جمعه, ۳ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-22
کد خبر: 19320 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ |
ارسال به دوستان
پ

ایران رتبه اول در مصرف انرژی جهان

سخنگوی صنعت برق: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی در ایران مربوط به پایین بودن نرخ انرژی سوخت  است که مجلس در بخش اصلاح یارانه‌های انرژی مصوبات مهمی در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای رفع این موضوع تصویب کرده است.

به گزارش اقتصادسنج، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی گفت: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی در ایران مربوط به پایین بودن نرخ انرژی سوخت  است که مجلس در بخش اصلاح یارانه‌های انرژی مصوبات مهمی در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای رفع این موضوع تصویب کرده است.

وی افزود: در ایران بیش از دو برابر متوسط جهانی برای کالا و خدمات انرژی مصرف می‌کنیم و روند مصرف سالانه بر خلاف روند شدت مصرف در سایر کشور‌های دنیا که کاهشی هستند، صعودی است.

امیدواریم با اقدامی که مجلس محترم تحت عنوان معاونت راهبردی پیش گرفته، بتوان روی مدیریت سمت تقاضا و مصرف تمرکز بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص وضعیت تامین برق در زمستان گفت: مردم همیشه همکاری خوبی با صنعت برق داشته‌اند و تابستان امسال به واقع نتیجه همکاری مردم را دیدیم و امیدواریم در زمستان نیز با مصرف درست برق و گاز به این همکاری ادامه دهند تا بتوانیم تامین برق پایدار را داشته باشیم؛ چرا که قطعی برق در زمستان به خاطر وابسته بودن بیشتر وسایل گرمایشی به برق، بسیار دشوارتر است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید