یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 40386 |
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

گوشی های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

قبلا وقتی صحبت از تلفن‌های هوشمند می‌شد، رقابت بین سامسونگ و اپل بود؛ اما امروزه بازار کمی تغییر کرده است و برندهایی مانند شیائومی نیز پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند. سامسونگ از مدت‌ها قبل، تلفن‌های هوشمند بسیاری را در بازه قیمت‌های مختلف ارائه کرده است. در مقابل آن شیائومی نیز مدل‌های با کیفیت و کارایی خوبی عرضه کرده که همین باعث شده شیائومی به رقیب واقعی سامسونگ تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم به شما اطلاعات کامل و جامعی در مورد مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی بدهیم تا در زمان خرید بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید، پس همراه ما باشید.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ قبلا وقتی صحبت از تلفن‌های هوشمند می‌شد، رقابت بین سامسونگ و اپل بود؛ اما امروزه بازار کمی تغییر کرده است و برندهایی مانند شیائومی نیز پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند. سامسونگ از مدت‌ها قبل، تلفن‌های هوشمند بسیاری را در بازه قیمت‌های مختلف ارائه کرده است. در مقابل آن شیائومی نیز مدل‌های با کیفیت و کارایی خوبی عرضه کرده که همین باعث شده شیائومی به رقیب واقعی سامسونگ تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم به شما اطلاعات کامل و جامعی در مورد مقایسه گوشی سامسونگ وشیائومی بدهیم تا در زمان خرید بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید، پس همراه ما باشید.

شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ با سابقه طولانی خود در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند، یکی از بهترین شرکت‌های تولید گوشی‌های موبایل در جهان است. این شرکت تعداد زیادی گوشی جدید در رده‌های ارزان قیمت و میان‌ رده به بازار عرضه کرده است. اخیرا هم با اضافه کردن سری Z که یک مدل جدید از گوشی موبایل است، با رویکرد کاملا متفاوت توانسته طرفداران خود را در سراسر جهان افزایش دهد. اما سری S این کمپانی از بهترین و قوی‌ ترین گوشی‌های حال حاضر دنیاست.

شرکت شیائومی

شرکت شیائومی فعالیت خود را در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۷ شروع کرد. این شرکت توانسته جایگاه سوم را در لیست ۱۰ شرکت تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند به‌دست آورد. جایگاه اول متعلق به گوشی آیفون و جایگاه بعدی این لیست به شرکت سامسونگ تعلق دارد. فعالیت اصلی شرکت شیائومی، تولید گوشی‌های موبایل با کیفیت اما ارزان قیمت است. همین امر موجب شده است تا خرید گوشی شیائومی برای کاربرانی که قصد بازی و کارهای متوسط رو به بالا را دارند، یک انتخاب آسان باشد.

مقایسه برند شیائومی و سامسونگ

در مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی، همان طور که می‌ دانید برند سامسونگ بزرگ‌ ترین برند الکترونیکی مصرفی در جهان است. از محصولات این شرکت می‌توان به گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، لپ‌ تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه‌های خانه هوشمند اشاره کرد. شرکت شیائومی با ورود به بازار گوشی‌های هوشمند، رقابت خود را با سامسونگ در بازارهای متفاوت مانند هند، آسیای جنوب شرقی و اروپا شروع کرد.

البته شیائومی و سامسونگ از لحاظ خط تولید و استراتژی کاملاً شبیه هم هستند. سامسونگ بعد از رقابت با اپل سال‌هاست که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست گرفته است. در مقابل چند سالی می‌شود که محصولات شیائومی در مقایسه با اسمارت فون‌ های هوشمند گلکسی، با مشخصات فنی بالاتر و قیمت کمتر ارائه می شوند.

گوشی‌های هوشمند گران قیمت سامسونگ از نظر طراحی، کیفیت ساخت، کیفیت صفحه یا دوربین، برتر از گوشی‌های سطح بالای شیائومی هستند؛ اما مدل‌های میان رده سامسونگ بخش عمدۀ فروش بازار را در سراسر جهان به دست گرفته‌اند. لذا سامسونگ باید عملکرد و مشخصات گوشی‌ های میان رده را بالا ببرد تا بتواند با شیائومی رقابت کند.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

عملکرد گوشی شیائومی و سامسونگ در رده پرچم‌ دار

در رده پرچم دار مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی، گوشی شیائومی ۱۲ Pro با قیمت ۲۸ میلیون تومان و گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra با قیمت ۳۷ میلیون تومان، از نظر حافظه داخلی، میزان رم، کیفیت دوربین، رابط کاربری، مقیاس پذیری، سرعت شبکه و طراحی بدنه، امکانات تقریبا مشابهی را در اختیار کاربر می‌ گذارند. تنها تفاوت عمده این دو گوشی وجود و پشتیبانی از قلم اس در گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا است که غوغایی به پا کرده است.

هر دو گوشی شیائومی ۱۲ پرو، با وجود حافظه ۵۱۲ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت رم، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز پریسکوپی با بزرگنمایی ۱۰ برابر اپتیکال، پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون و بدنه ساخته شده از شیشه و سرامیک، به خوبی تمام توقعات کاربر را از یک گوشی پرچم‌دار با قیمت مناسب را برآورده می‌کنند.

گوشی‌های موبایل با قابلیت تا شدن نیز در لیست پرچم‌داران هردو کمپانی شیائومی و سامسونگ وجود دارد. سامسونگ با ارائه سری Z، چند سالی است که در خط تولید خود، از فناوری تاشو استفاده کرده است. شیائومی نیز در سری Mi Mix برای اولین بار از تکنولوژی تاشو رونمایی کرد و اکنون در حال توسعه آن است.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

عملکرد گوشی شیائومی و سامسونگ در بخش میان‌ رده

در مقایسه گوشی‌های میان‌ رده داستان کمی متفاوت است. شیائومی توانسته در بخش میان‌ رده غوغا کند. عملکرد عالی شیائومی در تولید گوشی‌های میان‌رده، باعث شده تا گوشی شیائومی ردمی Note 11 Pro در مقایسه با گلکسی A53 سامسونگ یک سر و گردن قدرتمندتر اما حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان با قیمت کمتر جلوه کند.

گوشی گلکسی ای ۵۳ سامسونگ دارای دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و ردمی نوت ۱۱ پرو به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل چهارگانه مجهز شده است. از نظر پردازنده، گوشی سامسونگ دارای تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ با تکنولوژی ۵ جی است و گوشی شیائومی دارای تراشه اسنپدراگون ۷۳۲ است. هردو تراشه عملکرد مشابهی در دراز مدت دارند. همچنین شبکه ۵G هنوز در خیلی از کشورها کاربردی ندارد.

این گوشی شیائومی یعنی ۱۱T Pro ،در مقایسه با گلکسی A73 نیز با وجود قیمت کمتر (حدودا ۲ تا ۳ میلیون تومان)، هم چنان از نظر دوربین عملکرد بسیار بهتری دارد و از نظر پردازنده، سرعت گوشی و باتری نیز با اختلاف کمی از گوشی گلکسی A73 سامسونگ همچنان بهتر است.

طراحی گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ

در مقایسه گوشی سامسونگ یا شیائومی باید گفت که تمرکز اصلی رقابت بین این دو برند بر نوع طراحی آن هاست. شیائومی گوشی‌های خاص و جذابی طراحی می‌کند و در مقابل سامسونگ در طراحی‌های خود به صفحه نمایش زاویه داده که سبب شده گوشی ظاهری زیبا داشته باشد. شیائومی از رنگ‌ها و طراحی‌های زیبا و جذابی استفاده می‌کند به عنوان مثال Xiaomi Mi 10 5G در رنگ‌های سبز مرجانی و خاکستری عرضه شده است. در مقابل Samsung Galaxy S20، در رنگ‌های آبی آسمانی، آبی صورتی و خاکستری کیهانی تولید می‌شود.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

کیفیت دوربین گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

کیفیت دوربین شیائومی برتر است یا سامسونگ؟ کیفیت دوربین‌های میان رده و پایین رده سری A سامسونگ خوب است؛ اما عملکرد آن‌ها در مقایسه با هم رده‌های خود در برند شیائومی کمی ضعیف‌تر است. در مقایسه گوشی‌های Xiaomi Mi 10 5G و Samsung Galaxy S20 هر دو گوشی از یک دوربین جلو بهره می‌برند. اما گوشی Mi 10 5G دوربین‌های چهارگانه و Galaxy S20 دوربین‌های سه گانه در قاب پشتی دارند.

در زمینه دوربین چه گوشی‌های پرچم‌دار و چه میان‌رده‌ها در حال حاضر برند شیائومی عملکرد بالاتری نسبت به سامسونگ دارد. گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۱۱ اولترا نسبت به گلکسی S21 اولترا در Dxomark رتبه بالاتری بدست آورده است. در این بخش شیائومی از اهمیت مهم تری برخوردار بوده و معیار بسیاری از افراد علاقمند به عکاسی محسوب می‌شود.

در قسمت میان‌ رده‌های جدید هر دو شرکت، برند شیائومی باز هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با مجهز بودن به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و با قیمتی مناسب، کیفیت بالای را ارائه می‌دهد. البته در زمینه دوربین سلفی گوشی‌های سامسونگ چه در گوشی‌های پرچم‌دار و چه میان‌رده‌ها از خود عملکرد برتری نسبت به گوشی‌های شیائومی نمایش می‌دهد.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی

مقایسه باتری سامسونگ و شیائومی

تمام مدل‌های سامسونگ یا شیائومی باتری با ویژگی‌های مختلف دارند. بعضی از آن‌ها ۳۰۰۰mAh دارند در حالی که برخی از ۵۰۰۰mAh یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند.

به عنوان مثال، وقتی نوبت به باتری می‌رسد، Mi 10 5G یک باتری ۴۷۸۰ میلی آمپری دارد که پایه شارژ سیمی ۳۰ واتی و شارژ از راه دور ۳۰ واتی را پشتیبانی می‌کند. این تلفن هوشمند علاوه بر شارژ از راه دور ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در حالی که Galaxy S20 به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده است که پایه شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ سریع بی‌سیم ۲.۰ و شارژ از راه دور را روشن می‌کند.

در زمینه باتری و شارژدهی باید بگوییم که این گوشی‌های این دو برند همواره بین بهترین‌ها قرار می‌گیرند. گوشی‌های اقتصادی، میانرده، بالارده و حتی پرچمدار هر دو شرکت از نظر شارژدهی عملکرد بسیار خوبی دارند و به طور کلی نمی‌توان یکی را برتر از دیگر معرفی کرد مگر صحبت از محصول خاصی در میان باشد. مثلا دو گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 کم و بیش شارژدهی یک‌سانی دارند، هرچند که مقدار کمی نماینده شیائومی بهتر عمل می‌کند.

در پرچم‌داران و می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا قضیه عکس می‌شود و با وجود این که هر دو پرچمدار شارژدهی خوب و قابل قبولی دارند اما با اختلافی جزئی کهکشانی سامسونگ عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در زمینه سرعت شارژ و فناوری شارژ سریع اما با اختلاف قابل توجه شرکت شیائومی عملکرد بهتری دارد.

به طور کلی شیائومی جزو پیش‌گامان فناوری شارژ سریع است و گوشی‌های مختلف این برند در بازه‌های قیمتی مختلف از نظر سرعت شارژ نسبت به رقبای سامسونگی وضعیت بسیار بهتری دارند.

مقایسه گوشی سامسونگ وشیائومی

سیستم عامل و حریم خصوصی شیائومی و سامسونگ

بعد از مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی تا حدودی متوجه شدید که شیائومی بخرید یا سامسونگ و قابلیت‌ های هر یکی رو کمی درک کردید، وقت آن رسیده که اطلاعاتی درباره سیستم عامل و حریم خصوصی این گوشی هوشمند کسب کنید. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره سیستم عامل این دو برند مشاهده می‌کنید و میفهمید که سیستم عامل گوشی‌های شیائومی بهتره است یا سامسونگ.

OneUI  سامسونگ

OneUI سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ. یکی از جذاب‌ ترین قابلیت‌هایی که در گوشی‌های سامسونگ جدید وجود دارد پشتیبانی از قلم S است. با بررسی سیستم عامل جدید One UI 4.0 که در بیشتر گوشی‌های مدرن سامسونگ وجود دارد، متوجه می‌ شویم که گزینه‌ های بی‌ شماری در آن‌ها وجود دارد که باعث دل پذیرتر شدن رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ می شوند. همچنین طبق آن چه قبل‌‌ از این هم متوجه شدیم، سامسونگ چندین سال آپدیت ارائه می‌دهد و به همین دلیل هم گوشی‌های سامسونگ تا مدت‌ها پس از خرید هم همچنان به‌روز می‌ مانند. گوشی‌های جدیدی که با رابط کاربری One UI 4.0  خریداری می‌کنید، غالباً با اندروید ۱۲ در اختیار شما قرار می‌گیرند.

MIUI  شیائومی

پوسته سیستم عامل MIUI  گوشی‌های شیائومی شباهت خیلی زیادی به سایر گوشی‌ های اندرویدی که در قدیم کار می‌ کردند دارد. شیائومی که این سیستم عامل را برای خودش تصاحب کرده است؛ از زمان‌ های گذشته تا حالا آن را در همه گوشی‌های خودش به‌ کار گرفته و توانسته آن را تا حد زیادی ارتقا بدهد.

در مقایسه با OneUI سامسونگ، سیستم عامل MIUI شیائومی عملکرد خوبی دارد و حتی بعضی از گزینه‌های شخصی سازی بیشتری رو هم ارائه می‌ دهد. اگر چه این سیستم عامل قابلیت‌های زیادی دارد و کار کردن با آن هم خیلی راحت تر است؛ اما تبلیغات آزار دهنده آن یکی از مهم‌ ترین نقاط ضعف سیستم عامل MIUI شیائومی است.

مقایسه گوشی سامسونگ وشیائومی

گیمرها گوشی سامسونگ بخرند یا شیائومی؟

اگر از گیم و بازی‌های ویدئویی صحبت کنیم، طبیعتا بحث میان گیمرهای کنسول‌های خانگی و رایانه‌ های شخصی داغ خواهد شد؛ اما جالب است بدانید بخش قابل توجهی از گیمرها روی گوشی‌های هوشمند به تجربه‌ی بازی مورد علاقه‌ی خود می‌ پردازند. در واقع طی سال‌های گذشته، فروش بازی‌های موبایل و درآمد شرکت‌های توسعه‌ دهنده رشد چشم گیری داشته است و حتی از بازار کنسول‌های خانگی و رایانه‌ی شخصی نیز عبور کرده که با توجه به تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند جای تعجبی نیز ندارد.

هر دو شرکت سامسونگ و شیائومی نیز تلاش می‌کنند تا نظر گیمرها را به خرید محصولاتشان جلب کنند. البته به نظر می‌رسد شیائومی حضور پر‌ رنگ‌ تری در بازار گوشی‌ های گیمینگ داشته باشد. این موضوع را نیز می‌ توان به خاطر سری موفق بلک شارک دانست؛ گوشی‌های هوشمندی با طراحی ظاهری جذاب، سخت‌ افزاری توانمند، صفحه‌نمایشی با رزولوشن و نرخ نوسازی بالا و صد البته سیستم خنک‌ سازی مناسب که باعث می‌شود کاربران برای مدت زمان بسیاری پای بازی‌ های موبایل بنشینند.

سخن پایانی

برند‌های سامسونگ و شیائومی دو مورد از محبوب‌ ترین و موفق‌ ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی و بقیه قطعات الکترونیکی در جهان هستند که طرفداران خیلی زیادی دارند. این‌که چه گوشی بخریم و چه گوشی بهتر است، بسته به میزان بودجه شما متفاوت است؛ اما اگر قصد خرید گوشی اقتصادی را دارید، درحال حاضر هر دو برند سامسونگ و شیائومی گزینه‌ های مناسبی در این زمینه را دارند. اگر هم قصد خرید گوشی نه چندان گران قیمت با امکانات فوق‌ العاده را دارید بدون شک مدل‌ های خوش قیمت گوشی شیائومی برتری قابل‌ توجهی را در کلاس میان‌ رده‌ها داشته و بهترین انتخاب هستند؛ اما اگر هم قصد خرید یک پرچم‌ دار تمام عیار را دارید انتخاب سخت‌ تر خواهد شد و باید با توجه به تمرکز بر روی یک نیاز خاص مانند بهترین دوربین، بهترین نمایشگر و مواردی از این دست، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید