سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 55838 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ |
ارسال به دوستان
پ

شکست دوباره رکورد ارزش معاملات در بورس تهران

بازار سرمایه امروز از ابتدا با تقاضای خوبی در سهام کوچکتر و مخصوصا سهام ریالی همراه شد و گروه خودروسازی و بانکی از ابتدا با صف های خرید همراه بودند.

اقتصادسنج | بازار سرمایه امروز از ابتدا با تقاضای خوبی در سهام کوچکتر و مخصوصا سهام ریالی همراه شد و گروه خودروسازی و بانکی از ابتدا با صف های خرید همراه بودند.

از اواسط بازار رنج های مثبت روی بعضی از صنایع دلاری مثل پالایشی ها به بازار انرژی تازه ای تزریق کرد و در نتیجه این افزایش تقاضا شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۲۰ هزار واحدی همراه شد و به سطح ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحدی رسید.

همچنین نمادهای وبملت و خودرو و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص و نماد‌ کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند.

شاخص کل هم وزن همچنان برتری خود نسبت به شاخص کل را حفظ کرده است و امروز نیز با رشد ۱‌.۷ درصدی همراه شد و به سطح ۸۷۰ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد بازار سهام باری دیگر از ابتدای ۱۴۰۱ شکسته شد و ارزش معاملات خرد امروز به ۲۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید که تو موج اخیر صعودی بازار هرگز به این عدد نرسیده بود.

از این ۲۵۳۰۰ میلیارد تومان، ۱۶۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۶۸۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۴۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

حقیقی ها امروز هم ورود پول قابل توجهی به بازار سهام داشتند و در پایان معاملات امروز حقیقی ها ۲۱۷۹ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز تا پایان معاملات نسبت به سرانه فروش اشخاص حقیقی برتری داشت و در انتهای بازار سرانه خرید ۳۰.۱ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۷.۷ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار امروز به ثبت رسید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید