یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 37871 |
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

سرمایه‌گذاری ملک در کدام نقطه کشور سود بیشتری دارد؟

امروزه سرمایه‌‌گذاری در حوزه ملک بسیار مورد توجه است و افراد زیادی در این راستا اقدام می‌کنند؛ با این‌ حال نباید فراموش کرد که انتخاب بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن نیز باید با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد، به همین جهت، امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و سرمایه‌گذاری‌ های خود را انجام می‌ دهند. در این مطلب سعی داریم که شهرهای مهم برای سرمایه‌گذاری را برای شما معرفی کنیم.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ امروزه سرمایه‌‌گذاری در حوزه ملک بسیار مورد توجه است و افراد زیادی در این راستا اقدام می‌کنند؛ با این‌ حال نباید فراموش کرد که انتخاب بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن نیز باید با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد، به همین جهت، امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و سرمایه‌گذاری‌ های خود را انجام می‌ دهند. در این مطلب سعی داریم که شهرهای مهم برای سرمایه‌گذاری را برای شما معرفی کنیم.

مهم ترین اصل در سرمایه‌گذاری

مهم ترین اصل در سرمایه‌گذاری کسب سود مناسب است و ‌این امر فقط با برنامه ریزی، صبر و تصمیم گیری صحیح براساس اطلاعات مناسب، محقق می‌ گردد و همچنین بازار ملک، بازاری بلند مدت است و مستلزم آگاهی و صبر فراوان است. مهیا شدن همه این عوامل در کنار بودجه مالی قابل توجه، می توان سرمایه‌گذاری موفق و پر سودی را در زمینه خرید ملک و مسکن، برای شما به ارمغان آورد.

چطور بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن را بیابیم؟

برای انتخاب شهر حتما باید به بودجه‌ ای که در اختیار دارید، نگاه کنید. همچنین انتخاب نوع ملک نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. بررسی‌ ها نشان می‌ دهد که سرمایه‌گذاران بیشتر به سراغ املاک مسکونی می‌ روند و بعد از آن نیز از املاک تجاری استقبال می‌ کنند. نوع کاربری شما نیز در انتخاب شهر بسیار مهم است، به‌ طور مثال اگر می‌خواهید که از اجاره کوتاه مدت خانه سود بگیرید، بهتر است که املاک خود را در مناطق پر مسافر همچون شمال کشور خریداری کنید.

تجربه نشان داده است که اجاره کوتاه‌ مدت می‌ تواند سود بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند. مورد دیگری که باید به آن دقت کنید، این است که موقعیت ملک در شرایط مناسبی باشد. یک ملک خوب دسترسی مناسبی به همه امکانات دارد که همین امر سبب می‌شود تا قیمت آن نیز بسیار بالاتر باشد؛ با توجه به شرایط خاصی که در این بخش وجود دارد، شما با بررسی دقیق تمامی عوامل می‌ توانید که بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن را پیدا کنید. معمولا بازار ملک در ایران همواره سود ساز است که شما هم می‌ توانید از این فرصت ویژه به نفع خود استفاده کنید.

بهترین شهرها برای سرمایه‌گذاری ملک

شهرهایی همچون تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، مازندران را می توان برای سرمایه گذاری ملکی مناسب دانست.

سرمایه‌گذاری در تهران

تهران به دلیل شهر پایتختی بودن، دارای شرایط خاص و ویژه‌ای است؛ و معمولا به علت تمرکز ارگان‌ های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مهم کشور و تراکم و افزایش جمعیت در آن، قیمت املاک در تهران بسیار بالا و گران‌ تر از سایر شهرهای ‌ایران است؛ از این رو، خرید ملک در تهران، ارتباط مستقیمی ‌با میزان نقدینگی و بودجه شما دارد. پس اگر مبلغ کلانی در دست دارید، شهر تهران، برای سرمایه‌گذاری روی ملک گزینه بسیار‌ ایده آلی است.

سرمایه‌گذاری ملک

سرمایه‌گذاری در مازندران

بهترین استان برای سرمایه‌گذاری ملک یعنی استان مازندران جایی است که آینده روشنی از لحاظ اقتصادی و رشد سرمایه دارد و امکان دسترسی به امکانات رفاهی مختلف و همچنین زیرساخت‌ های گردشگری را به سرمایه‌گذار می‌ دهد. میزان سرمایه‌گذاری و قیمت ملک در پایتخت دوم ایران، مازندران همواره افزایش می‌ یابد.

زمانی که به سرمایه‌گذاری در مازندران اشاره می‌شود، بسیاری از مردم به ویلا فکر می‌کنند. ولی سرمایه‌گذاری در ملک شامل سرمایه‌گذاری در زمین و آپارتمان نیز می‌ شود.

سرمایه‌گذاری ملک

سرمایه‌گذاری در شهر تبریز

عوامل بسیاری وجود دارند که بر اساس آن می‌ توان شهر تبریز را به یک گزینه مناسب جهت سرمایه‌ گذاری در خرید مسکن معرفی کرد، داشتن طبیعت خوب و فضای سبز و وسیع، آثار تاریخی، امکانات مهم رفاهی مانند فرودگاه، راه آهن و مترو، و البته کیفیت بالای مسکن در‌ این شهر است.

علاوه براین، موقعیت ترانزیتی شهر تبریز آن را به یک قطب اقتصادی و محل تجمع سرمایه‌ داران در منطقه غرب کشور تبدیل کرده است.

سرمایه‌گذاری ملک

سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان 

شهر اصفهان؛ از نظر امکانات و رفاه و کیفیت زندگی در میان سایر شهرهای کشور، در سطح بالایی قرار دارد. ضمن‌ این که ‌این شهر با وجود ارزش فرهنگی و تاریخی که دارد به عنوان یکی از قطب‌ های مهم گردشگری ‌ایران شناخته می‌شود. بنابر این تردد در اصفهان؛ از جانب مسافران داخلی و توریست‌ها خارجی بسیار است و به طبع، نیاز به اجاره خانه، سوئیت و غیره به مدت موقت و حتی به صورت روزانه احساس می شود.

قیمت مسکن در اصفهان نیز متفاوت است. موقعیت مکانی ملک و فاصله آن با اماکن مهم گردشگری، و دسترسی به خدمات رفاهی، حمل و نقل و دیگر عوامل،  بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

سرمایه‌گذاری در مشهد و ناحیه شرقی کشور

مشهد از جمله کلان شهرهای ‌ایران است که از دیر باز مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران بوده است؛ و به دلیل اهمیت مذهبی که دارد، سالانه بسیاری از زائران از داخل و خارج از کشور به ‌این شهر سفر می‌کنند. ‌این امر ظرفیت برای جذب سرمایه را به درون شهر، فراهم می‌ کند. نمونه آن سود دهی، در زمینه اقامت‌ های موقت و اجاره و رزرو خانه است که امتیاز مهمی ‌برای شهر مشهد به حساب می‌آید؛ و گواه بر‌ این، گسترش و رونق ساخت و ساز در طی سال‌ های اخیر است.

سرمایه‌گذاری ملک

سرمایه‌گذاری در خوزستان و ناحیه جنوبی کشور

از جمله شهرهای کلیدی و مهم منطقه جنوبی کشور، خوزستان است. بهره مندی از منابع و ذخایر عظیم نفت و گاز در کنار طبیعت حاصل خیز آن، مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و جمعیت بسیاری را به خود جذب کرده است. همچنین موقعیت مرزی ‌این شهر و ارتباط و دسترسی آن به خلیج فارس و بازارهای کشورهای عربی،  خوزستان را به شهری مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل نموده است. بنابراین، می‌ توان خوزستان را به عنوان یک گزینه خوب برای خرید ملک و مسکن مورد توجه قرار داد.

بازار مسکن در کدام استان‌ها رو به رشد است؟ 

همان‌ طور که گفتیم هر شهری که گردشگران زیادی را به سمت خودش بکشاند می‌ تواند به‌طور بالقوه یک انتخاب خوب برای سرمایه‌گذاری باشد، به همین دلیل، دایره جستجو در بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن را صرفا نباید به شهرهای شمالی کشور محدود کنید و با این استدلال، حتی کلان‌ شهرها هم در این فهرست جای می‌گیرند؛ از این جنبه شهرهایی مثل مشهد و اصفهان که دو قطب اصلی مذهبی و تاریخی ایران هستند، در صدر فهرست قرار دارند و صد البته که نام شیراز را نیز می‌توان در این فهرست گنجاند.

اهمیت درصد خانه‌های خالی شهرها در خرید ملک

در صورتی که می‌ خواهید بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری مسکن را انتخاب کنید، باید حتما فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید که یکی از آن‌ها درصد خانه‌ های خالی در شهر است، به‌ طور کلی هر چقدر که در یک شهر، تعداد خانه‌های خالی بیشتر باشد، به همان اندازه نیز میزان ریسک سرمایه‌گذاری افزایش پیدا می‌ کند. این نکته را فراموش نکنید که شما خرید ملک برای سود انجام می‌دهید و ممکن است که آن را در سال آینده به فروش برسانید.

از همین رو اگر در شهری باشید که تعداد خانه‌های خالی در آن زیاد است، معمولا هنگام فروش نیز به مساله برمی‌ خورید، در چنین شرایطی شما باید به دنبال بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری ملک باشید زیرا معمولا در این شهرها درصد خانه‌های خالی عدد کمی را نشان می‌ دهد.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در املاک همواره یک راه عالی برای کسب سود است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند؛ با این‌ حال انتخاب یک شهر مناسب برای سرمایه‌گذاری همواره از اهمیت بالایی برخوردار است که باید برای آن برنامه‌ریزی درستی صورت دهید. بر همین اساس به شما توصیه می‌کنیم که با بررسی شاخص‌ های مختلف، بهترین شهر را برای خرید ملک پیدا کنید و خرید خود را انجام دهید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید