یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 49757 |
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه با پول کم زن بگیریم!؟

بسیاری از جوانان ازدواج بدون پول را یک ریسک بزرگ می‌دانند که حاضر نیستند به هیچ قیمتی به آن دست بزنند. درحالی‌که می‌توان با کاهش توقعات و ترجیح خواسته‌های خود بر نظرات دیگران، یک ازدواج آسان و کم‌خرج را برای خود رقم زد. همین ‌الان که شما در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید، صدها جوان تنها به دلیل نداشتن پول کافی از ازدواج سر باز می‌زنند. اما آیا نمی‌توان بدون پول ازدواج کرد؟ مسلماً خیر هرگز نمی‌توان بدون پول ازدواج کرد. اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که با پول کم می‌توان ازدواج کرد.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ بسیاری از جوانان ازدواج بدون پول را یک ریسک بزرگ می‌دانند که حاضر نیستند به هیچ قیمتی به آن دست بزنند. درحالی‌که می‌توان با کاهش توقعات و ترجیح خواسته‌های خود بر نظرات دیگران، یک ازدواج آسان و کم‌خرج را برای خود رقم زد. همین ‌الان که شما در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید، صدها جوان تنها به دلیل نداشتن پول کافی از ازدواج سر باز می‌زنند. اما آیا نمی‌توان بدون پول ازدواج کرد؟ مسلماً خیر هرگز نمی‌توان بدون پول ازدواج کرد. اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که با پول کم می‌توان ازدواج کرد.

چرا ازدواج بدون پول و کم هزینه؟

صرف هزینه‌های بزرگ برای یک شب، آن هم شبی که بعد از مدتی از آن چیزی جز چند عکس خاک خورده باقی نمی‌ماند و در عوض متحمل شدن میلیون‌ها تومان بدهی و هزینه‌های تلنبار شده، اصلاً منطقی نیست. از این گذشته تصور اینکه مراسمات عروسی و ازدواج با هزینه‌های بیشتر به‌یادماندنی‌تر و باشکوه‌تر خواهند بود همه‌یک تصور اشتباه است. با کمترین هزینه می‌توانید رویایی‌ترین شب زندگی خود را رقم بزنید. در ادامه راهکارهای کاربردی برای ازدواج کم هزینه را برای شما توضیح می دهیم:

ازدواج با پول کم

هدفتان از ازدواج را مشخص کنید

بیش از مشکلات اقتصادی، این تفکرات ماست که ازدواج را سخت کرده است. این را به ذهن‌تان بسپارید که ازدواج رفتن از خانه پدری به یک‌خانه مرفه‌تر، پز دادن با ماشین و خانه و قیافه طرف مقابل و رفع کمبودهای شخصی نیست؛ هدف از ازدواج رسیدن به آرامش، داشتن همدم، عشق ورزیدن و مورد عشق واقع‌شدن، رشد و استقلال در زمینه‌های مالی اخلاقی و اجتماعی، رفع نیاز جنسی از راه درست و دوری از انحرافات است. تا زمانی که نگاهتان را به ازدواج تغییر ندهید و تصورتان از ازدواج زندگی در راحتی محض از همان بدو ازدواج باشد، هیچ‌گاه نخواهید توانست در این امر ضروری و مقدس قدم بردارید.

تکلیف را روشن کنید

در جلسات خواستگاری و از همان روزهای نخست درباره درآمدتان به طور دقیق و شفاف با طرف مقابلتان صحبت کنید و حتی اگر احیاناً بدهی‌هایی دارید با او در میان بگذارید. به‌طرف مقابلتان توضیح دهید که توان مالیتان برای برگزاری مراسم عروسی چقدر است، در کدام منطقه یا شهر و با چه متراژی توانایی خرید و یا اجاره خانه را دارید، از پشتوانه مالی خانواده برخوردارید یا خیر.

هم‌چنین دختران باید سطح انتظاراتشان را دقیق بیان کنند که آیا توقع برگزاری مراسم عروسی تشریفاتی را دارند یا خیر، آیا می‌توانند با حداقل امکانات زندگی را شروع کنند یا همه‌چیز باید از ابتدا مهیا و باب میلشان باشد و… صحبت‌کردن درباره این مسائل پیش از ازدواج به مراتب ساده‌تر از ماه‌ها و سال‌های بعد است و در ابتدای راه، مشکلات بهتر و راحت‌تر حل می‌شود.

بودجه خود را بنویسید

صرف‌نظر از مقدار کمی که برای مخارج ازدواج باید هزینه کنید، نوشتن و دسته‌بندی بودجه عروسی به شما کمک می‌کند تا بودجه‌ای را که در اختیاردارید تخصیص دهید و چیزهایی را که می‌خواهید اولویت‌بندی کنید.

سنت‌شکنی کنید

برخی سنت‌های قدیمی و دست‌ وپا گیر که اغلب از روی چشم‌ و هم‌ چشمی ایجاد می‌شود و هزینه‌های سنگینی را به طرفین متحمل می‌کند، کنار بگذارید. رسوماتی مثل هدیه دادن، خرید بازار برای عروس، خرید لوازم غیرضروری و… از رسوماتی هستند که خوشبختانه با شیوع کرونا تا حد زیادی جلوی آن‌ها گرفته شد؛ اما اگر هم‌چنان به این رسومات پایبند هستید، شما ساختار شکنی کنید و برای یک‌بار هم که شده این سنت‌های پرهزینه و بی‌نتیجه را به فراموشی بسپارید.

لیست مهمان‌ها را کوتاه‌تر کنید

اگر بتوانید همین یک نکته را رعایت کنید ازدواج با پول کم امکان پذیر می شود؛ و هزینه‌هایتان به طور قابل‌توجهی پایین خواهد آمد. اما اگر شما و همسرتان خانواده و فامیل پرجمعیتی داشته باشید شاید این سخت‌ترین مرحله برایتان باشد. می‌توانید میهمانان دعوتی خودتان را در حد فامیل درجه یک و دو نگه دارید و فقط از نزدیک‌ترین دوستانتان دعوت کنید.

 منو غذا را ساده انتخاب کنید

همیشه بالاترین خرج عروسی، شام است اما می‌توانید آن را در سطحی معقول نگه دارید. لازم نیست چندین مدل غذا و دسر انتخاب کنید. فقط چند نوع غذای ساده و یک نوع دسر برای مراسمتان در نظر بگیرید. با اینکه احتمالاً دوست دارید میهمانان از غذا حسابی لذت ببرند اما مطمئن باشید برای آن‌ها مهم‌تر این است که این روز بزرگ را کنار شما جشن بگیرند.

 لباسی ساده انتخاب کنید

برای این‌که روز عروسی زیبا و شیک به نظر برسید، لازم نیست حتماً لباس عروس یا لباس دامادی گران بر تن داشته باشید. خیاط‌های ارزانی هستند که با هزینه‌ای پایین می‌توانند لباسی فوق‌العاده تحویلتان دهند. فقط کافی است خودتان مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

کارت دعوت فانتزی را فراموش کنید

کارت دعوت‌های فوق‌العاده زیبا و فانتزی زیادی در بازار وجود دارد که بیشتر آن‌ها قیمت‌های بالایی دارند. برای دعوت کردن میهمانانتان نیازی به صرف هزینه بالا نیست. می‌توانید کارت‌دعوت را خودتان درست کنید، حتی با پرینتر شخصی خودتان.

 سعی نکنید همه را تحت‌تاثیر قرار دهید

اگر بخواهید با عروسی باشکوهتان همه را تحت‌تاثیر قرار دهید، دچار دردسر زیادی شده و کلی پول باید خرج کنید. مطمئناً ارزشش را ندارد. همه ما حداقل به یکی از این عروسی‌های باشکوه دعوت شده‌ایم و می‌دانیم برگزاری چنین عروسی چه خرجی دارد. این‌کار در ابتدای زندگی مشترک نه تنها شما را زیر بدهی می‌برد بلکه استرستان را هم بیشتر می‌کند.

می‌توانید به جای چنین بریز و بپاشی، به یک ماه‌عسل فوق‌العاده بروید. مطمئن باشید که برای میهمانانتان هم هیچ فرقی نمی‌کند همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، آن‌ها فقط آمده‌اند عروسی شما را جشن بگیرند. اگر هم برایشان فرقی داشته باشد باز هم اهمیتی ندارد.

از دوستان و خانواده خود کمک بخواهید

اگر کسی از دوستان، اقوام و یا خانواده‌تان می‌تواند کمک‌ خرج شما در مخارج عروسی باشد از او کمک بگیرید. به‌عنوان‌ مثال، اگر خویشاوندی دارید که عکاس است می‌توانید از او برای گرفتن عکس‌هایتان کمک بگیرید، اگر فردی از نزدیکانتان فروشگاه لوازم‌خانگی دارد از او بخواهید تا با سود کمتری اجناس موردنیاز برای شروع زندگی‌تان را به شما بفروشد، اگر فرد خیری در نزدیکانتان می‌شناسید از او بخواهید تا به شما وام قرض‌الحسنه دهد و…

سخن پایانی

ازدواج با پول کم شاید این روزها کمی غیرمعقول به نظر برسد؛ اما اگر به‌دقت به آن نگاه کنیم، چندان هم دور از عقل نیست. با توجه به اهمیتی که ازدواج در حفظ سلامت روح و جسم دارد، برای در امان ماندن یک جامعه از معضلات اجتماعی، یک امر ضروری است؛ اما یکی از موانع مهم برای ازدواج جوانان، نداشتن شرایط مناسب مالی است. پول اهرمی تأثیرگذار و قوی در زندگی امروز بشر است. تقریباً همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها به این پدید وابسته شده است.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید