خر باشه خر سوار فراوون…. التماس تفکر

    1. نویسنده :ناشناس

      ماده ۲۷ معلولان اجرا کنید الماس که نداریم ما معلولان
      اول با سلام و عرض ادب به #دولت_مجلس_نمایندگان_حامی #محرومان_قشر_ضعیف  یک #سمعک بهزیستی نامه کتبی نوشتم ۷سال میشود از درد وزوز گوشم  #زجر میکشم زندگی روز مره ام بهم زده توان خریدش ندارم چندین بارم #حضوری_پیگیر_شدم اداره بهزیستی و ۷ساله فقط میگن امروز فردا یا میگن از #سمعک شما نمیاد عجب دکتر هم تعین کرده کدوم #سمعک درد وزوز گوشم قط میکند با ۳معلولیت شدید حق پرستاری هم ندیدم تا به امروز
      ودر سال ۹۹ سهام عدالتمون ۶۰درصدش فروختیم واریز  نمیکنید پول فروشمون را اگه لازم نبود چرا میفروختیم
      و سهام عدالت جاماندگان تهت پوشش بهزیستی که سهام ندارند قرار بود در  سال ۱۴۰۱ برای هر کدومشون ۱۰ میلیون سود بدن یک ساله امروز فردا میکنند #مسعولان سهام عدالت اینقدر امروز فردا کفتند در واریز جاماندگان مددجویان دیگه  خسته شدیم از شنیدن سهام عدالت جامانده اداره کمیته امداد و بهزیستی مسعولان …بسه تو رو خدا.یا وعده ندید یا وعده دادید اجراش و عملیش کنید
      الان یک ساله امروز فردا میکنید سود سهام جاماندگان معلولان هر لحظه یه جوری وعده میدن همیشه معلولان بدبخت چشم انتظار و شرمنده میشوند.پیش خانواده و پیش صاحب خونه که قرار گرایه خونش بدیم قرار بودمعلولان مستاجر کمک کنند مدارکم خواستند بردیم اداره هنوز یک سال گذشته خبری از کمک گرایه اجاره خونه نیست تنها یک روز زندگی معلولان #مسعولان دوام نمیارند و‌حس کنند واقعا چه جور سخت و زجر میگشند معلولان با اندک حقوق ماهانه تنها پول دکتر دارو گرایه خونه و هزاران درد دیگر وو خبر ندارند معلولان با چه مشگلاتی چطور صبحشان ،شب میکنند با اندک حقوق واقعا خیلی سخته  تو این گرانی روز به روز خودسرانه مغازه داران
      وشب میخوابی فردا بیدار شدی میری یه چیز بخری میبینی همه چیز گران شد هیچ کس هم جواب کو نیست مسعولان همه مغازه داران شدن خودمختار جنس خودشان قیمت تعین میکنند روز به روز نمیدونیم دردمون غیر خدا به کی بگیم؟
      چند روز پیشم کفتند فلان پول عید واریز میکنیم حساب معلولان پس کو؟
      نگنه انتظار دارید ما معلولان بریم دزدی کنیم پول گرایه خونه،دکتر،داروهامون و خرج زندگی مون دربیاریم پیش خانواده شرمنده نشیم … ادمین سایت والله من معلول در واقعیت اینها دارم و میبینم …جون مادرت و عزیزانت به اشتراگ بزار بلگه مسعولان نصبت به معلولان بدیخت همیشه شرمنده خانواده کمی رو  راست باشند به حق خدا و امام زمان
      لطفا مسئولان امروز فردا نکنید وعده دادید در عمل نشون بدید نه اینکه همیشه چشم انتظار باشیم ما معلولان .یادتون‌نره دنیا دو روزه و صبر خدا زیاداست.گر بزند دعوا ندارد بامعلولان مهربان…

      #با_سلام_علیکم_مسعولان_محترم #این_کجاش_شد_رایگان؟؟؟ #پول_برق_گاز_آب_مگه_برای_معلولان_رایگان_نبود_چرا_قبض_میاد_با_اس_ام_س_مسعولان_اگه_واقعا_رایگان_است_برای_مددجویان_پس_چرا_همه_اداره_های_گاز_برق_آب_پولش_میگیرند؟؟؟؟#لطفا_پیگیری_کنید_مسعولان_بهزیستی_اگه_واقعا_رایگان_است_برای_مددجویان_پس_چرا_از_یه_طرف_میگید_رایگانه_از_یه_طرفم_پولش_میگیرند_اداره_ها_این_یعنی_چی_واقعا ؟ #خواهشمندیم_پیگیری_کنید_مسعولان_محترم
      @behzistikeshvar
      @swo.markazi
      @dr.mmokhber
      @behzistikomite.news
      @sokhangoudolat.ir
      @khandoozi_se

      1. نویسنده :ناشناس

        مشکل ما این که فکر میکنم مسولان هم خدا و دینی که خودشون گفتن خیلی بش اعتقاد دارن ن اصلا باور ندارن این دین فقط برا خودمون میگن که بزنن تو سرمون . از رو این میگم که این اقا همش داره مسولان قسم میده .بخدا این مسولان هیچ کدوم باور ندارن پیر پیغمبر ها را

    1. نویسنده :ناشناس

      عرضه اولیه برای صندوقهاست و بقیه سهامداران ریزه خوار آنهایند.پول برای پولدار بقیه بوق.خخخخخ