سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 56240 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

دستور ریزش بورس صادر شد؟/ ماجرا چیست؟

امروز بورس برای دومین روز متوالی با ریزش سنگین مواجه شده است و این گمانه را تقویت می کند که ریزش دو روز پیاپی دستوری است.

اقتصادسنج؛ امروز بورس برای دومین روز متوالی با ریزش سنگین مواجه شده است و این گمانه را تقویت می کند که ریزش دو روز پیاپی دستوری است.

شاخص کل دومین روز پیاپی وارد اصلاح شده است، اصلاح در بازار یک امر طبیعی است اما اصلاح ۲۰۰ هزار واحدی تنها در عرض دو روز با توجه به اینکه اتفاقی در اقتصاد کلان و حتی وضعیت کشور نیافتاده است را نمی‌توان امری طبیعی دانست.

این گونه ریزش بورس تنها در زمانی منطقی است که خطری جدی مانند جنگ یا تنش‌های سیاسی سنگین مانند مهر سال ۱۴۰۱ بورس را تهدید کند.

اما از دیروز زمزمه‌ای در بازار مبنی بر دستوری بودن ریزش بورس پیچیده است و علت آن را نیز جلوگیری از ورود پول‌های جدید و کند کردن روند ورود مردم به بورس دانسته‌اند.

نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش سنگین دیروز گفت: وضعیت شاخص هم وزن طوری بود که سیگنال کاهش قیمتی در نمادهای کوچک و متوسط را می‌توان متصور بود اما آنچه که در نمادها بزرگ بازار رخ داد به نظر می‌آید یک نوع پنیک یا حمله اضطرابی و عصبی بود که البته باید به فال نیک گرفت.

رجایی افزود: دقت کنید شاخص بورس را می‌توان نوعی گسل در نظر گرفت. زمانی که شاخص وارد اصلاح می‌شود آن انرژی منفی تا حدودی تخلیه می‌شود و این نکته مثبتی است از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت اگر شاخص به صورت دستوری وارد اصلاح شود و به قولی از روند طبیعی خارج شود در نتیجه پول‌ها بار دیگر وارد بازار دلار و سکه و طلا خواهد شد چرا که همچنان چشم انداز مثبت اقتصادی نداریم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :ناشناس

      خدا لعنتشون کنه از سال ۹۹که ارزش پولهامون سقوط کرده حالا همین دو ریال هم نمیتونن ببینم داریم

    1. نویسنده :ناشناس

      دولت کسری بوجه اش را می خواهد از بورس تامین کند مردم حواستان باشد زود از بورس خارج شوید اگر در بورس بمانید سرمایه شما صفر خواهد شد

    1. نویسنده :ناشناس

      لطفا افراد با تجربه و کاردان مدیریت امور سهام را در دست بگیرند دیگر زمان آزمون و خطا نیست مردم کمرشان زیر فشار تورم و دزدی و اختلاس و….شکسته شده لاعقل از پاشیدن نمک روی زخم مردم جلوگیری شود.

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط میتونم بگم به این دولت دستوری متاسفم
      خدایی یکم دستوربدین دلارمسکن اجناس بیاد پایین فقط زورتون به بورس رسیده