جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 56732 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

تحلیل‌ هفتگی بورس؛ بازدهی بازار سهام چگونه‌ بود؟

بازار سرمایه سومین هفته اردیبهشت‌ماه برخلاف هفته‌های اخیر روند نزولی داشت؛ این هفته شاخص کل نزول سنگین و بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و حدود ۹ درصد کاهش یافت.

اقتصادسنج | بازار سرمایه سومین هفته اردیبهشت‌ماه برخلاف هفته‌های اخیر روند نزولی داشت؛ این هفته شاخص کل نزول سنگین و بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و حدود ۹ درصد کاهش یافت.

بورس تهران دو هفته اخیر را بازدهی مثبت به پایان رساند؛ اما این هفته وضعیت بازار تغییر کرد و شاخص، افت تاریخی را ثبت کرد. به واسطه این افت، میزان ورود نقدینگی به بازار کاهش یافت و شاهد خروج نقدینگی سنگین از چرخه معاملات بودیم.

عملکرد شاخص‌های بازار

شاخص کل بورس در سومین هفته اردیبهشت‌ماه بازدهی منفی ۹ درصدی را ثبت کرد. شاخص کل هفته گذشته روی محدوده دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی به کار خود پایان داده بود و در پایان معاملات امروز نیز به عدد دو میلیون و ۲۲۷ هزار واحدی رسید. نکته مهم اینجاست که شاخص کل بورس این هفته ریزش تاریخی خود را ثبت کرد و در یک روز افت بیش از ۵.۱۵ درصدی را ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن همانند شاخص کل وضعیت بدی را تجربه کرد و در این هفته بازدهی منفی ۱۰.۶ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. بر همین اساس شاخص هم‌وزن از تراز ۸۵۵ هزار و ۸۷۷ واحدی در هفته گذشته به ۷۶۴ هزار و ۷۵۵ واحدی رسید.

شاخص کل فرابورس نیز هفته نزولی را پشت سر گذاشت؛ شاخص کل این بازار از سطح ۳۱ هزار و ۹۶۶ هزار واحدی در هفته گذشته به تراز ۲۸ هزار و ۸۲۴ واحدی در این هفته رسید. در نهایت شاخص کل فرابورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه افت ۹.۸ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد با احتساب ارزش معاملات صندوق‌های سهامی و مختلط بازار نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی بود و مجموع ارزش معاملات این هفته به رقم ۸۹ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با  ۲۴ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان، روز یکشنبه برابر با  ۱۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۱۰ هزار و ۱۶ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۱۹ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان و در نهایت ارزش معاملات روز چهارشنبه برابر با ۱۵ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان بود.

ورود و خروج پول حقیقی

معاملات بازار سهام در سومین هفته اردیبهشت‌ماه به واسطه ریزش شاخص وضعیتی متفاوت را تجربه کرد و بر همین اساس دو روز پول جدید به بازار وارد شد. در روزهای دیگر هفته اما شاهد خروج نقدینگی شدید از بازار بودیم. به این ترتیب روز شنبه دو هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه یک هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان ورود پول به بازار انجام شد؛ اما در روز یکشنبه هزار و ۵۱ میلیارد تومان، روز دوشنبه سه هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه دو هزار و ۷۸۶ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید