پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 57514 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

سهم فولاد را در بورس بخریم یا نه؟

شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا این شرکت را به لحاظ بنیادی مورد بررسی قرار دهیم.

اقتصادسنج| شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا این شرکت را به لحاظ بنیادی مورد بررسی قرار دهیم.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران است و در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است.

عملیات اجرایی این مجتمع در سال ۱۳۶۰ آغاز گردید و در دوران جنگ تحمیلی ادامه یافت. اولین کوره قوس الکتریکی واحد فولادسازی این مجتمع در مهر ماه سال ۱۳۷۰ راه اندازی شد و در ۲۳ دیماه سال ۱۳۷۱ خطوط تولید این کارخانه بزرگ توسط رئیس جمهور وقت (هاشمی رفسنجانی) افتتاح گردید. با ورود محصولات فولادی این شرکت به بازار و افزایش تدریجی تولید تا سقف ظرفیت اسمی ۲/۴ میلیون تن، بخش عمده‌ای از نیاز کشور به این کالای استراتژیک بر طرف گردید.

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین شرکت فولاد خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌گردد و سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی ایران دارد.

این شرکت در پنجم تیرماه ۱۳۹۹ توسط وزارت خزانه داری آمریکا در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند. از این رو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و هر شرکتی که به نحوی داری با آن در ارتباط است در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.

فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند. این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان تراز سهم عمده‌ای از تولید فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می‌کند.

در شرکت فولاد مبارکه اصفهان محصولاتی نظیر گندله، آهن اسفنجی، تختال، کلاف گرم، کلاف سخت سرد، کلاف قلع اندود، کلاف گالوانیزه و کلاف رنگی تولید می‌شود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 7
    1. نویسنده :ناشناس

      کلا همه صنایع وتولید کننده های بزرگ نرخ خوراک اولیه رو با یک قیمت مشخص شده
      از طرف دولت دریافت می‌کنند و قیمت فروش
      این شرکت‌ها هم براشون مشخص میشه ویک
      سود کمی براشون میمونه و هیچ رقابت خاصی
      وجود نداره پس سهام آنها چه جذابیتی برای
      خرید داره ؟

    1. نویسنده :ناشناس

      آفتابه لگن شش دست شام ناهار هیچ ….. بزرگترین فولاد ساز خاورمیانه را یدک میکشد ولی با ۱۲سال سهامدار فولاد هستم به اندازه سود سپرده بانکی سالیانه عایدی نداشته هرسال در مجمع وعده سرخرمن میدهند افزایش سرمایه کذای صغری کبری کردنها بعدهم خبرهای داغ می شود دررسانه هاکه ۹۲ همت قبلی ها به جیب زدندفراری ……

    1. نویسنده :ناشناس

      اسم اینو میزارید تحلیل بنیادی؟؟؟؟؟؟؟
      نه دوست عزیز اینو اسمشو میذارن (تحلیل کلک کلیک)

    1. نویسنده :ناشناس

      میشه لطفا معرفی کنید اون کارشناسیو که به شما گفته این اسمش تحلیل تکنیکال بفرمایید؟؟؟؟
      دوست عزیز به این کار شما میگن تله ( کلک کلیک ) که با گمراه کردن کاربر دارید.

    1. نویسنده :ناشناس

      سهام فولادبجای آنک رشت کند درجا میزنه درغیرآن صورت فولاد با آن بزرگی وآن درآ مد باید قیمت سهام این باشد

    1. نویسنده :ناشناس

      خاک عالم بر سر هرکس بخواد بیاد بورس خرید کنه همش دروغ باور نکنید ۹۹تا الان پولم شده یک دهم بعد هروز میگن رشد داشته بازار امروز ۲۰۰درصد رشد داشته یه موتور مدل ۹۵دوماه پیش خواستم بگیرم ۲۵میلیون گفتم سهام نفروشم داره رشد میکنهپول مننسبت به دوماه پیش سه میلیون افت کرده موتور شده ۱۳۵میلیون حالا شما رشد پیدا کردین یه نهار خوب با هاش درست کنید

    1. نویسنده :ناشناس

      باز هم کلک کلیک بابا دست بردارید از این کارها