یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 38599 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه از فروش طلا بیشتر سود کنیم؟/ چه ساعتی از روز طلا بفروشیم؟

در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت طلا در بازار، خرید و فروش طلا در بین مردم ایران رونق پیدا کرده است. در حال حاضر خرید طلا به عنوان یک روش امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، در ادامه به شما می گوییم که چگونه از فروش طلای خود سود بیشتری داشته باشید و سرتان نیز کلاه نرود.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات قیمت طلا در بازار، خرید و فروش طلا در بین مردم ایران رونق پیدا کرده است. در حال حاضر خرید طلا به عنوان یک روش امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، در ادامه به شما می گوییم که چگونه از فروش طلای خود سود بیشتری داشته باشید و سرتان نیز کلاه نرود.

برای فروش جواهرات به چه صورت عمل کنیم؟

اولین اولویت شما خرید و فروختن طلا و جواهر به مغازه‌ های معتبر طلا و جواهر فروشی است. بهترین گزینه از بین آن ها همان مغازه‌ای است که از آن طلا و جواهر خود را خریداری نموده‌اید.

این نوع مغازه‌ها کمتر بر روی خرید طلا و جواهر شما سرمایه‌ گذاری می‌ کنند چرا که راه اصلی کسب درآمدشان از راه دیگری است.

در میان طلا فروشان، مغازه‌هایی هستند که طلای قسطی می‌ فروشند، اصولا صاحبان این نوع مغازه‌ها کمترین مقدار پول را بابت کالاهایی که برای آن ها قابل‌ فروش باشد می‌پردازند، بنابراین برای شما به‌ صرفه‌تر است که از مراجعه به این نوع مغازه‌ها پرهیز کنید.

چگونه از فروش طلای خود سود کنیم؟

محلی که طلا می‌ خرید با محلی که طلا می‌ فروشید یکی باشد

سعی کنید برای فروش طلا و یا جواهراتی که در دست دارید به همان مکانی مراجعه کنید که پیشتر از آن طلا خریده‌اید؛ با ارائه کردن فاکتور به مغازه دار او را موظف ‌کنید که طلا را در بالاترین قیمت خریداری کند و این در حالی است که اگر به مغازه دیگر مراجعه کنید ممکن است طلا را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی که دارد خریداری کند.

قیمت طلای ۲۴ عیار در هنگام فروش با طلای ۱۸ عیار متفاوت است

وقتی به طلا فروشی مراجعه می‌کنید دقت کنید که خریداران طلا باید برای طلای ۲۴ عیار تمام پول طلای خالص را بپردازند پس باید پولی که دریافت می‌ کنید را بسنجید چرا که باید از طلا فروش بیشترین قیمت ممکن را دریافت کنید. این در حالی است که طلا فروشان هنگام خریدن طلای ۱۸ عیار تنها ۷۵ درصد از پول طلا خالص جواهر را به شما می‌ دهند.

جواهراتی که دارای الماس هستند

اگر جواهرات شما دارای الماس هستند پیش از هر چیز باید از ارزش الماس که بر روی جواهرات‌تان کار شده است مطلع شوید. از آنجایی که الماس‌های اصیل دارای شناسنامه هستند با نگاه کردن به شناسنامه جواهر می‌توانید از نام و ارزش کنونی آن در بازار مطلع شوید؛ اما اگر از نوع الماس باخبر نیستید و شناسنامه در دسترس ندارید بهتر است که از یک جواهر فروش مورد اطمینان کمک بگیرید.

در هنگام خرید طلا با خود ماشین حساب ببرید

درست در هنگام خریدن طلا با خودتان ماشین حساب ببرید. طلا فروشان معمولا قیمت واحد هر گرم طلا را در فاکتوری که به شما ارائه می‌کنند نمی‌نویسند. نوشتن وزن کل، نوشتن عیار و قیمت کل یکی از شگردهایی است که طلا فروشان از آن استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌ شود که شما متوجه نشوید آیا قیمت که به شما ارائه می‌دهند با چیزی که گفته بودند یکی است یا نه، خوب چطور به این نکته پی ببرید که طلا فروش به شما راست گفته است؟ شما به راحتی می توانید با تقسیم قیمت کل به وزن کل از قیمت هر گرم طلا مطلع شوید. سپس پی خواهید برد که هر گرم را آن طور که به شما قیمت داده‌اند حساب کرده‌اند یا خیر. در دست داشتن فاکتور درست به شما کمک می‌کند تا در هنگام فروش طلا با مشکل مواجه نشوید.

 تنها به یک خریدار و یک فروشگاه بسنده نکنید

همیشه به چندین مغازه و فروشگاه سر بزنید. حتما شما هم شگفت زده می شوید که پیشنهادات قیمتی هر کدام چقدر با یکدیگر تفاوت دارد.

هر قطعه طلا را جدا وزن کنید

بهتر است، قبل از این که به طلا فروشی بروید؛ هر قطعه طلای خود را وزن کنید اگر در خانه ترازو ندارید به طلا فروشی‌ های نزدیک خود بروید و در آن جا طلاهای خود را وزن کنید. چرا که بسیاری از طلا فروشان وزن را به مثقال (مظنه) می‌گویند، در این صورت اگر شما وزن هر قطعه از طلاهای خود را بدانید دیگر با شنیدن برخی از اصطلاحات طلا فروشان سر درگم نمی‌ شوید.

وقتی که طلاهای خود را وزن کردید، باید ۲ مورد را یادداشت کنید: 

_ شماره تماس خریداران طلا را یادداشت کنید، اگر فروشنده‌ای شماره تماس نداد، حتماً می‌خواهد قیمت‌ های طلا را در هر ساعت از روز برای شما مخفی نگه دارد، در نتیجه باید بسیار هوشمندانه عمل کنید در هر زمان که می‌خواهید طلا بخرید و یا بفروشید، خود از قیمت مظنه و وزن هر گرم طلا مطمئن شوید.

_ همچنین نام هر گالری که از آن قیمت طلا گرفته‌اید را یاد داشت کنید و قیمت پیشنهادی آن‌ ها را نیز بنویسید و در آخر به بهترین قیمت ارائه شده طلای خود را بفروشید.

برای فروش طلا و جواهر نکته‌ای که حائز اهمیت می‌باشد این است که از فروش طلا و جواهر خود به اشخاصی که توانایی تشخیص کیفیت طلا و جواهر شما را ندارند، بپرهیزید. این اشخاص توانایی زیادی در دست بردن به کیفیت طلا و جواهر شما را دارند.

فروش طلا

چه ساعتی از روز طلا بفروشیم؟

با این وجود که قیمت طلا در ساعات اولیه روز در سایت ‌ها و خبرگزاری ‌های مختلف قابل مشاهده است؛ اما طلا فروشان از اعلام قیمت طلا در ساعات اولیه روز امتناع می‌کنند و معمولا قیمت نهایی زودتر از ساعت ۱۱ انجام نمی شود؛ به نظر می رسد ساعت ۴ عصر تا ۸ شب بهترین زمان برای خرید طلا است. البته نمی توان به صورت قطعی درباره آن نظر داد.

بیشتر طلا فروشی ها فعالیت خود را از ساعت ۱۰ صبح شروع می کنند و تا ۱۲ ظهر پاسخگوی مشتریان هستند و عصر‌ها هم از ۴ بعد ازظهر تا ۹ شب آماده خرید و فروش هستند.

به طور کلی ساعتی را برای خرید طلا انتخاب کنید که بازار از ثبات کافی برخوردار باشد و نوسانات شدید نداشته باشد. تجربه نشان می ‌دهد قیمت طلا در ساعات آغازین و پایانی روز با هم تفاوت دارد. اکثر معامله گران طلا معتقدند که قیمت‌ طلا در ساعات اولیه روز موثق نیست و نمی ‌تواند خیلی قابل اعتماد باشد.

نکته پایانی

نکته قابل توجه برای فروش طلا و جواهر این است که پیش از فروش طلا سعی کنید در مغازه‌های مختلف طلافروشی گشت بزنید و قیمت‌ های پیشنهادی را بررسی کنید. معمولاً مغازه‌های مختلف قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که بستگی به میزان درک آنها از ارزش واقعی قطعات طلای شما دارد. برخی ممکن است چیز خاصی را در جواهرات شما کشف کنند و در نتیجه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهند.

برای فروش طلا و جواهر خود حتما به فاکتوری که از آن دارید مراجعه کنید و از وزن طلای ۱۸ عیار خود و همچنین وزن سنگ جواهرات خود  مطلع شوید.

حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا با توجه‌ به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید