یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 34748 |
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه هنگام مراجعه به تعمیرگاه سرمان کلاه نرود؟

نگهداری صحیح از خودرو یکی از موضوعات مهمی است که می بایست هر دارنده خودرویی به آن توجه داشته باشد. حتما شما هم در رابطه با تعمیر و نگهداری خودرو توصیه هایی را از دوستان و آشنایان شنیده اید، اما توجه داشته باشید انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی و خدمات خوب برای خودرو باید یکی از مهمترین اولویت ها در مورد خودرو شما باشد. در این مقاله به بررسی چگونگی تشخیص تعمیرگاه خوب با ما همراه باشید. 

اقتصادسنج؛| اکوپدیا؛ نگهداری صحیح از خودرو یکی از موضوعات مهمی است که می بایست هر دارنده خودرویی به آن توجه داشته باشد. حتما شما هم در رابطه با تعمیر و نگهداری خودرو توصیه هایی را از دوستان و آشنایان شنیده اید، اما توجه داشته باشید انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی و خدمات خوب برای خودرو باید یکی از مهمترین اولویت ها در مورد خودرو شما باشد. در این مقاله به بررسی چگونگی تشخیص تعمیرگاه خوب با ما همراه باشید.

چرا تعمیر و نگهداری از خودرو اهمیت زیادی دارد؟

این سوالی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. در جواب باید بگوییم، نگهداری از اتومبیل باعث کار کرد بهتر و همچنین افزایش ایمنی خواهد شد.

بنابراین، این کار تا حد زیادی از خطرات احتمالی نیز جلوگیری می کند. با توجه به هزینه های گزاف تعمیرات خودرو بهترین کار این است که به خوبی از ماشین تان مراقبت کرده تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

چگونه تعمیرگاه تخصصی خودرو خوب را تشخیص دهید؟

۱) پرس و جو از آشنایان

راحت ترین راه، پرس و جو از آشنایان خود درباره ی تعمیرگاه ماهر و منصف است. اگر از قبل شناخت کافی در رابطه با تعمیرگاهی داشته باشید با اطمینان خاطر بیشتری به آن تعمیرگاه مراجعه می کنید.

حتما قبل از اینکه ماشین خود را به تعمیرگاهی بسپارید مطمئن شوید که عضو اتحادیه ی تعمیر کاران باشد. تعمیرگاهی که عضو اتحادیه است باید معیارهای مطلوب اتحادیه، مربوط به رضایت مشتریان، ارزیابی کار و حتی تمیز بودن تعمیرگاه دارا باشد.

۲) صحبت با مشتریان ثابت

می توانید از کسانی که خودرویشان را برای تعمیر به آن تعمیرگاه سپرده اند، علت انتخاب تعمیرگاه را سوال کنید. اگر مشتری ثابت باشند می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهند.

اگر از مشتریان، جملاتی نظیر این تعمیرکار منصف است و یا کارش را عالی انجام می دهد و یا خود، آن را تضمین کند و یا از مدرنیته بودن تعمیرگاه و حساسیتش در بخش پذیرش و ثبت مشتریان در سیستم تعمیرگاه شنیدید، آن تعمیرگاه حتما تعمیرگاه مورد نظر شما خواهد بود؛ اما اگر گفتند نسبت به تعمیرگاه های دیگر ارزان تر است و خیلی تخفیف به شما می دهد و یا به صورت سنتی کار میکند، بهتر است به دنبال تعمیرگاه دیگری بگردید.

۳) تضمین کار

باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از تعمیر کاران به صورت تضمینی کار می کنند و اگر بعد از انجام تعمیر مشکلی برای خودرویتان پیش بیاید، بدون دریافت هزینه، مجددا آن را تعمیر می نمایند. تضمین کار، باعث جلب اعتماد مشتری می شود.

قیمت، مهارت، کیفیت و زمان تحویل از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه نمایید. همچنین به جز هزینه های اولیه، هزینه های تعمیرات متوالی خودرویتان را در نظر بگیرید و نگران خراب شدن ناگهانی خودروی خود نباشید.

امروزه خیلی از تعمیرکاران گارانتی تعمیر ارائه می دهند و چون به صورت سیستماتیک و اصولی کار تعمیر را می پذیرند؛ گارانتی تعمیر را نیز در سیستمشان برای شما ثبت می کنند و شما به راحتی می توانید در صورت بروز مشکل مجددا به آن تعمیرگاه مراجعه کنید و از امتیاز گارانتی تعمیر خود استفاده نمایید

۴) فقط بر اساس قیمت انتخاب نکنید! 

اگرچه قیمت مطمئنا در تصمیم شما تأثیر خواهد گذاشت، اما انتخاب ارزان ترین گزینه ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. اگر تحقیق خود را انجام داده باشید، تصوری از هزینه تعمیر یا سرویس خود خواهید داشت. اگر به قیمت گنجانده شده توجه کنید. یک قیمت عالی ممکن است حداقل کار را نشان دهد، در حالی که هزینه ی اصلی ممکن است به این معنی باشد که شما برای قطعات یا خدمات غیرضروری هزینه می کنید.

۵) تحت فشار قرار نگیرید

افراد متخصص در تعمیرگاه عاشق شنیدن این جمله هستند «هر تعمیری که لازم است انجام دهید.»  این مشتری برای آن‌ ها مرغ تخم طلا محسوب می‌ شود چون خودش مجوز می‌ دهد که سرش کلاه بگذارند. هیچ‌ گاه این جملات را در‌ تعمیرگاه و در حضور مکانیک به زبان نیاورید. در عوض باید کنترل اوضاع و آن‌ چه که قرار است روی خودرویتان انجام شود را در اختیار بگیرید و بدانید که قرار‌است چه قدر  برای شما هزینه داشته باشد.

برای هر مشکل خودرویتان، از تعمیرگاه درخواست برآورد هزینه‌ی قطعات، لوازم یدکی و خدمات کنید. هم‌چنین اجازه ندهید روی خودرویتان تعمیری را انجام دهند که مد نظر شما نبوده است. همیشه یادتان باشد که قبل از سپردن خودرو به تعمیرگاه یک برآورد هزینه‌ی کلی داشته باشید تا هنگام تحویل مجبور نشوید هزینه‌ی بیشتر پرداخت کنید. تعمیرگاهی را پیدا کنید؛ که مکانیک آن قبل از شروع کار همه چیز را با شما در میان بگذارد و هزینه‌ ها را برایتان شرح دهد. کم هزینه‌ ترین راه تعمیر خودرو را از مکانیک بپرسید. در نهایت ممکن است صورت‌ حساب  کمی از برآورد اولیه بالاتر باشد اما هرگز نباید بیشتر از ده درصد برآورد اولیه شود.

۶) از تعمیرکار فاکتور رسمی بگیرید

حتما بعد از اتمام کار، از تعمیرکار فاکتور رسمی با مهر و امضاء و شماره تلفن و آدرس تحویل بگیرید و اجرت را حتما با دستگاه کارت خوان مربوط به همان تعمیرگاه پرداخت نمایید و رسید آن را به فاکتور الصاق کرده و نگهداری نمایید. فراموش نکنید که اگر پول نقد پرداخت نمایید هیچ سندی دال بر پرداخت وجود ندارد و اگر چنانچه کار شما به شکایت و اتحادیه بکشد، تعمیرگاه میتواند دریافت وجه از شما را انکار نماید!

تعمیرگاه خوب

چهار نوع تعمیرگاه اصلی برای انتخاب وجود دارد: 

نمایندگی ها

ساختمان های خدمات نمایندگی با ساخت خودرو هایی که می فروشند بسیار آشنا هستند. آن ها مشکلات رایج را می دانند، قاعدتا تکنسین های آموزش دیده کارخانه جدید ترین تجهیزات را دارند.

تعیمرگاه های مستقل

تعمیرگاه های مستقل با کیفیت می توانند هزینه کمتری نسبت به فروشندگان داشته باشند. در تعمیرگاه های مستقل به احتمال زیاد مستقیما با یک مالک یا تکنسینی که ماشین شما را سرویس می کند معامله می کنید. با این حال، تعداد زیادی مغازه مستقل وجود دارد و کیفیت خدمات آنها می تواند بسیار متفاوت باشد؛ که باعث می شود انتخاب مرکز خدمات خودرویی شما بسیار مهم باشد.

متخصصان

بعضی از مغازه های مستقل تعمیرات اتومبیل در ساخت یا سیستم های خاص خودرویی تخصص دارند. این تعمیرگاه ها با تمرکز بر قسمت محدودی از بازار می توانند خدمات بسیار کار آمد و موثری را ارائه دهند. اگر وسایل نقلیه ای را که سرویس آن را بر عهده دارید یا به نوع تعمیراتی که ارائه می دهید، می توانید انتخاب ویژه ای کنید.

زنجیره های تعمیر خودرو

این مغازه ها اغلب به تعمیرگاه های بزرگ، شرکت های تایر، تأمین کنندگان قطعات خودرو یا سایر نهادهای تجاری وابسته هستند. آن ها اغلب بر روی خدمات با حجم بالا که توسط تکنسین های سطح پایین تا متوسط ​​انجام می شود تمرکز می کنند. تعمیرگاه های زنجیره ای اغلب قیمت های پایین را تبلیغ می کنند و می توانند ارزش خوبی ارائه دهند.

نتیجه گیری

یک اتومبیل سالم می تواند شما و خانواده تان را از عوامل خارجی و خطرات جاده محافظت کند. اما گاهی اوقات، خطر از درون ناشی می شود و این تقصیر کسی نیست جز صاحب خودرو، وسیله نقلیه ای که مورد بی توجهی قرار گرفته و مدت ها بدون سرویس بوده است، مطمئنا دارای برخی مشکلات است که می تواند زندگی خانواده شما را به خطر بیندازد، پس حتما سرویس دوره ای اتومبیل خود را انجام دهید.

بسیاری از افراد با تحویل اتومبیل خود به مکانیک های غیرمجاز کیفیت و ایمنی را برای مقرون به صرفه شدن به خطر می اندازند، این  موضوع می تواند به معنای رفع نادرست ایراد اتومبیل شما و ایجاد مشکلات اساسی در جاده باشد.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید