یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 106906 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ |
ارسال به دوستان
پ

برای بورس فردا خواندن این ۱۰ خبر ضروری است

بورس فردا چهارشنبه ۹ اسفند ماه در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این اخبار می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

اقتصادسنج؛ بورس فردا چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این ۱۰ خبر می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این ۱۰ خبر بورس را بخوانید.

۱- گاز پتروشیمی‌ها قطع شد: دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: به علت برودت هوا پتروشیمی‌ها کاملاً دچار محدودیت شدند و گاز اکثر پتروشیمی‌هایی که از گاز متان استفاده می‌کنند قطع هستند.

۲- درج یک نماد جدید در بورس تهران: با پذیرش سهام شرکت فولاد سیرجان ایرانیان (سهامی عام) در بورس تهران، از تاریخ ۰۸ / ۱۲ / ۱۴۰۲، این شرکت به عنوان ششصد و چهاردهمین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ ” فلزات اساسی “با نماد “سیسکو SISCO” در فهرست نرخ‌های تابلو اصلی بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

۳- فرابورس اطلاعیه مهمی در خصوص اصلاح دستورالعمل درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار توافقی فرابورس صادر کرد. زین پس ورود هر سفارش در سمت خرید باید به گونه‌ای باشد که مجموع حجم/ ارزش سفارشات فروش انتخاب شده برای معامله آن سفارش خرید از میزان حداقل یک دهم درصد از سرمایه پایه شرکت یا یک میلیارد ریال (هرکدام کمتر است) باشد. (از ۵ میلیارد ریال به ۱ میلیارد ریال کاهش داشته است.)

۴- وزیر اقتصاد: واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفند

۵- افزایش سرمایه ۷۵ درصدی ولصنم از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۶- مدیرعامل تامین اجتماعی: عیدی ۴.۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی فردا واریز می‌شود. مبلغ کل عیدی ۱۲ هزار میلیارد تومان است که تامین شده است.

۷- در جریان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت با حضور ۵۴.۸۱ درصدی سهامداران، افزایش ۱۱۱.۹۶۳ میلیارد ریالی سرمایه این بانک بزرگ بورسی کشور، به تصویب رسید.

۸- مهم از کنفرانس خودرو: با حمایت شورای رقابت و سازمان حمایت، ۸ محصول از قیمت‌گذاری معاف شدند. ترکیب تولید محصولات را براساس این خودرو‌ها و در راستای خروج از زیان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

۹- از روز یکشنبه ۱۳ اسفند سکه بانک مرکزی عرضه خواهد شد!

۱۰- برگزاری مجمع بشهاب: جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۱:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار میگردد.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید