دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 48690 |
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه می‌توان یک نصاب حرفه ای دوربین مداربسته شد؟/درآمد نصاب دوربین های مدار بسته چقدر است؟

آموزش نصب دوربین مدار بسته یکی از دوره های پرسود و محبوب در آموزشگاه فنی است که با توجه به جنبه امنیتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دوربین مدار بسته انواع گوناگونی دارد که هر یک کاربردهای متفاوتی داشته و برای مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. دوره نصب دوربین مدار بسته به صورت عملی بوده و کلیه مطالب آموزشی این دوره زیر نظر اساتید مجرب آموزش داده می شود و هنرجو پس از پایان دوره آموزشی دوربین مدار بسته مدرک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت کرده و آماده ورود به بازار کار نصب دوربین مدار بسته می شود.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ آموزش نصب دوربین مدار بسته یکی از دوره های پرسود و محبوب در آموزشگاه فنی است که با توجه به جنبه امنیتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دوربین مدار بسته انواع گوناگونی دارد که هر یک کاربردهای متفاوتی داشته و برای مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. دوره نصب دوربین مدار بسته به صورت عملی بوده و هنرجو پس از پایان دوره آموزشی دوربین مدار بسته آماده ورود به بازار کار نصب دوربین مدار بسته می شود.

دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته یا همان CCTV‌ که مخفف تلویزیون مداربسته است. سیستمی از دوربین های فیلم‌برداری و مانیتورهایی است که برای اهداف نظارتی استفاده می شود. واژه مدار بسته به این معنا است؛ که برخلاف تلویزیون عادی که به طور گسترده برای عموم پخش می شود، پخش دوربین مداربسته معمولا به تعداد محدودی از نمایشگرها (بسته) منتقل می شود. شبکه های دوربین مداربسته معمولا برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ثبت تخلفات ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما کاربردهای دیگری نیز دارند.

چگونه می‌توان یک نصاب دوربین مداربسته حرفه‌ای شد؟

 روش اول

شاگردی کردن در مغازه‌های تخصصی نصب دوربین مدار بسته است که این شیوه یادگیری بسیار طولانی مدت خواهد بود و برای کسانی که می خواهند سریع وارد بازار کار دوربین مدار بسته شوند مناسب نیست.

روش دوم

تحصیل در هنرستان‌های کاردانش آموزش و پرورش در رشته برق ساختمان به مدت ۳ سال در دوره متوسطه دوم و یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در رشته مهندسی برق که ۴ سال به طول می انجامد.

روش سوم

شرکت در دوره های آموزش نصب دوربین مداربسته مراکز فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای که به صورت تخصصی در حرفه نصب دوربین مدار بسته مشغول به آموزش کارآموزان هستند.

نصب دوربین مدار بسته

بازار کار نصاب دوربین مدار بسته چگونه است؟

امروزه افراد زیادی متقاضی نصب دوربین های مدار بسته در اماکن و فضاهای مختلف هستند و به این علت بازار کار نصب و تعمیرات دوربین های مدار بسته در ایران و سایر کشورها از رونق خوبی برخوردار است. بسیاری از افرادی که شاغل بوده و فرزند کوچک درون منزل دارند و برای او پرستاری را استخدام کرده اند می توانند از طریق نصب دوربین مدار بسته در منزل خود از عملکرد پرستار و کودک خود مطلع گردند.

امکان اتصال دوربین های مدار بسته به تلفن همراه افراد وجود دارد و می توان از راه دور و حتی در مسافرت نیز از مکانی که دوربین نصب شده است مطلع گردید. دوربین های مدار بسته شامل قطعات مختلفی مانند دوربین، دستگاه DVR، کابل ها و سیم ها، مانیتور و غیره است که باید به با رعایت استانداردهای لازم این دوربین ها در مکان های مورد نظر نصب گردند. نیاز است تا برای نصب دوربین ها از نصاب های دوربین مدار بسته حرفه ای استفاده نمود.

هم‌چنین در صورتی که خرابی یا مشکلی در دوربین ها و یا دستگاه های DVR به وجود آید حل این مشکلات تنها از تعمیرکار دوربین مدار بسته ساخته است. در نتیجه با توجه به این که در حال حاضر استفاده از این دوربین ها گسترش بسیاری داشته است می توان گفت که بازار کار این رشته چه افرادی که به فروش محصولات می پردازند و چه نصاب ها و تعمیرکاران دوربین های مدار بسته بسیار عالی و پر درآمد است.

سرمایه اولیه ورود به بازار کار دوربین های مدار بسته 

اگر مایل به فروش و نصب این تجهیزات هستید برای تکمیل اجناس خود به سرمایه ای حدودا ۱۰۰ میلیونی نیاز خواهید داشت اما در صورتی که تنها مایل به انجام امور فنی مانند نصب و تعمیرات این دوربین ها هستید سرمایه ای که نیاز دارید مبلغی در حدود ۲  میلیون تومان برای شرکت در دوره های آموزشی تعمیرات دوربین مدار بسته است و علاوه بر آن نیاز به سرمایه دیگری نیست. با وجود این که افراد متخصص در نصب و تعمیر دوربین های مدار بسته قادر به استخدام در بخش ها و شرکت های مختلف به صورت دائمی و به عنوان مسئول نظارت بر دوربین ها هستند؛ اما این افراد می توانند اقدام به اجاره مغازه ای کرده و در آن مشغول به کار گردند.

نصب دوربین مدار بسته

درآمد نصاب دوربین های مدار بسته چقدر است؟

اهمیت سیستم های امنیتی و نظارتی در کشور ما در اماکن مختلفی مانند اماکن تجاری، دانشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز اداری و مسکونی باعث شده است تا نیاز به افراد متخصص در امر نصب و تعمیرات دوربین های مدار بسته افزایش یابد. ممکن است نصاب و تعمیرکاران دوربین های مدار بسته به صورت هم‌زمان دارای چند پروژه کاری باشند و به همین دلیل درآمد این افراد معمولا میزان زیادی است.

البته این میزان درآمد بسته به عوامل مختلفی متغیر بوده و ممکن است برخی درآمد بیشتر و برخی دیگر میزان کمتری را دریافت کنند. از جمله مواردی که می تواند به کسب درآمد بالا در شغل تعمیرات دوربین های مدار بسته منجر شود ارائه کار با کیفیت و حسن انجام کار است. مشتریان زمانی که ببینند نصاب و تعمیرکار آن‌ها از کیفیت کار خوبی برخوردار بوده و مهارت بالایی در انجام کار دارد وی را به دیگر افراد معرفی کرده و این سبب افزایش درآمد تعمیرکار می گردد.

نکات تاثیرگذار برای موفقیت در بازار کار نصب دوربین مداربسته 

تجربه، تخصص و مهارت بالا، از مؤلفه های حائز اهمیت برای موفقیت در بازار کار نصب دوربین مدار بسته به شمار می رود. بدون اغراق، مهارت و توانمندی عیار هر فرد متخصص را در حوزه مربوطه به خوبی مشخص می‌کند. برای موفق شدن در بازار کار نصب دوربین مدار بسته توان‌مندی بالا به عنوان یک برگ برنده و امتیاز ویژه قلمداد می گردد. از سوی دیگر، با توجه به افزایش چشم‌گیر نصابان دوربین مداربسته، تجربه و مهارت کافی، در متمایز ساختن و بالا بردن سطح کیفی کار بسیار مؤثر و تاثیرگذار است.

ارائه قیمت های منصفانه و مقرون به صرفه، برقراری تعامل مناسب و سازنده با مشتری، سرعت عمل بالا و ارائه خدمات تخصصی، از فاکتورهای تاثیرگذار برای موفقیت در بازار کار نصب دوربین مدار بسته محسوب می‌گردد. ناگفته نماند که با توجه به تخصص و مهارت، میزان درآمد نصاب دوربین مداربسته رقمی در حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان در ماه برآورد شده است.

نصب دوربین مدار بسته

نکات مهم در انتخاب آموزشگاه نصب دوربین مداربسته

چنان‌چه قصد ثبت نام در کلاس آموزش نصب دوربین مداربسته را داشته باشید، شاید اولین فاکتوری که توجه شما را به خود جلب کند قیمت دوره مورد نظر باشد؛ با این وجود پیش از هرگونه اقدام برای ثبت نام در کلاس های آموزشی باید بدانید که فاکتورهای مهم تری نیز وجود دارند که در زمان انتخاب آموزشگاه به آن ها توجه کنید. در این مورد می توان به نکات زیر اشاره کرد:

۱_ استفاده از دوربین های واقعی

۲_ استفاده از تجهیزات مدرن

۳_ امکان استفاده مستقیم هنرجویان از تجهیزات موجود

۴_ حضور اساتید خبره

۵_ مجوز داشتن آموزشگاه مذکور از طرف سازمان فنی و حرفه ای کشور

جالب است بدانید گرچه ممکن است برخی از آموزشگاه ها مبلغ کمتری را به عنوان شهریه کلاس های نصب دوربین خود دریافت کنند، با این وجود دو فاکتور نامعتبر بودن مدرک و یا ناکارآمدی آموزش می تواند به معنای دور ریخته شدن هزینه صرف شده برای شما تمام شود. این درحالی است که با ثبت نام در کلاس های مجاز فنی و حرفه ای در پایان دوره مدرک رسمی نصب دوربین مدار بسته بین المللی دریافت خواهید کرد.

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید که برای موفقیت در این شغل به مهارت و به روز رسانی اطلاعات خود نیاز خواهید داشت. پس سعی کنید با قبول فعالیت های مختلف تجربه خود را بالا ببرید و همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید با فناوری ها و سیستم های جدید هم کار کنید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید