جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 95529 |
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

برای بورس فردا خواندن این ۱۰ خبر ضروری است

بورس فردا شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۲ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این اخبار می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

اقتصادسنج| بورس فردا شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۲ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این اخبار می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

۱- مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه پنج شرکت جدید به زودی وارد بورس می‌شوند، گفت: تا پایان سال یک هلدینگ پتروشیمی بزرگ و در زمینه فلزات هم یکی از شرکت‌های بزرگ، وارد بورس خواهند شد.

۲- سازمان تنظیم مقررات رسماً از افزایش حدود ۳۰ درصدی تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی خبر داد.

۳- بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، بانک سپه در نظر دارد ۵۶.۷۴ درصد از سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم را به قیمت پایه هر سهم ۸۱۹۴ ریال در روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه به صورت عمده عرضه نماید.

۴- بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی و ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو در روز عرضه به شرط ان که از ۳۹۴۶ ریال کمتر نباشد، در روز سه شنبه ۲۶ دی ماه به صورت عمده عرضه نماید.

۵- شرکت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره بیان داشت بر اساس مصوبه هیأت مدیره در نظر دارد روزانه تا سقف ۴۵ تن شیرخام به شرکت لبنی پاستوریزه پاک به فروش برساند.

۶- رشد پنج درصدی صادرات مس در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲/ دبیر انجمن مس گفت: بر اساس آمار منتشره از ابتدای امسال تاکنون ارزش محصولات صادراتی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل رشد پنج درصدی را به ثبت رسانده است.

۷- با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک ملت، افزایش ۳۵۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه این بانک بزرگ بورسی، به تایید سهامداران رسید تا بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه از محل سود انباشته و از لحاظ مبلغ به نام بانک ملت ثبت شود.

۸- شرکت سایپا در ۹ ماهه منتهی به آذرماه از فروش محصولات خود حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد که ۸۶۲۳ میلیارد تومان آن در آذرماه محقق شده است. فروش آذرماه نسبت به آذرماه ۱۴۰۱، با ۳۷ درصد رشد همراه بود.

۹- وزیر صمت: حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو به زودی.

۱۰- بر اساس گزارش جدید مرکز آمار، در آذر ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ٢١٧ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٩ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۴۰.۲ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۴.۴ درصد افزایش داشته است.

نبض بورس/

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید