چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-15
کد خبر: 66311 |
تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۰۵ |
ارسال به دوستان
پ

تحلیل مهم از مسیر پیش روی بورس/ وقت خرید سهام چه موقع است؟

روز های حساس و خاکستری بازار سرمایه ادامه دار شده و کلاف سر در گم شاخص بازار به هم پیچیده است. پیش تر عنوان شد که یک فاکتور مهم بازار سرمایه، ارزش معاملات خُرد است که نشان میدهد بازار هنوز در وضعیت اصلاحی به سر می برد و اتفاق خاصی رخ نداده است.

اقتصادسنج| روز های حساس و خاکستری بازار سرمایه ادامه دار شده و کلاف سر در گم شاخص بازار به هم پیچیده است. پیش تر عنوان شد که یک فاکتور مهم بازار سرمایه، ارزش معاملات خُرد است که نشان میدهد بازار هنوز در وضعیت اصلاحی به سر می برد و اتفاق خاصی رخ نداده است.

از موارد مهمی که باید این روزها به آن دقت داشت ورود و خروج پول از بازار است. در بازار امروز مورخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲، ارزش معاملات خرد ۶ هزار میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان بود و حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۸۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. شاخص بورس تهران ۱۸ هزار و ۷۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۶۱ واحد پایین آمد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش ۶ هزار و ۶۳۷ واحدی در رقم ۷۷۰ هزار و ۸۲۴ واحدی ایستاد.

از طرفی دلار نیز به عنوان یک محرک مهم بازارهای مالی هنوز در رکود به سر می برد و شاهد نوسان در کانال ۴۹-۵۰ هزار تومانی این ارز هستیم.

از دید نموداری شاخص را به صورت لگاریتمی در تایم فریم یک ساعته مشاهده می نمایید. شاخص پس از ثبت محدوده ۲ میلیون ۵۴۰ هزار واحد در نیمه اردیبهشت شروع به اصلاح کرد و با الگوی جدیدی پیش رو داشت. این الگو به تدریج تکمیل تر شده و در این مقطع به نظر محتمل ترین سناریو یک ثلث انقباضی تناوب معکوس خواهد بود که طبق این سناریوی محتمل، شاخه c در این محدوده حمایتی پایان می یابد و شاهد شروع شاخه d صعودی می مانیم. کل مثلث شاخه D از یک دیامتریک می باشد. در صورت صحت این سناریو می توان محدوده ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رو محدوده حمایتی قوی دانست و انتظار داشت حجم و ارزش معاملات افزایش یابد یا خبری به کمک بازار بیاید تا شروع شاخه E دیامتریک را داشته باشیم. البته به لحاظ زمانی ممکن است کمی زمان بخرد چراکه فیبوهای مهم هفته دوم مرداد را نشان می‌دهند.

خرید سهام

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید