دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 19612 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

سوئیس چند فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد

علی رغم اینکه ایران بارها ادعای غربی ها مبنی بر ارسال سلاح به روسیه را رد کرده است، تارنمای اینترنتی «سوئیس اینفو» شامگاه سه شنبه خبر داد که دولت این کشور در چارچوب تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در رابطه با حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، تحریم‌هایی را علیه یک شرکت و سه مقام ایرانی اعمال کرد.

به گزارش «اقتصاد سنج»؛ تارنمای اینترنتی «سوئیس اینفو»  (swissinfo) شامگاه سه شنبه خبر داد که دولت این کشور در رابطه با حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین و در چارچوب تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران یک شرکت ایرانی و سه عضو ارشد ارتش ایران را تحریم کرده است.

علی رغم اینکه مقام های ایرانی بارها ادعا‌ی غرب درباره حمایت پهپادی ایران از روسیه در جنگ اوکراین را رد کرده اند، سوئیس به بهانه حمایت از اوکراین یک شرکت و سه مقام ایرانی را تحریم کرد. این تحریم ها که در چارچوب و در ادامه سلسله تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در رابطه با ادعای ارسال پهپاد‌های ایران به روسیه صورت می گیردف فاز تازه ای به خود گرفته است.

به گزارش تارنمای اینترنتی «سوئیس اینفو»، طبق بیانیه‌ای که دولت سوئیس منتشر کرده است، این کشور «شرکت هوایی شاهد» وابسته به نیروی هوافضایی سپاه پاسداران، سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح و حجت الله قریشی و سعید آقاجانی را تحریم کرد.

در این بیانیه ادعا شده که به دلیل ارسال پهپادهای ایران به روسیه در جنگ اوکراین، این شرکت و سه مقام ایرانی در فهرست سیاه ممنوعیت مسافرت و تجارت و توقیف دارایی‌ها قرار گرفتند.

همچنین «سوئیس اینفو» در گزارش خود به تکذیب مکرر مقام‌های ایرانی درباره ادعا‌های ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشته است: «منتقدان می‌گویند که این تحریم‌ها، تا حد زیادی نمادین هستند». این تارنمای سوئیسی همچنین به این مساله اشاره می کند که : «سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما در اصول با تحریم‌های ۲۷ کشور (عضو اتحادیه اروپا) بعد از تهاجم روسیه به اوکراین موافقت کرده است».

گفتنی است که این اقدامات علیه ایران در ادامه سلسله تحریم های غرب به طور کلی و تحریم های نهادی اتحادیه اروپا به طور خاص با ادعای ارسال پهپاد ایران به روسیه صورت گرفته است و اوکراین در تلاش است تا علاوه بر اعمال تحریم های تازه علیه ایران در چارجوب نهادی اتحادیه اروپا، کشورهای بیشتری از این قاره را مجاب به تحریم و تحت فشار قرار دادن ایران کند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید