سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-07
کد خبر: 40455 |
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ |
ارسال به دوستان
پ

راهنمای ضروری خرید لباس ارزان و مناسب برای سال نو

خرید لباس عید آن قدر لذت‌ بخش است که با وجود تورم سال‌ های اخیر و گران شدن اجناس و سختی معیشت مردم، باز هم شاهد شلوغی خیابان‌ ها و بازاری پرهیاهو در روزهای پایانی سال هستیم. در ادامه قصد داریم نکاتی را یاد آوری کنیم تا به راحتی بتوانید لباس ارزان و مناسب برای خودتان تهیه کنید.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ خرید لباس عید آن قدر لذت‌ بخش است که با وجود تورم سال‌ های اخیر و گران شدن اجناس و سختی معیشت مردم، باز هم شاهد شلوغی خیابان‌ ها و بازاری پرهیاهو در روزهای پایانی سال هستیم. در ادامه قصد داریم نکاتی را یاد آوری کنیم تا به راحتی بتوانید لباس ارزان و مناسب برای خودتان تهیه کنید.

نکاتی که باید برای یک خرید لباس عید خوب و ارزان بدانید

۱_ میزان بودجه خودتان را برای خرید عید مشخص کنید

قبل از هر چیزی باید میزان بودجه‌ای که به خرید لباس عید اختصاص می‌ دهید را مشخص کنید. قطعاً اگر وارد فروشگاه‌های مختلف شوید، با انواع لباس‌ها با قیمت‌های مختلف روبرو خواهید شد. شما باید در نظر داشته باشید که قرار است برای خرید عید چقدر هزینه کنید.

سپس می‌توانید با در نظر گرفتن این موضوع راحت‌ تر خرید کنید. بهتر است ابتدا سری به چند فروشگاه بزنید و قیمت لباس های زنانه را برای عید بررسی کنید و نگاهی به قیمت‌های لباس مردانه و بچگانه بیندازید و سپس بودجه مناسب برای خرید را تعیین کنید. برای این که بیشتر از هزینه‌ای که مد نظرتان است خرید نکنید، می‌توانید میزان پول مشخصی را داخل یک کارت بریزید و یا پول نقد با خودتان داشته باشید.

۲_ قبل از آغاز شلوغی‌های عید به سراغ خرید لباس بروید 

به عنوان راهنمای خرید لباس عید فراموش نکنید که روزهای پایانی اسفند ماه به هیچ عنوان زمان مناسبی برای خرید لباس نیست. سعی کنید کمی قبل‌تر از آغاز شلوغی‌ها اقدام به خرید کنید.

 ۳_ هر چه سریع تر، بهتر

خرید شب عیدتان هر چقدر به روزهای آخر سال نزدیک تر شود، بیشتر ضرر می کنید. چون فروشنده ها می دانند که شما حتما قصد خرید دارید و وقت کمی هم مانده، یک ریال از قیمت جنس کم نمی کنند به قول معروف تیغشان روزهای آخر بیشتر می برد. پس مطمئن باشید حتی اگر به جای فردا، امروز بروید به نفع خودتان کار کردید.

۴_ لیست خرید تهیه کنید

بالاخره حساب و کتاب مهم است، پس با خرید بی برنامه و تفننی خداحافظی کنید. یعنی بر اساس ضرورت خرید کنید، نه تحت تاثیر جو بازار و زرق و برق های شب عید. برای تهیه لیست خرید اول تمام وسایل مورد نیازتان را بنویسید، بعد از بین آن ها اولویت بندی کنید و مهم ترین ها را توی لیست نگه دارید. این کار هم ذهن‌تان را مرتب می کند، هم چیزی از قلم نمی افتد و هم این که می توانید برای انتخاب محل خرید برنامه ریزی کنید و بی هدف خیابان ها را گز نکنید.

هر چقدر هم که جیبتان تار عنکبوت بسته باشد، باز هم دلیل نمی شود جنس بی کیفیت بخرید. فروشنده ها خودشان بنجل ترین اجناسشان را برای شب عید رو می کنند؛ حواستان را جمع کنید. یادتان باشد که به قول معروف ما آن‌ قدر پولدار نیستیم که ارزان بخریم.

۵_ پیش به سوی راسته 

ساده لوحانه ترین کار موقع خرید این است که با لیست راه بیفتید توی اولین مرکز خریدی که جلوی رویتان سبز شد. معلوم است که توی پاساژها و مجتمع های تجاری بزرگ، همه جور چیزی پیدا می شود؛ اما به قیمت ارزش افزوده اجاره بهای بوتیک شیک و پیکشان! پس اگر دنبال خرید لباس ارزان و مناسب هستید، از پاساژهای معروف و اسم و رسم دار بگذرید و بروید سراغ منبع اصلی، بازار. قیمت جنس ها توی بازار با مغازه ها حداقل ۲۰ درصد فرق دارد. اگر به بازار هم دسترسی ندارید، حتما بروید سراغ راسته های هر کدام از خریدهایتان. راسته ها و عمده فروش ها، به نسبت قیمت مناسب تری دارند.

۶_ خرید در وقت اضافه

اگر واقعا از نظر مالی اوضاع درامی دارید، برایتان یک پیشنهاد ویژه داریم؛ البته مشروط بر این که صبرتان زیاد باشد. از آن جایی که فروشنده ها تا ساعت های آخر ۲۹ اسفند، تمام تلاششان را برای قالب کردن جنس‌شان به شما می کنند، می توانید کل ماجرای خرید را به شب بیست و نهم و روز اول فروردین موکول کنید. چون از وقتی که توپ سال نو زده می شود، اوضاع خرید به سمت شما می چرخد.

فروشنده ها تا دقایق آخر هر چقدر که می توانسته اند، فروخته اند اما هنوز جنس هایی مانده که دیگر مشتری ندارند، چون از موعد خریدشان گذشته. در این وضعیت اگر معجزه وار برای خریدشان بشتابید، با ۵۰ درصد تخفیف مواجه می شوید. گرچه باید پیه تمام کردن سایز و رنگ دلخواهتان را به تن بمالید. خلاصه ممکن است همه چیز شبیه توقعاتتان نباشد، اما بی پولی است دیگر!

۷_ خرید تنهایی

گاهی اوقات خرید رفتن با دوستان، فامیل و آشنایان ممکن است شما را به سمت خرید بیشتر از لیست و بودجه‌تان بکشاند. اگر از افرادی هستید که خرید با دیگران شما را وسوسه به خریدهای غیرضروی و جو گیرانه می‌ کند، تنهایی خرید کنید. امروزه با استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و تلفن همراهتان می‌‌توانید به صورت آنلاین و در جا از دیگران در مورد آن چه قرار است بخرید نظر سنجی کنید.

هیچ چیزی را صرف ارزان بودنش نخرید

این که همه ی لباس های تان را از یک سبک انتخاب کنید و کمدتان پر از لباس های مشابه باشد کسل کننده است. چه درمورد خود لباس و چه درمورد زیورآلات، مدل های مختلفی را که فکر می کنید جالب هستند امتحان کنید، از نتایجش شگفت زده خواهید شد.

سخت ترین بخش خرید، تصمیم براساس بودجه است؛ اما با کمی برنامه ریزی و حساب و کتاب می توانید به راحتی حلش کنید. لیستی از چیزهایی که واقعا نیاز دارید تهیه کنید. ببینید چه فروشگاه های مناسبی می توانید پیدا کنید که تخفیف یا امتیازاتی در اختیارتان بگذارند. به هرحال چیزی را صرفا به این دلیل که ارزان است نخرید چون شاید نتوانید بیشتراز دوبار آن را بپوشید. یادتان باشد، ارزان بودن با قیمت مناسب داشتن فرق می کند. پایبند برنامه ای که ریخته اید باشید، و با خودتان به توافق برسید. همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. اگر تردید دارید که یک چیز گران قیمت را بخرید یا نه، حتما کیفیتش و آسترو سجاف ها را به خوبی ارزیابی کنید و اگر نکته مبهمی وجود داشت از خریدش صرف نظر کنید. آسترکشی و سجاف دوزی خوب و حسابی، امضای برند آن است.

نکات پایانی

_ سعی کنید لباس های تخفیف خورده را با صبر و حوصله بسیار انتخاب نمایید.

_ فروشگاه هایی که مشتری های بیشتری دارند را در اولویت قرار دهید.

_ روی کالایی که احساس می کنید بیش از حد تخفیف خورده دقت بیشتر نمایید.

_ با استفاده از سلیقه ی خانم ها و تجربه مردان، بهترین انتخاب ها صورت میگیرد پس سعی کنید به تنهایی انتخاب نکنید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید