پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 21704 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ |
ارسال به دوستان
پ

تولید سالانه ۳ میلیون تن دی اکسید کربن توسط ۱۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد جهان

بر اساس نتایج یک تحقیق ۱۲۵ نفر از ثروتمندان جهان در مجموع سالانه ۳۹۳ میلیون تن آلاینده دی اکسید کربن تولید می‌کنند.

 

به گزارش اقتصادسنج، به نقل از راشاتودی، موسسه مبارزه با فقر ‌اوکسفام، گزارش داد که افراد ثروتمند جهان با سرمایه‌گذاری‌های خود میزان زیادی آلایندگی ایجاد می‌کنند.

 

به گزارش این موسسه ۱۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد جهان هر کدام به طور متوسط سالانه ۳ میلیون تن دی اکسید کربن تولید می‌کنند که یک میلیون برابر افراد عادی است.

 

این افراد ثروتمند در مجموع ۲۴۰۰ میلیارد دلار در ۱۸۳ شرکت سهام دارند.

 

اوکسفام می‌گوید البته با توجه به آنکه اطلاعات موجود مربوط به آلایندگی دی اکسید کربن حاصل از فعالیت این شرکت‌ها به صورت نظام‌مند کمتر از میزان واقعی گزارش می‌شود، میزان واقعی آلایندگی ایجادشده در فعالیت و سرمایه گذاری این میلیارد‌رها بیشتر از میزان اعلام‌شده است.

 

 

نافکت داوی، کارشناس تغییرات آب و هوایی موسسه اوکسفام، می‌گوید: این میلیاردرها در مجموع با سرمایه‌گذاری‌های خود آلایندگی برابر با کل دی اکسید کربن تولیدشده در کشورهایی نظیر فرانسه، مصر یا آرژانتین را به طور سالانه تولید می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: این سرمایه‌گذاران میلیاردر در صدر هرم شرکت‌هایی قرار دارند که مسئولیت سنگینی در قبال تغییرات آب و هوایی دارند. آنها سال‌های بسیاری است که از مسئولیت خود فرار کرده‌اند.

 

اوکسفام همچنین اعلام کرده که آلایندگی ناشی از سبک زندگی افراد میلیارد‌ر مثل استفاده از جت‌های شخصی یا کشتی‌های تفریحی باعث شده تا آلایندگی ایجاد‌شده توسط آنها هزاران برابر افراد عادی باشد.

 

این موسسه می‌گوید به طور متوسط این افراد ۱۴ درصد از پول خود را در صنایع آلاینده‌ای مانند تولید سیمان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید