جمعه, ۳ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-22
کد خبر: 46367 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

شاخص کل بورس با رشد ۸۴ هزار واحدی کانال ۱۹۰۰ را فتح کرد

بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با تقاضای بالایی رو به رو شد و خریداران در تمامی صنایع و انواع سهام با قدرت حضور داشتند تا یک روز خاطره انگیز در اخرین روزهای سال ۱۴۰۱ برای سهامداران رقم بخورد. 

اقتصادسنج؛ بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با تقاضای بالایی رو به رو شد و خریداران در تمامی صنایع و انواع سهام با قدرت حضور داشتند تا یک روز خاطره انگیز در اخرین روزهای سال ۱۴۰۱ برای سهامداران رقم بخورد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز بعد از بازگشایی های بسیاری که در سهام شاخص ساز همچون فملی و شپنا  انجام شد با رشد حیرت انگیز ۴‌.۶۶ درصدی رو به رو شد و به سطح ۱ میلیون و ۹۰۵ هزار واحدی رسید.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد های فملی، فارس، شپنا گذاشتند.

شاخص هم وزن نیز امروز با رشد ۳.۸۴ درصدی رشد حیرت انگیزی به ثبت رساند تا کاملا از سقف تاریخی سال ۱۳۹۹ فرارر کند و نوید بهار خوبی برای سهامداران باشد.

ارزش معاملات خرد امروز با افزایش چشمگیر و قابل توجه نسبت به روزهای گذشته  عدد ۱۲۱۰۰ میلیارد تومان را ثبت کرده است که از این مقدار ۶۷۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و ۲۴۰۰ میلیارد تومان متعلق به فرابورس و ۳۱۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

گروه خودرو و محصولات شیمیایی امروز بیشترین ارزش معاملات را به خود تعلق دادند.

ورود پول حقیقی ها به بازار سهام امروز بسیار چشمگیر بوده و ۱۷۶۵ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی امروز به بازار سهام تزریق شده است که همین یکی از عوامل رشد طوفانی بازار سهام بوده است.

سرانه خرید اشخاص حقیقی که از ابتدای بازار از سرانه فروش آن ها بیشتر بود به این روند خود ادامه داد و در نهایت سرانه خرید ۳۱.۷ میلیون تومانی و سرانه فروش آن ها ۲۵‌.۳ میلیون تومان بوده است که همه متغیر نشان دهنده یک روز فوق العاده برای سهامداران بوده است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید