یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 34131 |
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ |
ارسال به دوستان
پ

با ۱۰۰ میلیون تومان کجا سرمایه گذاری کنیم؟

احتمالا برای شما جالب باشد که می‌ توان با سرمایه‌ ای کم و با حدود ۱۰۰ میلیون تومان در این روز‌ها کسب و کار خودتان را راه‌ اندازی کنید. شاید با توجه به وضعیت تورم و نوسان بازار کمی دور از ذهن برسد، اما سعی کردیم در این مطلب چند شغلی که با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه قابل راه‌ اندازی هستند را به شما معرفی کنیم.

سهیلا حسن وند| اقتصادسنج؛ احتمالا برای شما جالب باشد که می‌ توان با سرمایه‌ ای کم و با حدود ۱۰۰ میلیون تومان در این روز‌ها کسب و کار خودتان را راه‌ اندازی کنید. شاید با توجه به وضعیت تورم و نوسان بازار کمی دور از ذهن برسد، اما سعی کردیم در این مطلب چند شغلی که با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه قابل راه‌ اندازی هستند را به شما معرفی کنیم.

مهم‌ترین ارکان سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در زندگی همه افراد امری ضروری است. اما هنگامی که هر فرد از خود می‌پرسد: با ۱۰۰ میلیون تومان چکار کنم؟ ابتدا می‌بایست اهداف اقتصادی خود را مشخص کرده و پس از بررسی تمامی شرایط قدم در این راه بگذارد. در ادامه، مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر انتخاب روش سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم.

 دو نکته بسیار مهم قبل از معرفی ایده‌ها در سرمایه گذاری

نکته اول : 

یکی از اشتباهات بسیار بزرگ افراد این است که در زمان راه اندازی یک کسب و کار، از افراد غیر متخصص مشورت می‌گیرند.

افراد فراوانی بودند که با انگیزه و انرژی بسیار زیاد، دست به راه اندازی کسب و کار با صد میلیون تومان زدند؛ امّا به علت مشورت گرفتن از افراد غیر متخصص و تصمیمات احساسی، تمام سرمایه خود را از دست دادند.

در آخر هم چیزی جز افسردگی و ناامیدی نصیبشان نشد!

بنابر این حتماً در ابتدا، آموزش رشد کسب و کار را جدی بگیرید.

نکته دوم :

تحت هیچ شرایطی تمام سرمایه خود را وارد کسب و کار نکنید.

در راه‌ اندازی هر کسب و کاری فقط باید بخش اندکی را برای شروع برداریم!

در زمان فعلی با وجود اینترنت به راحتی می توان یک کسب و کار را قبل از شکست خوردن تست کرد و برای این منظور هم به سرمایه زیادی احتیاج نیست.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری چیست؟ 

صندوق های سرمایه گذاری در سه نوع درآمد ثابت، سهام قابل معامله و مختلط موجود هستند. در صورتی که از صندوق های با درآمد ثابت استفاده می کنید، بهتر است حتما به نرخ سودی که هر ماه می پردازند، نگاهی بیاندازید و صندوقی را انتخاب کنید که بهره بیشتری در عین ریسک کم تر پرداخت می کند. به صورت معمول سودی که این صندوق ها با درآمد ثابت می پردازند، شبیه بانک ها است و برای این منظور که میزان صرفه اقتصادی این صندوق ها را مورد ارزیابی قرار دهید باید دوباره سود پرداختی آن ها را با میزان تورم انتظاری در پایان سال مقایسه نمایید.

صندوق های سرمایه گذاری سهامی که صندوق قابل معامله یا ETF هم نام دارند، ساز و کارشان مانند سهام بورسی می باشد. صندوق های مختلط نیز از هر دو ویژگی صندوق های قبلی برخور دارند یعنی هم ماهیانه درآمد ثابت دارند و هم این که مانند صندوق های قابل معامله در طول زمان معاملاتی، می تواند رشد کند یا کاهش پیدا کنند. همواره در مقایسه بین صندوق های با درآمد ثابت و سپرده گذاری در بانک ها، صندوق ها در اولویت هستند.

 سرمایه‌ گذاری در بازار مالی با ۱۰۰ میلیون

بازارهای اوراق، طلا، سکه، ارز دیجیتال، ملک، ارز، سبدگردانی اختصاصی، انواع بازار مالی هستند که، شما با در نظر گرفتن جمیع جهات، می‌توانید برای تأمین نیازِ کجا با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنم؟ می توانید انتخاب کنید.

100 میلیون تومان سرمایه

سرمایه گذاری در بورس

در بازار بورس با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه یا کمتر از آن یکی از گزینه ‌های پرسود و جذاب برای افراد است. اگر شما نگران نقد شوندگی پول در هر زمان که به پول نقد احتیاج داشتید هستید و یا این که از کاهش ارزش پولتان به علت تورم نگران هستید، بورس یک روش مناسب برای سرمایه گذاری شما عزیزان است. در حقیقت افرادی که در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری اقدام می کنند، این دغدغه را ندارند که به مرور زمان ارزش پولشان کاهش می یابد، به این خاطر که این اشخاص به نسبت سهمی که خریده اند، در دارایی ها و سود و زیان های آن شرکت سهمی دارند و با تورم ارزش دارایی های شرکت افزایش پیدا می کند و شرکت با توجه به فعالیت های اقتصادی که انجام می دهد، سود خوبی نیز کسب خواهند کرد.

سود سپرده در بانک

افتتاح حساب پس‌ انداز بلند مدت و دریافت سود بانکی، یکی از روش‌ های سرمایه‌ گذاری با پول کم است که از دیرباز در بین مردم محبوبیت داشته‌است. البته اگر سرمایه شما زیاد هم باشد و فرد ریسک‌ پذیری نباشید، پس‌ انداز در بانک، روش مناسبی برای سرمایه‌ گذاری محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در طلا و سکه

با داشتن ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در خرید طلا و سکه، که عمدتاً با سود دهی همراه است می توان سرمایه گذاری کرد. اما همان‌ طور که در مقاله «دلار، ارز دیجیتال یا طلا بخریم؟» بیان کردیم، فراموش نکنید که موقع خرید طلا و سکه، دید بلند مدت داشته‌ باشید تا سود قابل قبولی نصیبتان شود.

سرمایه گذاری در دلار

خرید و فروش ارزهایی چون یورو و دلار، از دیگر روش‌ های سرمایه‌ گذاری است که طرفداران خاص خود را دارد. بازار ارز بسیار پر ریسک است و از جمله ریسک‌ های آن می‌توان به افزایش درخواست خرید به هنگام مسافرت‌ های زیارتی و سیاحتی اشاره کرد. همچنین، حضور دلالان نیز بر نوسانات این بازار بسیار موثر است. اما با سرمایه‌ گذاری با دید بلند مدت، ریسک بازار ارز کاهش پیدا می‌کند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال اخیرا بین سرمایه گذاران بازار های مالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری در حال پرداختن به این موضوع هستند. از دور شاید معامله ارز های دیجیتال خیلی آسان به نظر نیاید، ولی باید گفت که آنقدر ها هم سخت نیست. در بازار های معاملات، سرمایه گذاران قادرند شبیه به بازار معاملات بورس یا بازار فارکس برای خرید و فروش ارزهای مورد نظر خود اقدام کنند. در این بازار ها خریداران و فروشندگان به شکل مستقیم و از طریق یک سیستم معاملاتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تمامی افراد قادرند سفارش همه معامله ‌گران بازار را در یک صفحه به صورت لحظه ‌ای نگاه کرده و برای سفارش گذاری در قیمت مورد نظر خود در هر ساعتی از روز که دوست دارند اقدام کنند.

با توجه به سود دهی بالای ارزهای دیجیتال در چند ساله اخیر، بسیاری از افراد تمایل به خرید آنها پیدا کرده اند. البته نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشیم این است که ما ایرانی ها به این دلیل که به حساب‌های بین ‌المللی مثل ویزا و مسترکارت دسترسی نداریم، صرافی ‌های آنلاین ایرانی گزینه‌ مناسب تری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. به عنوان مثال به راحتی قادرید در صرافی های ایرانی مثل والکس، نوبیتکس، بیدارز و … با استفاده از کارت بانکی شتاب، ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌ کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و یا به فروش برسانید.

سرمایه گذاری در خودرو

بسیاری از افراد روش خرید و فروش خودرو را برای سرمایه‌ گذاری انتخاب می‌کنند. مثلا می‌ توانید خودرو را از طریق ثبت نام کردن و به صورت اقساطی بخرید و به نرخ آزاد بفروشید و از این اختلاف قیمت سود ببرید.

سرمایه گذاری در اوراق

اوراق شامل اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی، صکوک و اوراق بدهی از جمله انواع اوراق بهادار هستند که خرید آنها از روش‌ های سرمایه‌ گذاری کم‌ ریسک محسوب می‌ شود.

سرمایه گذاری در زمین و مسکن

یکی از روش‌ های سرمایه‌ گذاری که به ویژه در سال های اخیر شاهد آن هستیم، خرید ملک و مسکن در کشور های دیگر است. بسیاری از ایرانیان با خرید ملک در کشور های مجاور، علاوه بر حفظ سرمایه خود، ارزش افزوده نیز کسب می‌کنند.

اشتباهات رایج در کسب و کار که مانع از سود آوری سرمایه شما می‌شود.

بزرگان اقتصاد در پاسخ به افرادی که می‌گویند کجا سرمایه‌ گذاری کنیم این گونه می‌گویند که هیچ‌وقت همه پول‌تان را در یک جای خاص سرمایه‌ گذاری نکنید و سعی کنید در قسمت‌ های مختلفی سرمایه گذاری کنید.

برای مثال فرض کنید که شما در یک شرکت بورس اقدام به سرمایه گذاری می‌کنید و بهترین جایی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اید دارای تمامی المان‌ های لازم برای موفقیت در سرمایه گذاری است، اما ناگهان به دلیل تحریم‌ های جدید، ارزش سهام آن به‌ شدت افت می‌ کند و شما مبلغ بسیار زیادی ضرر می‌ کنید.

در انتها امیدوارم بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در ایران برای خود را پیدا کرده باشید و از مواردی که مطرح شد، ایده گرفته باشید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید